Heb dit kitje, dus 2x 512MB DDR400/PC3200, geprikt op mijn eveneens nieuw Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0. Standaard staan de instellingen in BIOS op auto, en tot mijn verbazing geeft ie dan 166Mhz aan; het loopt wel dual channel maar dus maar op 166Mhz. Alles loopt dan ok, geen problemen. Nu wilde ik het toch graag op 200Mhz hebben lopen, daar het daarvoor ook gemaakt is. Dus in de BIOS Auto veranderd in SPD en dan kiest ie wel automatisch 200Mhz. Als ik handmatig 100% kies trouwens, staat ie ook op 166Mhz 
Ik start de pc weer op met SPD instelling, en het loopt op 200Mhz. In windows echter, stort dan Winamp, dan IE af zonder reden terwijl het gewoon open staat te niksen. Ik kan dan IE bv wel weer gewoon openen en verder gaan. Binnen enkele minuten echter reboot de pc gewoon plotseling.
Een harde reboot dan wel te verstaan, gewoon crash, zwart beeld, en opstartscherm alsof ik de pc net aangezet heb. Ga ik weer terug naar 166Mhz, loopt alles weer ok, dus het moet het geheugen wel zijn lijkt me zo.
Wat is hier aan de hand? DDR400 dat niet standaard op 200 loopt maar 166, en als je het op 200 zet is het rete instabiel. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Ik start de pc weer op met SPD instelling, en het loopt op 200Mhz. In windows echter, stort dan Winamp, dan IE af zonder reden terwijl het gewoon open staat te niksen. Ik kan dan IE bv wel weer gewoon openen en verder gaan. Binnen enkele minuten echter reboot de pc gewoon plotseling.
Wat is hier aan de hand? DDR400 dat niet standaard op 200 loopt maar 166, en als je het op 200 zet is het rete instabiel. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
.... Ik weet het ook niet