PC blijft packets verzenden

Pagina: 1
Acties:

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 20:20
sinds ongeveer 2 weken heb ik een probleem met mijn internet verbinding. het probleem is dat wanneer ik er 1 pc aan koppel niets het meer doet. de mensen van de nuts langsgeweest... 1 kabelmodem is goed (heb 4 ipadressen, dus geen router). hij vertelde wel dat 1 pc telkens packets verzond en dat er misschien een virus op die pc zat.
Ik deze pc dus geformateerd en winXP opnieuw erop. hij blijft nog steeds packets verzenden (1mb in anderhalve minuut) en ik kan geen website meer op. het lijkt er dus op dat hij mijn hele upload blokkeert en dat de andere pc's ook uitvallen.
ff de setup:

kabelmodem -> switch -> 3x windows xp (elk een eigen (vast) IP)
wanneer ik die ene pc niet aanzet, heb ik geen problemen.
wat is de oorzaak?
1. mogelijk een kabel kapot?
-kan ik me niet voorstellen, want dan zou ik geen ipadres kunnen krijgen en zou ik niet kunnen pingen
2. ik word aangevallen?
-heb alleen winxp firewall, dus is mogelijk indien het niet weggevangen wordt, maar hoe kom ik erachter dat dit de oorzaak is
3. iets wat ik over het hoofd zie?
-hoe kan ik zien wij die packets ontvangt/wil hebben?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
De laatste is relatief makkelijk. Installeer op de PC in kwestie een packet analyser, zoals Ethereal. Even sniffen, en met een beetje mazzel heb je al een stuk inzichtelijker wat er aan verkeer overheen gaat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Er waard momenteel een virus rond dat broadcasts verstuurd.
Probeer eens een goede 4uscanner...

• jpvk007
het kan geen virus zijn, aangezien ik zojuist de pc heb geformateerd (incl partities verwijderen) en windows opnieuw erop heb gezet. Ik zal die packets eens proberen te sniffen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik raad aan om een firewall op de pc te zetten. Ik had dit probleem ook op mijn adsl verbinding tot dat ik een firewall tussen had gezet.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42
Wordt een firewall. Je hebt 'm nadat je 'm geformatteerd hebt wel volledig dichtgepatched niet? >:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Blaster of een variant... ik had laatst ook een pc die gloedje nieuw was... 5 minuten een internet verbinding met een analoog modem gehad... bingo :r

• jpvk007
heb ff een andere netwerkkaart geprobeerd (nu 2 stuks naast elkaar draaien). met de andere netwerkkaart geen probleem... kan er gewoon mee internetten ed.

mijn intern netwerk (dus wanneer ik het kabelmodem eraf koppel) werkt wel normaal. dan heb ik dit probleem niet. ik heb nu een nieuw ipadres aangevraagd en maandag hoop ik dat het is opgelost

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
jpvk007 schreef op 08 november 2003 @ 09:39:
het kan geen virus zijn, aangezien ik zojuist de pc heb geformateerd (incl partities verwijderen) en windows opnieuw erop heb gezet. Ik zal die packets eens proberen te sniffen
Voor bijvoorbeeld Blaster heb je niet veel meer nodig dan een onbescherme machine, en een besmette die hem net op dat moment scant...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jpvk007
zat een worm op... geen blaster maar een ander. moet gebeurd zijn in de eerste paar minuten op internet, aangezien ik een kale winxp meteen ging updaten na installatie... gelukkig nu verwijderd

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
Is leuk dat het is opgelost, maar zou nog leuker zijn als je dan ook nog even meld om welke variant het hierom gaat. Altijd makkelijk als terugslagwerk

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Pagina: 1