A-Data geheugen ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zag bij sallandautomatisering.nl een aanbieding van A-Data geheugen. Het spul is niet duur, en het enigste wat ik er over weet is dat het uit Duitsland komt. Ook de search bied niet veel (eerder niks) informatie, dus vandaar dit topic.

Iemand enig ervaring met dit geheugen, is het een beetje goed overclockbaar en waarom kan / is de prijs zo laag zijn?

Edit:
offtopic:
Volgens mij is de search een beetje gaar nu

Afbeeldingslocatie: http://is41.introweb.nl/isroot/salland/SiteImages/a30919d.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door m33p op 07-11-2003 15:30 ]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Is toch niet echt veel goedkoper. Ps. prijs is 165 euro

Hier uit de pricewatch:

512MB PC3700 DDR SDRAM Corsair Heatspead € 162,- 06-11

oke PC3700 weet ik niet van of dat 500 is...

[ Voor 61% gewijzigd door Alaksandus op 07-11-2003 15:43 ]

Als een god in Nijmegen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Doe eens met google kijken ;) En het spul komt niet uit Duitsland maar uit Taiwan

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Abbadon schreef op 07 november 2003 @ 15:44:
Doe eens met google kijken ;) En het spul komt niet uit Duitsland maar uit Taiwan
Als je alleen al op de link klikt bij sallandautomatisering, link met meer info die bij het geheugen zit. wordt je al naar een site gestuurd in TW

http://www.adata.com.tw/en/products.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Alaksandus op 07-11-2003 15:45 ]

Als een god in Nijmegen.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Bij norrod verkopen ze dit tegenwoordig als standaard geheugen :P Heb zelf al twinmos/winbond CH-5, dus ik heb het niet nodig :D

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Laatst test gelezen in Hardware Info (#4 2003), kwam goed uit de bus.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zo'n heatspreader is natuurlijk prachtig om de goedkope no-name chips die je hebt gebruikt te verbergen. of zie ik het weer te cynisch?

ik vind bij geheugen vooral de garantie belangrijk. je test het gewoon ff een nachtje met memtest en als het niet goed is kan ie terug.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
hehe ADATA schijnt retesnel te gaan dus uhh volgens mij doen.
Kijk maar ns op xtremesystems

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• m33p
Coronaextra schreef op 07 november 2003 @ 15:41:
Is toch niet echt veel goedkoper. Ps. prijs is 165 euro

Hier uit de pricewatch:

512MB PC3700 DDR SDRAM Corsair Heatspead € 162,- 06-11

oke PC3700 weet ik niet van of dat 500 is...
Dit is PC3700 maar bij salland is´t € 161,- voor 512 MB PC4000. De prijs verschillen zijn niet gigantisch, maar ik zoekgewoon geheugen dat werkt zonder fouten. Het hoeft niet echt goed overclockbaar te zijn ofzo, maar aan de bovenstaande reacties te zien zit dat wel goed.

En dat het uit Duitsland kwam had ik ook alleen maar gehoord, dom dat ik het zelf niet gezien heb. Ik weet voorlopig genoeg, bedankt voor alle reacties!

• dion_b
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft iemand enig idee welke chips ze gebruiken :? A-Data beweren op hun site zelf chips te maken maar dat lijkt me erg sterk, eerder dat ze andermans chips relabelen.

Wel zijn de specs op hun site (zowel van de chips als de modules) erg compleet en uitgebreid. Daar kunnen veel andere fabrikanten eea van leren :)

* dion_b heeft nog totaal geen ervaringen met deze lui, maar de hoeveelheid en kwaliteit van informatie wekt vertrouwen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

http://forums.extremeover...rchive/topic/56841-1.html

Wat ik hier zie is dat adata geheugen goed snel >:)

• m33p
Wow, dat ziet echt goed uit, zulke snelheden op PC3200 al. Ook is de prijs zeer netjes vergeleken met ander geheugen. Het enigste nadeel wat ik zie is de wat "hogere" cas latency. Ze verkopen ze op 3.5 maar bij het commentaar staat dat de meesten ook wel op 2.5 willen draaien, dus het valt nog mee.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik dacht dat CAS er niet echt meer zoveel uitmaakte op hogere snelheden?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NitroX_infinity schreef op 08 november 2003 @ 13:56:
Ik dacht dat CAS er niet echt meer zoveel uitmaakte op hogere snelheden?
Het verschil tussen CAS 2 en CAS 2.5 niet echt, maar op 3 of 3.5 begint het erg bont te worden. Veel moederborden zijn niet eens op 3.5 in te stellen.

