welke pcmcia->pci convertor voor host ap

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Ik wil m'n linux Debian machine gaan laten draaien als host AP (normale desktop pc, geen laptop). Ik heb een artikel liggen (linuxmag) waarin wordt beschreven hoe dat gaat. De drivers/software die gebruikt wordt zijn de volgende: http://hostap.epitest.fi . Er zijn op GoT al meerdere toppics waarin deze wordt genoemd. De install moet nogal simpel zijn, daarom wil ik eigenlijk voor deze variant gaan.

Ik sta op het punt hardware aan te schaffen, ik zit te denken aan linksys(WDT11)-PCI adapter icm. lynksys(WPC11)pcmcia wlan nic. Als het goed is met prism2 chipset.

In het artikel wordt expliciet gewaarschuwd dat je een "hardware matige" pcmcia->pci converter moet kopen. De nic-adapter combo werd al ergens op GoT genoemd, maar toen ik ging zoeken op de site van www.linksys.com kwam ik drivers tegen voor de convertor. Betekend dit dat hij niet geschikt is voor het doeleind dat ik er voor in gedachte heb?

Zijn er mensen die me kunnen helpen in m'n hardware keus, zijn er gewoon pci-kaarten die met dezelde hostap drivers werken, of moet het perse via zo'n convertor constructie?

No Signature

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Er moeten toch wel gewone pci kaartjes zijn met een prism chips? Misschien zijn andere chips ook wel geschikt voor host ap.

Het klinkt me iig omsl8ig in de oren een pci->pcmcia converter te kopen als je niet eens in het bezit bent van een wireless lan pcmcia-kaartje.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
irondog schreef op 07 november 2003 @ 15:19:
Er moeten toch wel gewone pci kaartjes zijn met een prism chips? Misschien zijn andere chips ook wel geschikt voor host ap.

Het klinkt me iig omsl8ig in de oren een pci->pcmcia converter te kopen als je niet eens in het bezit bent van een wireless lan pcmcia-kaartje.
Geloof wel dat er alternativen zijn (hermes), maar heb het id dat die op duurdere netwerkkaarten zitten. Omslachtig, ja, weet het ook niet. Dit stond in dat artikel.

No Signature

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-04 07:36
http://hostap.epitest.fi/

In de README daar hebben ze het over een PLX-compatible convertor. Dat werkt gewoon met een WDT11+WPC11. Heb het hier draaien in mijn server. Tevens heb ik nog een WDT11 over (de bijbehorende WPC11 zit in m'n laptop, die is niet te koop ;)), roep maar als je interesse hebt, ik kan er toch niets mee.

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Kdan, dat wilde ik horen. Dan wordt het die combinatie. Ben idd geinteresseerd. Heb m'n email in m'n profiel openbaar gemaakt. Mail me ff wat de schade gaat worden...

No Signature