Ik heb het volgende probleem: een vriend van me heeft een 100MBit verbinding en een bulletproof-2.21 ftp server. Als andere mensen daarop inloggen dan halen ze makkelijk 800kB-1MB per seconde.
Ik heb Cistron MAXX en haal met leechftp bij hem per thread maximaal 270kB/s. Als ik meedere threads aanzet (bv 4) dan haal ik wel in totaal 850 KB/s. Als ik inlog bij ftp.surfnet.nl en daar een iso vandaan haal dan gaat 1 thread wel met 850 kB/s.
Hieruit concludeer ik dat zijn ftp-server makkelijk 1 MB/s aankan. Immers andere mensen halen dat ook, zelfs op hetzelfde moment.
Mijn ftp-client kan ook 850 kB/s aan, want dat haal ik bij surfnet.
Ik heb meerdere clients geprobeerd (WS-ftp) en die doet hetzelfde.
Opzich gaat het natuurlijk snel genoeg, maar ik begrijp niet waar het aan kan liggen.
Iemand een idee?
Ik heb Cistron MAXX en haal met leechftp bij hem per thread maximaal 270kB/s. Als ik meedere threads aanzet (bv 4) dan haal ik wel in totaal 850 KB/s. Als ik inlog bij ftp.surfnet.nl en daar een iso vandaan haal dan gaat 1 thread wel met 850 kB/s.
Hieruit concludeer ik dat zijn ftp-server makkelijk 1 MB/s aankan. Immers andere mensen halen dat ook, zelfs op hetzelfde moment.
Mijn ftp-client kan ook 850 kB/s aan, want dat haal ik bij surfnet.
Ik heb meerdere clients geprobeerd (WS-ftp) en die doet hetzelfde.
Opzich gaat het natuurlijk snel genoeg, maar ik begrijp niet waar het aan kan liggen.
Iemand een idee?