Maar goed, waar het echt op hoort te draaien kun je aan de rating in ns (die in de datasheets te vinden zijn) aflezen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 08 november 2003 @ 15:11:
[...]

Het verschil tussen CAS 2 en CAS 2.5 niet echt, maar op 3 of 3.5 begint het erg bont te worden. Veel moederborden zijn niet eens op 3.5 in te stellen.

Maar goed, waar het echt op hoort te draaien kun je aan de rating in ns (die in de datasheets te vinden zijn) aflezen.
ik heb nog geen moederbord in mijn leven gezien die een optie cas3.5 had of ben ik blind :?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb hier A-DATA DDR 256 MB reepjes. Ze werken goed zonder storingen. Het zijn CAS3 reepjes op DDR400. De mobo is MSI Neo-FIS2R 875P.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
Bollebout schreef op 07 november 2003 @ 18:01:
Laatst test gelezen in Hardware Info (#4 2003), kwam goed uit de bus.
hehe check de naam boven het artikel ;)

idd prima mem
kon echter niet tippen aan mush of ander snel mem op snelle timings

• m33p
MrDummy schreef op 08 november 2003 @ 17:29:
Heb hier A-DATA DDR 256 MB reepjes. Ze werken goed zonder storingen. Het zijn CAS3 reepjes op DDR400. De mobo is MSI Neo-FIS2R 875P.
En kreeg je het voor elkaar om ze op CAS 2.5 te krijgen (of mischien wel nog lager)?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
<tussendoor>
Ik heb hier 2 A-Data 512Meg reepjes DDR400 liggen, en ze zijn gewoon WAARDELOOS. Totaal instabiel (niet ge-oc-ed!), gewoon onbruikbaar. Duidelijk een exemplarische fout, maar een goeie kwaliteitscontrole hebben ze daar bij A-Data dus niet...

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

Ad Hox

N/A

*Hele harde schop

Heeft er iemand (behalve de poster voor mij) ervaring met 512MB geheugen modules van dit merk? En dan speciaal icm een MSI KT8 Neo FIS2R?

Ik ben erg benieuwd en ik kan geen reviews vinden van de PC3200 versie van dit product.

Wie o wie kan mij helpen :)

Verwijderd

mijn adata 333 wilde niet op 400 draaien. 400 geheugen was toen al standaard.

Is dus gewoon 'normaal' geheugen. Niks mis mee maar ga er niet gek mee doen.

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Maar als je 400mhz geheugen koopt moet het toch ook wel werken :S.

[ Voor 6% gewijzigd door Ad Hox op 17-02-2004 21:56 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 13:06
Ik heb van A-Data twee keer 256 MB gehad die niet op een nforce 2 wilden werken (de hele tijd fouten enzo...). Bij Norrod geruild voor twinmos, maar uiteindelijk wilde alleen kingston werken :(, ik hou het voorlopig maar even bij kingston :X

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
<tussendoor>
Ik heb hier 2 A-Data 512Meg reepjes DDR400 liggen, en ze zijn gewoon WAARDELOOS. Totaal instabiel (niet ge-oc-ed!), gewoon onbruikbaar. Duidelijk een exemplarische fout, maar een goeie kwaliteitscontrole hebben ze daar bij A-Data dus niet...
Update: nadien heb ik nog enkele reepjes A-data en V-data gehad die prima werkten (allemaal in AOpen borden met Intel chipset). Maar erg veel vertrouwen heb ik er nog steeds niet in, vanwege de nare ervaring in het begin, hoewel dat toch duidelijk een op zichzelf staand probleem was.

• YpS
  • Laatst online: 30-04 12:17

YpS

ik loop nu stage in een compuwinkel en hun/mij ervaringen met de A-data en V-data is goed.

weinig uitval of defecten en werkt snel en goed.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik hoorde dat A-data en V-data modules nog wel eens problemen willen geven op Asus-mobo's... Verder geen problemen: weinig uitval in ieder geval...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Hmm oke nee ik wil 2x 512MB kopen voor een MSI mobo voor socket 754, maar die is nogal kieskeurig met geheugen. Ik wil zeker zijn dat het werkt namelijk (ja, voor zeker moet je Corsair ofzo nemen, maar dat budget is er ook weer niet). Ik hoop dat dit een goed alternatief is.

