Toon posts:

[SBS 4.5] Exchange probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug is de sbs server van een kennis van ons door een update in
een loop blijven hangen, en konden we hem niet meer breiken. Bij inlogscherm
ging hij weer rebooten enz. enz..

Nu konden we uiteindelijk wel de exchange database redden (nee, deze werd niet gebackupped). Nu is de hele server opnieuw geinstalleerd en wil ik die oude database weer aan de praat krijgen. Hoe kan ik dat het best doen?

Het lijkt mij niet een kwestie van de priv en pub terug kopieren... Of juist wel?
Kan ik isinteg.exe hiervoor gebruiken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd in deze? Heb je iets aan de resultaten die [google=exchange 2000 restore offline backup] geven?

Deze vraag hoort eigenlijk thuis in Software Algemeen, dit forum (Windows Operated Systems) gaat namelijk enkel over Windows.

Ik verplaats je topic daarom even naar Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag eerst weten of dit een kans van slagen heeft, voordat ik iets ga ondernemen. Ik heb wel wat gezocht op microsoft.com, maar daar vind ik eigenlijk alleen iets over het herstellen van een database.

Verwijderd

je database is nu bijna zeker corrupt dus die moet je repairen met eseutil daarna zou hij weer moeten kunnen mounten...

heb weinig ervaring met 5.5 maar onder 2000 werkt het zo

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:16:
je database is nu bijna zeker corrupt dus die moet je repairen met eseutil daarna zou hij weer moeten kunnen mounten...

heb weinig ervaring met 5.5 maar onder 2000 werkt het zo
eerst eseutil draaien onder 5.5 check ff goed welke / options je hem mee moet geven.
Dus eerst ff eseutil /? draaien.

Daarna bovenstaande opties uitvoeren. Zorg ervoor dat je server exact dezelfde naam heeft als dat hij had. Daarmee voorkom je heel veel problemen namelijk.

http://specs.tweak.to/7903

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Allereerst moet je Exchange zo installeren als in de oude situatie. Dus zelfde Organization name zelfde Servernaam etc. Dan moet je de Priv.edb en Pub.edb verwijderen en die van jou Inclusief de geredde LOGFILES(mag hopen dat je die ook gebackuppet hebt) op de locatie zetten waar je de priv.edb en pub.edb van de nieuwe installatie verwijderd hebt. Op www.support.microsoft.com kun je hele documenten met betrekking tot Disaster Recovery Exchange vinden. Ga deze eens lezen om te begrijpen wat Eseutil nou precies doet voordat je hier klakkeloos mee aan het werk gaat.
Pagina: 1