Toon posts:

Kopen mini itx bord: importkosten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een mini-itx bordje van Via kopen, met een voedingssetje en 256 meg geheugen. Levering in België. Er zijn denk ik twee redelijk goedkope webstekken waar ik dit materiaal kan vinden: www.myelectronics.nl en www.mini-itx.com (alternate.be heeft wel de mobo's, maar geen voeding). mini-itx zit in Engeland, en is het goedkoopst. Maar ik ben bang dat ik er import taksen moet op betalen... heeft iemand reeds bij hen besteld en ook extra kosten voor z'n kiezen gekregen?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
werk je bestelling maar eens een stukje af bij mini-itx.com tot waar de verzendkosten erbij komen ..... dan schrik je je echt rot :(
gewoon in eigen land bestellen is goedkoper.
De verkopende website rekent meestal ook de belasting .... voorbeeld :
HDD kost 63 Eurootjes
SHIPPING €21.32
SUBTOTAL €84.32
SALES TAX @ 17.5% €14.76
TOTAL €99.07
tel uit je winst.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Engeland valt onder de Europese Unie. Dus zou je er geen importkosten voor hoeven te betalen.
Wat je waarschijnlijk wel moet betalen, zijn de overboekingskosten. De banken moeten het geld omzetten in Britse Ponden aangezien die 8)7 |:( Britten de euro niet hebben ingevoerd. O-)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs MET BTW en verzendkosten is mini-itx nog goedkoper!

Verwijderd

SPee schreef op 07 november 2003 @ 13:34:
(..)
Wat je waarschijnlijk wel moet betalen, zijn de overboekingskosten. De banken moeten het geld omzetten in Britse Ponden aangezien die 8)7 |:( Britten de euro niet hebben ingevoerd. O-)
Overboekingskosten zijn voor mij (indicatief) rond de 3 a 4 EUR met ABNAMRO.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Je betaald idd niks geen invoerrechten en dat soort crap. BTW is slechts 17,5%, da's ook beter dan onze 19% :) Lang leve de Uni :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Abbadon schreef op 07 november 2003 @ 14:22:
Je betaald idd niks geen invoerrechten en dat soort crap. BTW is slechts 17,5%, da's ook beter dan onze 19% :) Lang leve de Uni :+
Per 2004 betaalt iedereen binnen de EU de btw waarde van de land van de afnemer. Jouw voordeel is gelukkig dadelijk voorbij.

Verwijderd

Heb ook naar die bordjes gekeken, zijn relatief duur ten opzichte van bijvoorbeeld mATX bordjes, eigenlijk vooral leuk als het allemaal zo compact mogelijk moet.
www.pchut.nl is overigens goedkoper dan Myelectronics.
Suc6 met zoeken
Pagina: 1