Toon posts:

[Slackware 9.1] Linux USB Muis (Scrollen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Slackware 9.1 geinstalleerd op mijn systeem. Hierop heb ik mijn USB-muis aangesloten. Het is een draadloze muis van Logitech. Wanneer ik KDE opstart dan doet de muis het pas na ongeveer een halve minuut. Ik moet de muis dan even bewegen en dan doet hij het pas. Dit is dus een irritante vertraging. Nu doet mijn scroll-wiel het niet en deze krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Ook de topics op dit forum kunnen mij nog niet verder helpen.

In mijn XF86Config staat het volgende:

Section "InputDevice"

# Identifier and driver

Identifier "USB Mice"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Buttons" "5"

Dit heb ik van de website http://www.linux-usb.org/USB-guide/x194.html gehaald. Ook dit werkt dus niet. Weet iemand wat ik hier verder nog aan kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing voor dit probleem?

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Heb je gpm wel uitstaan? (uitzetten met bijvoorbeeld pkgtool) Dit heeft bij mij nog wel is problemen gegeven m.b.t. me usb muis. ook kan hotplug bij mij nog wel is problemen gegeven laat gewoon handmatig wat je nodig hebt. (input.o, hid.o and mousedev.o moest je volgens mij laden)

[ Voor 39% gewijzigd door Justin_Time op 08-11-2003 12:39 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

verander die ene regel even naar ditte:

Option "Buttons" "3"

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

voer 'xev' eens uit en scroll in dat veld. Je zou dan 'button 4' en 'button 5' langs zien komen (muis stil houden)

ga ook eens de logs van XFree86 na

It seemed like a good idea at the time

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
afaik is het zo dat een standaard scrollmuis maar 2 +1 muisknoppen heeft? Waarom zet je dan toch vijf knoppen aan? deNiros zei het al: die 5 in een 3 veranderen moet (normaliter) het probleem oplossen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Zwerver schreef op 08 november 2003 @ 23:22:
afaik is het zo dat een standaard scrollmuis maar 2 +1 muisknoppen heeft? Waarom zet je dan toch vijf knoppen aan? deNiros zei het al: die 5 in een 3 veranderen moet (normaliter) het probleem oplossen
Omhoog en omlaag scrollen tellen ieder ook als een button.
Pagina: 1