Sony Banner -> tegenovergesteld doel

Pagina: 1
Acties:

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:13
Ik heb de 3 verschillende FAQ's goed doorgenomen :P en toch zitten twijfelen waarom ik dit topic wel of niet zou openen.

Betreft de groene Sony banner die naar beneden komt scrollen.

Persoonlijk heb ik absoluut geen hekel aan reclame. Sterker nog, veel post/reclame lees ik, zo ook deze sony reclame. Deze banner is nu al enige weken actief op tweakers en heeft bij mij een inmiddels tegenovergesteld doel berijkt.

Kijken? Ja, maar is die reclame actief op een site dan refresh ik, puur om van het naar beneden scrollen af te zijn.
Kijken? Ja, maar bij mij komt er geen sony meer in. Niet omdat het een slecht product is, maar o.a. deze reclame.

Uit de FAQ:
De belangrijkste bron van inkomsten voor Tweakers.net zijn de advertenties. Deze markt is sterk wisselend en nodigt daardoor tot een 'pakken wat je pakken kunt' strategie. Deze volgen we bij Tweakers.net niet. Bij elke advertentie die ons aangeboden wordt maken we een afweging tussen de kosten en de baten.
Het is nu eenmaal zo dat opvallende advertenties goede resultaten opleveren. De keerzijde ervan is dat bezoekers zich kunnen irriteren aan die advertentie en daarom de website voortaan gaan mijden. Tweakers.net maakt een afweging waarbij de 'bezoekersirritatie' een factor is die zwaar meegewogen wordt. Die factor kan echter niet altijd van doorslaggevend belang zijn.
Doel voor T.net -> reclame inkomsten
Doel voor adverteerder-> meer naamsbekendheid / verkochte producten enz...

Reclame moet in mijn ogen prikkelen, reclame moet bijzonder zijn, moet de aandacht trekken, moet ervoor zorgen dat ik een product zou willen, reclame moet emotie oproepen, reclame moet je treffen...

Deze reclame treft je, sterker nog je ontloopt hem niet, hij trekt je aandacht! Maar in mijn geval inmiddels in negatieve zin. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van sony, om gebruikers (iig mijzelf ;) ) zo ver te krijgen om juist geen sony te kopen.

Mijn verzoek/vraag:
Koppel reclames als deze aan een persbericht, dat over sony gaat. Dat lijt mij persoonlijk nuttiger.

Enige tijd geleden was er een banner @ ZDnet van Dell. Deze banner, verscheen groot, verkleinde na 1 a 2 seconden en kon jezelf uitklappen. Dat lijkt mij handiger, minder opdringerig dan deze banner die altijd opern gaat als je met muis maar in de buurt bent.

Koppelen jullie terug aan sony wie, waar en hoeveel op klikt? Dit lijkt me logisch, maar heeft deze banner dan nut ??? Komt men op die site,m zoja, blijft men dan lang (bewust) of kort op die site (per ongeluk op de banner geklikt)

Kunnen jullie invloed uitoefenen op de wijze waarop banners verschijnen. Ik heb persoonlijk liever 1 die lijkt op Dell variant.

Is een enquette onder t.netters eens keer zinvol, om te weten wat men doet naar aanleiding van banner. Of men klikt, zoja, hoelang men blijft op die site, enz...
Niet de mening, want velen hebben liever een site zonder, maar dat is niet realistisch. Er moet ook brood op de plank komen.

(Ook als ik een abo zou nemen, dan zou ik de reclame wel aanlaten, omdat ik wil zien wie hier adverteert, welke links er zijn, enz.....)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Stiffener schreef op 07 november 2003 @ 15:49:
Doel voor T.net -> reclame inkomsten
Doel voor adverteerder-> meer naamsbekendheid / verkochte producten enz...

Reclame moet in mijn ogen prikkelen, reclame moet bijzonder zijn, moet de aandacht trekken, moet ervoor zorgen dat ik een product zou willen, reclame moet emotie oproepen, reclame moet je treffen...

