Toon posts:

Club3d radeon9600pro --> 8xAGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een CLub3D Radeon 9600 pro en een Asus P4SDX moederbord. Beiden zijn 8x AGP. Het lukt mij niet om mijn kaart op 8x AGP te laten werken. Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe drivers, bios geupdated etc. Zodra ik in winXP mijn videokaart op 8x AGP zet en start opnieuw op dan loopt mijn pc na enkele seconden vast en krijg ik allemaal verticale strepen over mijn beeld scherm. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
stel 8x eens in in de bios.

en zet fast write uit in windows.
en als het kan side band addressing in de bios.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

heb je ook de laatste drivers van SIS gedownload ?
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/misc/vga/sisagp/1.17/AGP_1170.zip

probeer het volgende eens (las het in een blad en bij mij werkte het)

Graphics Aperture Size: minimaal op 128 zetten
AGP Capability: 8X Mode
AGP Fast Write: Enabled
Video Memory Cache Mode: USWC

AGP Fast Write heb ik gewon aanstaan alhoewel dit voor AGP4X is, maar de Catalyst drivers schakelt deze blijkbaar automatisch uit in windows.

ik heb zelf een Asus P4S8X-X zonder de sis drivers liep bij mij elke game vast of kreeg spontane reboots (ati radeon 9600 pro), sindsdien ik de sis drivers heb geinstalleerd heb ik geen lockups meer gehad.

hoop dat het bij jou ook werkt,
veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt!

Als ik die agp driver heb geinstalleerd, dan werkt het volgens mij wel, maar dan worden alle letters in winxp raar weergegeven, en volgt er weer een crash. Misschien dat dit niks met AGP te maken heeft, maar het gevolg is dat ik het dan weer allemaal moet terug zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 14:09:
heb je ook de laatste drivers van SIS gedownload ?
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/misc/vga/sisagp/1.17/AGP_1170.zip

probeer het volgende eens (las het in een blad en bij mij werkte het)

Graphics Aperture Size: minimaal op 128 zetten
AGP Capability: 8X Mode
AGP Fast Write: Enabled
Video Memory Cache Mode: USWC

AGP Fast Write heb ik gewon aanstaan alhoewel dit voor AGP4X is, maar de Catalyst drivers schakelt deze blijkbaar automatisch uit in windows.

ik heb zelf een Asus P4S8X-X zonder de sis drivers liep bij mij elke game vast of kreeg spontane reboots (ati radeon 9600 pro), sindsdien ik de sis drivers heb geinstalleerd heb ik geen lockups meer gehad.

hoop dat het bij jou ook werkt,
veel succes
van dat vast lopen van games daar heb ik ook last van :? (moederbord gigabyte 8IPE1000L) kan ik deze driver ook voor mijn moederbord gebruiken?