ftp snelheidsperikelen

Pagina: 1
Acties:

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem: een vriend van me heeft een 100MBit verbinding en een bulletproof-2.21 ftp server. Als andere mensen daarop inloggen dan halen ze makkelijk 800kB-1MB per seconde.

Ik heb Cistron MAXX en haal met leechftp bij hem per thread maximaal 270kB/s. Als ik meedere threads aanzet (bv 4) dan haal ik wel in totaal 850 KB/s. Als ik inlog bij ftp.surfnet.nl en daar een iso vandaan haal dan gaat 1 thread wel met 850 kB/s.

Hieruit concludeer ik dat zijn ftp-server makkelijk 1 MB/s aankan. Immers andere mensen halen dat ook, zelfs op hetzelfde moment.
Mijn ftp-client kan ook 850 kB/s aan, want dat haal ik bij surfnet.

Ik heb meerdere clients geprobeerd (WS-ftp) en die doet hetzelfde.

Opzich gaat het natuurlijk snel genoeg, maar ik begrijp niet waar het aan kan liggen.

Iemand een idee?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Heeft hij hem niet gelimit ofzo?

• Appesteijn
  • Niet online
My-life schreef op 07 november 2003 @ 14:37:
Heeft hij hem niet gelimit ofzo?
Nope, speed limited is disabled. Bij hem en bij mij.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je het ook met Flashfxp geprobeerd.
Heb ook wel een problemen gehad met ftp snelheden en toen ik het zelfde met FlashFxp deed ging het wel goed

Verwijderd

Heeft hij die limit specifiek bij jouw account ook weggehaald? Kan zijn dat dit in die FTP-server per account in te stellen is.
Kijk ook even naar de thread-limit van jouw account op de server.

• Appesteijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 23:12:
Heeft hij die limit specifiek bij jouw account ook weggehaald? Kan zijn dat dit in die FTP-server per account in te stellen is.
Kijk ook even naar de thread-limit van jouw account op de server.
Nee, hij heeft hem op 50.000 gezet en toen had ik 50 kB/s en toen op 500.000 en toen had ik weer 270 kB/s. Het lijkt dus alsof ik niet harder kan dan 270kB/s, maar dat kan ik dus wel!!
Aargh, frustrerend!!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
In Serv-U de send/recieve buffer op 99999 zetten helpt aanzienelijk kwa snelheid tussen US -> NL! ;) Misschien heeft Bulletproof daar ook wel een optie voor.

• Appesteijn
  • Niet online
DarkRider schreef op 08 november 2003 @ 04:21:
In Serv-U de send/recieve buffer op 99999 zetten helpt aanzienelijk kwa snelheid tussen US -> NL! ;) Misschien heeft Bulletproof daar ook wel een optie voor.
Maar dat moet toch niets uitmaken, andere gebruikers kunnen immers op hetzelfde tijdstip wel snel downloaden.
Smurff schreef op 07 november 2003 @ 20:40:
Heb ook wel een problemen gehad met ftp snelheden en toen ik het zelfde met FlashFxp deed ging het wel goed
Dat ga ik vandaag even proberen.

• Appesteijn
  • Niet online
Smurff schreef op 07 november 2003 @ 20:40:
Net geprobeerd, help niet. Ook met Flashfxp gaat een thread maar met 270 kB/s

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat issut ip van die server (niet ip geven natuurlijk maar ff zeggen waar die zit). Heeft met de route terug te maken. Gooi eens een traceroute heen en een trace terug op. Vooral die van terug is belangrijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het prob is dus niet je lijn of de lijn van de andere kant. Maar wel wat er tussen zit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1