Ik heb dit probleem al eerder gehad, maar nu trek ik het eigenlijk niet meer. Het is vaak zo dat als ik een filmpje of een clipje heb met een resolutie van meer dan 700xnogwat dan gaat alles veel te schokkerig en slaat hij frames over. Ik kan onmogelijk dingen bekijken op deze manier. Ik heb verschillende codecs geprobeerd, maar daar kan het niet aan liggen. Ik heb dat ook met grote quicktime filmpjes (zoals die 600 mb Half Life 2 clip). Ik heb een P3 450 met 382MB ram (80GB HD) en een radeon 9000 pro. Als ik deze clips of films afspeel op mn laptop (P3 500 met 128MB ram en een gierige videokaart) dan lopen ze zelfs vanaf cd soepel!! Heeft iemand enige ervaring hiermee of een verklaring/oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
Met een P3 450 begin je zowieso wel tegen de ondergrens aan te lopen..
Heb je je schermresolutie al eens lager gezet en je desktop-bpp veranderd ?
Wil ook nog wel eens helpen.
Heb je je schermresolutie al eens lager gezet en je desktop-bpp veranderd ?
Wil ook nog wel eens helpen.
helaas kan je pc dit echt niet meer aan. en dat lijkt me ook wel logisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 07-11-2003 18:53 ]
This space is occupied
Ohja? Mijn celly 400 laptop met 192 MB intern trekt anders alle avi's probleemloosTheEvilCuber schreef op 07 november 2003 @ 18:53:
helaas kan je pc dit echt niet meer aan. en dat lijkt me ook wel logisch.
Verwijderd
Het maakt ook uit hoe zware compersie op de avi zit ;-).
IHe je trouwens al een verse win instal geprobeerd ? Volgens krijgt nu je video player niet genoeg cpu kracht van windows.
IHe je trouwens al een verse win instal geprobeerd ? Volgens krijgt nu je video player niet genoeg cpu kracht van windows.
Quicktime staat er om bekend dat het flink resources kan vreten en veel eist van een computer... download voor de gein maar eens The Matrix Revolutions trailer.. Quicktime-formaat 1024x3nogwat.. kijk en luister naar de kwaliteit van de trailer.. zal je merken waarom het zoveel vreet
die trailer is puur dvdkwaliteit
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Ik denk dus niet dat het aan de power ligt van mn PC, aangezien mn laptop in principe (afgezien van 50Mhz meer) veel mindere specs heeft en die wel alles probleemloos trekt. Zelfs die trailer van HL2 in quicktime. Ik heb geprobeerd om de resolutie lager te zetten, dat heeft geen effect. De colordepth scheelt iets. Standaard staat het bij mij op 32bits, dan schokt het aan een stuk door. Op 16bits gaat het zonder schokken maar met 11fps. Het beeld loopt dus traag en het geluid loopt voor. Ik heb ook pas geleden Windows 2000 opnieuw geinstalleerd en het maakte geen verschil. Daarnaast heb ik ook verschillende players geprobeerd (met name hele lichte zoals Crystal Player) maar dat heeft ook geen effect.
[ Voor 13% gewijzigd door deuxani op 08-11-2003 00:18 ]
Probeer eens FFDShow te installeren als afspeelfilter voor DivX/XVid. Freet iets minder resources dan de codecs zelf.
Gebruik dan ook nog een player zoals ZoomPlayer... en dan heb je iig meer kans dat het probleemloos gaat.
Gebruik dan ook nog een player zoals ZoomPlayer... en dan heb je iig meer kans dat het probleemloos gaat.
Heb ik ook gedaan, heeft helaas geen effect. Ik heb exact dezelfde codecs als op mn laptop, dus daaraan kan het ook niet liggen.
Precies! Wou ik ook net zeggen. En zet dan alle postprocessing uit. Dit kun je ook nu al proberen via de config van je DivX-decoder --> postprocessingslider helemaal naar links! En kijk ook een naar al je geïnstalleerde filters en shit. Als je codecpacks hebt geïnstalleerd, om het even welke (!) ben je al vaak het haasje en kun je het beste Windows opnieuw installeren. Open bv. de stotterende AVI's eens in GraphEdit (zoek maar op Google, zat vroeger in de SDK van DirectX, perfect en zeer zuiver tooltje voor DirectShow analyses) en laat hem renderen. Kun je goed zien wat er nu gebeurt op jouw PC. Succes!Wildfire schreef op 08 november 2003 @ 00:17:
Probeer eens FFDShow te installeren als afspeelfilter voor DivX/XVid. Freet iets minder resources dan de codecs zelf.
This title is for sale, please send me a PM
Nee, dat is nog beter dan dvd..Griffin2k schreef op 07 november 2003 @ 21:28:
Quicktime staat er om bekend dat het flink resources kan vreten en veel eist van een computer... download voor de gein maar eens The Matrix Revolutions trailer.. Quicktime-formaat 1024x3nogwat.. kijk en luister naar de kwaliteit van de trailer.. zal je merken waarom het zoveel vreetdie trailer is puur dvdkwaliteit
ik heb hier ook een boel wm9 clips in 1920x1080p en ook nog wat .tp clips in 1920x1080
Dat vreet pas veel
WM9, RV9 en alle MPEG4-derivaten zijn sowieso beter dan MPEG2, dus ook DVD. Het verschil zit hem in de bitrates, omdat op een DVD zoveel data past is het gewoon topkwaliteit. Stel je voor als je een 5GB XviD bestand hebt, gemaakt uit een MastertapeHertog_Martin schreef op 08 november 2003 @ 00:47:
[...]
Nee, dat is nog beter dan dvd..
ik heb hier ook een boel wm9 clips in 1920x1080p en ook nog wat .tp clips in 1920x1080
Dat vreet pas veel
Wisten jullie trouwens dat waarschijnlijk in de (nabije) toekomst de bioscopen, als ze overgaan op digitaal, de WM9 codec gaan gebruiken? Zegt genoeg lijkt me.
This title is for sale, please send me a PM
Pagina: 1