sinds ongeveer 2 weken heb ik een probleem met mijn internet verbinding. het probleem is dat wanneer ik er 1 pc aan koppel niets het meer doet. de mensen van de nuts langsgeweest... 1 kabelmodem is goed (heb 4 ipadressen, dus geen router). hij vertelde wel dat 1 pc telkens packets verzond en dat er misschien een virus op die pc zat.
Ik deze pc dus geformateerd en winXP opnieuw erop. hij blijft nog steeds packets verzenden (1mb in anderhalve minuut) en ik kan geen website meer op. het lijkt er dus op dat hij mijn hele upload blokkeert en dat de andere pc's ook uitvallen.
ff de setup:
kabelmodem -> switch -> 3x windows xp (elk een eigen (vast) IP)
wanneer ik die ene pc niet aanzet, heb ik geen problemen.
wat is de oorzaak?
1. mogelijk een kabel kapot?
-kan ik me niet voorstellen, want dan zou ik geen ipadres kunnen krijgen en zou ik niet kunnen pingen
2. ik word aangevallen?
-heb alleen winxp firewall, dus is mogelijk indien het niet weggevangen wordt, maar hoe kom ik erachter dat dit de oorzaak is
3. iets wat ik over het hoofd zie?
-hoe kan ik zien wij die packets ontvangt/wil hebben?
Ik deze pc dus geformateerd en winXP opnieuw erop. hij blijft nog steeds packets verzenden (1mb in anderhalve minuut) en ik kan geen website meer op. het lijkt er dus op dat hij mijn hele upload blokkeert en dat de andere pc's ook uitvallen.
ff de setup:
kabelmodem -> switch -> 3x windows xp (elk een eigen (vast) IP)
wanneer ik die ene pc niet aanzet, heb ik geen problemen.
wat is de oorzaak?
1. mogelijk een kabel kapot?
-kan ik me niet voorstellen, want dan zou ik geen ipadres kunnen krijgen en zou ik niet kunnen pingen
2. ik word aangevallen?
-heb alleen winxp firewall, dus is mogelijk indien het niet weggevangen wordt, maar hoe kom ik erachter dat dit de oorzaak is
3. iets wat ik over het hoofd zie?
-hoe kan ik zien wij die packets ontvangt/wil hebben?