Toon posts:

Eigen MMSscript Orange werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Orange account om te voorkomen dat ik gigantisch veel moet betalen voor MMSjes en omdat Orange dat eerst niet ondersteunde had ik op mijn
ericsson t610 bij MMSserver een scriptje ingevuld op mijn eigen site. Daar werd het mmsje dus heen gestuurd waardoor ik geen kosten had.

Nu blijkt opeens dat dat scriptje dus niet meer werkt en ik denk dat het er aan ligt dat orange nu zelf MMS heeft geactiveerd en je dus een mms server van orange moet instellen.

Weet iemand hier meer van?

Eigenlijk werkt het niet meer sinds woensdagochtend.

Verwijderd

Wat bedoel je precies met account?

Ik heb ook mijn eigen mmsc waarmee ik zelf emails kan versturen via mms. Dit werkt nog steeds. ik denk dat je je script moet nakijken.

Kun je wel andere dingen ophalen en versturen naar de site(formulier posten)

Edit
Ik heb sinds deze week. ik geloof sinds dinsdag avond laat. Dat ik geen files meer kan ophalen die groter zijn dan 5 kb. Als ik een bestand ophaal dan blijft hij proberen maar hij krijgt het niet binnen van de server. Dit is bij apn wap. Als ik apn internet gebruik dan gaat alles goed.

Dit is na gebruik van MMS van orange. Ik had een mmsje die groter was dan 200 kb. maar deze kwam niet aan(duh). Sinds dat mmsje had ik problemen.

Maar om een of andere onverklaarbare reden werkt het nu weer....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 09:44 . Reden: toch wel problemen ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Orange kan je onmogelijk dwingen hun MMS server te gebruiken. MMS loopt namelijk gewoon via poort 80(http). De enige manier om erachter te komen dat je dan een MMS verstuurt is het inspecteren van de content van het request. Aangezien dit in strijd met de privacywetgeving is, mag dat niet.

Dus, waarschijnlijk hebben ze niets geblokkeerd.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op mijn T300 werkt een eigen mmsc nog wel. Maar op me SPV werkt het niet.
Dus.. telefoon afhankelijk :P