Deze reclame treft je, sterker nog je ontloopt hem niet, hij trekt je aandacht! Maar in mijn geval inmiddels in negatieve zin. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van sony, om gebruikers (iig mijzelf ;) ) zo ver te krijgen om juist geen sony te kopen

Mijn verzoek/vraag:
Koppel reclames als deze aan een persbericht, dat over sony gaat. Dat lijt mij persoonlijk nuttiger.
Ja, laten we vooral de nieuwsvoorziening reduceren tot een bak reclamefolders :{. Dat lijkt mij persoonlijk het einde van Tweakers.net. Een adverteerder heeft de mogelijkheid om een advertorial te kopen, maar nieuws is niet te koop. Bovendien moet je je niet de illusie maken dat een bedrijf als Sony zo'n campage speciaal voor Tweakers.net laat ontwikkelen. Die moet op vele verschillende sites ingezet worden, en ze gaan niet voor iedereen maatwerk leveren. Tweakers.net heeft geen invloed op de campagnes zoals die worden aangeboden, koppelt niets terug naar de adverteerders, doet ook geen onderzoek naar de effectiviteit van de banners. Waarom niet? Omdat dat allemaal taken zijn van WebAds. De ketting is Tweakers.net - WebAds - Reclamebureau - Fabrikant, en wij kunnen dus niet tegen Sony zeggen van "eyuh, does niet zo'n irritante banners maken, dat vinden onze gebruikers niet zo leuk". Zo werkt het gewoon niet, er zitten veel te veel mensen tussen en het strekt zich ook veel te ver buiten ons om.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 07-11-2003 17:11 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf vind ik die sony banner nog een van de beste banners! :D
Hij is echt voor maar een halve seconden open en verkleint zich daarna, geen irritante reclame zoals op gamers.nl van T-mobile met geluid en andere onzinnige dingen, zoals een mega grootte flashbanner waarbij je ergens in een hoekje een miniklein kruisje moet gaan zoeken om hem te verkleinen.
[excuses voor het halve oftopic geblaat]

39

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:13
Wouter Tinus schreef op 07 november 2003 @ 17:10:
[...]

Ja, laten we vooral de nieuwsvoorziening reduceren tot een bak reclamefolders :{. Dat lijkt mij persoonlijk het einde van Tweakers.net. Een adverteerder heeft de mogelijkheid om een advertorial te kopen, maar nieuws is niet te koop. Bovendien moet je je niet de illusie maken dat een bedrijf als Sony zo'n campage speciaal voor Tweakers.net laat ontwikkelen. Die moet op vele verschillende sites ingezet worden, en ze gaan niet voor iedereen maatwerk leveren. Tweakers.net heeft geen invloed op de campagnes zoals die worden aangeboden, koppelt niets terug naar de adverteerders, doet ook geen onderzoek naar de effectiviteit van de banners. Waarom niet? Omdat dat allemaal taken zijn van WebAds. De ketting is Tweakers.net - WebAds - Reclamebureau - Fabrikant, en wij kunnen dus niet tegen Sony zeggen van "eyuh, does niet zo'n irritante banners maken, dat vinden onze gebruikers niet zo leuk". Zo werkt het gewoon niet, er zitten veel te veel mensen tussen en het strekt zich ook veel te ver buiten ons om.
Lijkt me duidelijk ;)
thx!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Die KPN banner is ook zo vreselijk irri... vooral dat dat telefoontje de hele tijd in je beelt blijft te rinkelen en zelf meescrold naar onderen :(

Ik weet dan ook niet hoesnel ik de F5 moet vinden. Deze reclame is net zoals de topicstarter over sony heeft afstotend... lijkt me ook niet goed voor t.net.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat is ook 1 van de vele redenen dat ik een abbo heb genomen.
kan ik het tenminste uitzetten ;)

maar wat heb je dan liever ?
dat je een bijdrage moet gaan doen om tweakers draaiend te houden of gewoon lekker gratis en afentoe een banner in beeld die je zo weer kwijt bent :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 07 november 2003 @ 18:09:
dat is ook 1 van de vele redenen dat ik een abbo heb genomen.
kan ik het tenminste uitzetten ;)

maar wat heb je dan liever ?
dat je een bijdrage moet gaan doen om tweakers draaiend te houden of gewoon lekker gratis en afentoe een banner in beeld die je zo weer kwijt bent :?
Dy gewone banners kunnen heus ook wel voor inkomen zorgen! En niet zo'n flikkerend flitsen over je beeld gaand ding waar je je mateloos aan irriteerd.

Waarom voegt t.net onderin de pagina niet een plek voor een banner toe zoals tweakzone heeft?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:11:
[...]

Dy gewone banners kunnen heus ook wel voor inkomen zorgen! En niet zo'n flikkerend flitsen over je beeld gaand ding waar je je mateloos aan irriteerd.

