Ik heb thuis een lokaal netwerk (192.168.2.x) dat via mijn FreeBSD-server contact maakt met 'Wanadoo-Internet'.
Op mijn server heb ik Postfix & courier-imap geinstalleerd. Ik wil graag mail ontvangen voor user@porthome.nl en heb hiervoor de volgende dns-instellingen gemaakt:
Naam Type Data
porthome.nl A 62.234.123.153
router A 62.234.123.153
www A 62.234.123.153
porthome.nl MX router.porthome.nl
Ik heb dus een MX-record en een aantal A-records.
Als ik mail verstuur naar user@porthome.nl met de SMTP-server van mijn FreeBSD server, komt de mail goed aan (de hele mail-afhandeling gebeurt op de server zelf).
Als ik de mail verstuur via een een andere SMTP-server (bijv. die van Wanadoo), dan komt mijn mail niet aan. Ik krijg geen bounce, zie niks in de log-files van mijn server, etc.
Wat moet ik doen om externe mail te kunnen ontvangen?
Op mijn server heb ik Postfix & courier-imap geinstalleerd. Ik wil graag mail ontvangen voor user@porthome.nl en heb hiervoor de volgende dns-instellingen gemaakt:
Naam Type Data
porthome.nl A 62.234.123.153
router A 62.234.123.153
www A 62.234.123.153
porthome.nl MX router.porthome.nl
Ik heb dus een MX-record en een aantal A-records.
Als ik mail verstuur naar user@porthome.nl met de SMTP-server van mijn FreeBSD server, komt de mail goed aan (de hele mail-afhandeling gebeurt op de server zelf).
Als ik de mail verstuur via een een andere SMTP-server (bijv. die van Wanadoo), dan komt mijn mail niet aan. Ik krijg geen bounce, zie niks in de log-files van mijn server, etc.
Wat moet ik doen om externe mail te kunnen ontvangen?
Zonnepaneel installateur