Verwijderd

Ik heb 2x 256 mb a-data en ik vind het geweldig geheugen! Het draait nu op 225 mhz @ cas 2 @ 2.9 volt. Best netjes toch? (mijn fsb is zo laag omdat ik amd heb). Wat zou nou eigenlijk beter werken, een hogere fsb van het mem of 1 op 1 maar dan op cas 2?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

star-saber

Ryzen

ik heb 4 modules van A-Data 512mb PC500
doen het prima

alleen ben ik nog niet aan oc toe gekomen door nieuwe baan

Verwijderd

op laupro kosten de:
512MB PC4000 DDR SDRAM CL 3, A-data/Vitesta 97 euro.
Ik zeg het maar even. :)

Verwijderd

Kheb bij een inkoopactie 2x256 A-Data Vitesta ddr500 gekocht. Als je eens naar benches van dit geheugen zoekt.. ze gaan tot ddr580 =P

• 418O2
  • Laatst online: 15:49
Ikzelf heb A-data mem uit de IA (Vitesta staat er op de heatspreader)

Ik draai zelf op default (cas3 @ DDR500) 250mhz sync met mijn P4 2.4

ik haal met die 2x256mb 5400mb/sec throughput in dual channel modus @ mijn abit IS7

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik werk er op m'n werk een tijdje mee.... maar dan niet met headspreaders maar gewoon "standard" modules.

Over de werking ben ik wel te spreken, maar ze hebben duidelijk hogere DOA en uitval dan bijv. Kingston.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
Hier ook al een zooitje van ingebouwd. Werkt tot nu toe naar behoren, nog geen enkele uitvaller gehad zelfs. (toch meer als 100 modules gehad inmiddels) En nog redelijk geprijst ook..... :)

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

Uitstekende latjes die niet al te duur zijn. Mijn pc heb ik toch aardig wat op kunnen krikken (2.8 @ 3.4 GHZ)

Ik heb er iig nooit problemen mee gehad.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

ik heb hier 2 reepje 512 mb V-data DDR 400,
loopt DDR450 stabiel (pi-fast zegt van niet, maar nog nooit een vast loper gehad)

waaren 2 maanden geleden 88 euro p/s bij de UPDATE is LWD

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

PowerFreak schreef op 19 februari 2004 @ 08:50:
ik heb hier 2 reepje 512 mb V-data DDR 400,
loopt DDR450 stabiel (pi-fast zegt van niet, maar nog nooit een vast loper gehad)
m,ijn 2.8 wil alleen niet harder als 3.16 GHZ --> klote mobo

waaren 2 maanden geleden 88 euro p/s bij de UPDATE is LWD

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

hmmmm heb ff een vraagje. Heeft iemand al ervaring met A-Data pc4000 (ddr 500) icm Amd64 ???

Verwijderd

Is er iemand die geprobeerd heeft hoe hoog je met de snelste timings(2-2-2) komt met PC4000.
Met een beetje geluk zitten er BH-4 chippies op en moet 230 met de snelste timings geen probleem zijn maar de nieuwe serie heeft gewoon A-Data chippies en die zijn ook niet slecht,maar ik heb hier nog niks over kunnen vinden.

Verwijderd

Adata 512MB DDR 500MHz PC4000 PC4000, 500 MHz

€ 161,- maal 2 want wil een gig

Dit staat op salland ziet er goed uit kan je lekker mee overclocken lijkt me alleen staat er op de site van salland cas 2 en dat lijkt me wat te veel van het goede of zie ik dat verkeerd, verder is dit geheugen een beetje een goed alternatief voor bijvoorbeeld corsair.

Ik vraag het nog maar even de berichten zagen er wel positief uit alleen is dit topic al weer een beetje verouderd dus vandaar.

Verwijderd

Schopje... Ik kan voor 35 euro

DDRRAM26C 1.0GB dram memory DDRII 800MHz 240pin

krijgen.

Ik lees echter weinig over A data. Iemand al recentere ervaringen(bij voorkeur ICM MSI P35 NEO)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen zoek je met de search (en evt google), niet met een topic. Dit topic had in 2004 al dicht gemoeten. Nu gaat het helemaal dicht.

Bedenk dat de enige reden om in een oud topic te posten is om zelf nuttige informatie toe te voegen ("Ik heb ervaring met A-Data geheugen en wel ..."). Je eigen vraag in een oud topic plaatsen is niet de bedoeling. Dat had je toch echt in de topicwaarschuwing moeten lezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.