Waarom voegt t.net onderin de pagina niet een plek voor een banner toe zoals tweakzone heeft?
waarschijnlijk brengen die flikkerende flitsen ;) wat meer geld op dan de gewone.

tja en onderaan ?
ik denk dat een heleboel mensen niet helemaal naar beneden scrollen.
en dat het dan niet echt rendabel is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 07 november 2003 @ 19:14:
[...]

waarschijnlijk brengen die flikkerende flitsen ;) wat meer geld op dan de gewone.

tja en onderaan ?
ik denk dat een heleboel mensen niet helemaal naar beneden scrollen.
en dat het dan niet echt rendabel is.
Nou ze konden het eerst ook met die andere reclame redden dus waarom moeten er dan nu van die flitsende rare dingen komen. Ik klik soiets meteen weg/f5 dus die andere reclame heeft bij mij, de topicstarter, en nog veel meer mensen meer effect ;)

Dan zoeken ze maar een andere plek voor reclame als het maar IN de layout is en IN de layout BLIJFT ;)

Verwijderd

Banners? Banners? Lang leve de banner blockers ;-)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 22:55
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:36:
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens » het beleid op T.net/GoT is als volgt: Block jij de banners? Dan bannen wij de blocker :)

Het is moeilijk om te controleren of er banners geblockt worden, dus je loopt weinig risico als je een bannerblocker gebruikt, al is het natuurlijk wel een beetje lame dat je T.net hun geld niet gunt. En melden dat je de banners blockt is allerminst slim ;)

The devil is in the details.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:36:
Leuk van je :/
Geen banners? -> geen inkomsten -> geen site(of enkel een betaalde).

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

MaRc0 schreef op 07 november 2003 @ 19:39:
[...]
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens » het beleid op T.net/GoT is als volgt: Block jij de banners? Dan bannen wij de blocker :)

Het is moeilijk om te controleren of er banners geblockt worden, dus je loopt weinig risico als je een bannerblocker gebruikt, al is het natuurlijk wel een beetje lame dat je T.net hun geld niet gunt. En melden dat je de banners blockt is allerminst slim ;)
Ow nou excuse me, ik wist niet dat het verboden is om een digitale versie van de NEE/NEE sticker te gebruiken. Zou ik dan elke keer als ik op T kom mijn blocker uitzetten? Overigens staat mijn pc in mijn huis en de informatie die ik binnenhaal en op mijn scherm zie mag ik zo manipuleren als ik wil. Evengoed denk ik dat er velen een blocker gebruiken. Ook is het totaal niet waar dat ik T.net hun geld niet zou gunnen. Ik ben een grote fan en ben veel en vaak op de site en zit er dan ook steeds meer aan te denken om een abbo te nemen. Dan kan ik tenminste ook nog straffeloos melden dat ik banners block. ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Die Sony banner is een banner die heel goed op T.net past.

Ik ben het er mee eens dat hij irritant is, maar hij heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt naar het apparaat, en ik heb er zelfs op geklikt.
Nieuwsgierigheid wint het van ergernis, een ideale banner dus ;)

Helaas is de economie niet zo best en moeten 'we' andere banners accepteren, maar meer banners van computer-related bedrijven zou veel meer effect hebben. (hmm, ik heb dit geloof ik al vaker gezegd...)

Hij hangt maar een paar seconden boven de tekst te bungelen, en dan gaat hij keurig zijn hok in, geen muisvolgertje, geen geluiden, geen andere vreemde dingen, en hij vraagt volgens mij niet te veel van de computer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nou ze konden het eerst ook met die andere reclame redden dus waarom moeten er dan nu van die flitsende rare dingen komen.
Gaan we weer hoor... er zijn iedere keer als wat drukker wordt met reclame (meestal tegen het einde van het jaar) wel weer een aantal mensen die beginnen te roepen en protesteren alsof het de eerste keer dat ze ooit zoiets hebben meegemaakt. Die gaan roepen dat Tweakers.net gedoemd is, onbruikbaar wordt, al zijn bezoekers verliest, enzovoorts, "als het zo doorgaat". Dikke onzin dus, want het gaat al drie/vier jaar zo.
Ow nou excuse me, ik wist niet dat het verboden is om een digitale versie van de NEE/NEE sticker te gebruiken. Zou ik dan elke keer als ik op T kom mijn blocker uitzetten? Overigens staat mijn pc in mijn huis en de informatie die ik binnenhaal en op mijn scherm zie mag ik zo manipuleren als ik wil.
Ja, maar net zoals jij mag doen wat je wil met jouw pc, mogen wij ook doen wat we willen met onze servers. Zoals bepaalde ip-adressen in de firewall gooien ;). A.u.b. niet weer een discussie daarover. Goed van je dat je een abo wil nemen, waarderen we zeer, maar ga niet in tussentijd lopen verkondigen dat je alles blocked (nog beter: doe het gewoon niet) want anders loop je het risico dat je mensen die van deze site moeten leven en ook nog eens toegang hebben tot allerlei leuke knopjes pissig maakt ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 07-11-2003 20:08 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1