Toon posts:

Krijg Linksys DSL/router niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er nog steeds niet uit. Tevens de site van linksys bezocht, ook daar geen oplossing gevonden.
Ik heb de Speedtouch ISDN ADSL ethernet modem ism Hccnet ADSL.
En nu nieuw met een Linksys Wireless Router, de BEFW11S4.

Als ik de router instel volgens de handleiding, krijg ik maar geen connectie met internet.
Kabels zitten goed, firmware is geupdate...

In mijn LAN-verbinding heb ik IP en DNS op automatisch verkrijgen gezet.
In de instellingen van de router heb ik mijn inlognaam en password opgegeven.
Als ik op connect druk, is ie effe bezig en krijg ik vervolgens de mededeling: kan niet met de PPTP server connecten.

Verder heb ik alle benodigde instellingen van hccnet ook erin gezet, 10.0.0.150 als ip adres en 255.255.255.0 als subnetmask.
Ook nog het domein ingevoerd bij de setup: 10.0.0.138 pc1.
Connecten werkt dus niet ook niet na resetten van het modem + AP/router.

Ik kan dus zelfs niet via het AP router via utp direct op de netwerkkaart op internet, dus draadloos doet het al zoiezo niet. Dat ga ik gebruiken voor mijn laptop binnenshuis.

Heeft iemand ervaring met mijn probleem, ideeen?

thx.

Verwijderd

probeer als subnet eens 255.0.0.0,
zo heb ik het in mijn router staan en dat werkt perfect :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 14:51 . Reden: typvautje ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd maar het maakt niet uit...

hmm

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan overigens wel connecten op mijn laptop wireless... alleen kan ik nog niet op internet .

hccnet adsl gebruikt PPNP dus ik neem aan dat ik dit ook aanvink in de linksys setup samen met bijhorend ip adres + password.

Ook een host name heb ik ingevuld... dit alles allemaal al veranderd gehad, weggehaald, die wel aan die niet aan etc.. en nog steeds geen internet.

is dit normaal met linksys of zie ik iets over het hoofd?

de linksys router ziet namelijk gewoon wel mijn laptop + pc. en geeft ze goede ip adressen boven de 100, namelijk 100 en 101...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Zoiets had ik laatst ook in frankrijk, maar dat was opgelost met een andere adsl modem (adsl sync. lampje bleef knipperen). Maar ja dat zal in jouw geval niet veel helpen ben ik bang :s

Maar als je alles weer terugzet (dus op 1 pc) werkt het wel nog?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ja dan werkt alles gewoon weer...

Ik heb geen enkel idee wat ik fout doe :(

Verwijderd

Linksys BEFW11S4 en isdnADSL geen goede combo, zoek maar es op google, of dit forum. Er zijn 1001 problemen met dat ding. Koop een andere router met wireless. Of ehm, zoek even hoe je dit probleem kunt omzeilen. Is vast wel een thread van op GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 23:31 ]

Pagina: 1