Toon posts:

Telnet automatiseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een telnet-client (geen ssh) voor Windows NT die ik volledig kan automatiseren.
Ik wil een script laten runnen op gezette tijden die vol-automatisch inlogt, wat commando's uitvoert en weer uitlogt.

Ik heb al een hele zut websites van Terminal-emulatie pakketten opgezocht maar daar staat alleen maar een hoop marketing gezever.
Van Google etc. wordt ik ook niet wijzer.

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:10

[Jules]

Confusion in confusion

securecrt van vandyke kun je helemaal scripten... Is dat iets?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 01:39
Dit kan ook met perl en de Net::Telnet module.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit kun je beter of server-side uitvoeren, of als je data van de client-side nodig hebt met ssh. Ssh kun je namelijk instellen om RSA keys te gebruiken om in te loggen in plaats van een password. Extra security dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:06
Reflextion .Hiermee kan je ook VBA scripten.
Microsoft Visual Basic® for Applications (VBA 6.3)
Macro recorder for both VBA and Visual Basic
Programmatic access to over 400 properties and methods via Reflection API
Microsoft OLE Automation 2.0 Controller and server capability
Reflection Basic and Reflection Command Language
Run Reflection as an ActiveX® control within a VB Application
Programmable events
(Zie http://www.wrq.com/products/reflection/win/ruov/specs.html)

[ Voor 75% gewijzigd door om3ega op 07-11-2003 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH.....Extra security dus
Het gaat om periodiek ETRN commando's geven aan een mail-fallback server.

Het gaat om:

telnet <mailserver host> 25
etrn <domain>
quit

Firewalls zorgen er voor dat alleen wij die ETRN mogen doen naar de mailserver dus het is niet zo dat iedereen maar naar die bak kan telnetten enzo. Vandaar dat er niet ingelogd hoeft te worden etc.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 13:30 ]

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Oeps, Windows NT :X

[ Voor 96% gewijzigd door Dawai op 07-11-2003 13:58 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
@Dawai

Ach ja, je kunt niet alles hebben :P

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil een script laten runnen op gezette tijden die vol-automatisch inlogt, wat commando's uitvoert en weer uitlogt.
Is er een reden waarom je niet op de server een proces (cron, of de windows "Takenplanner" bijvoorbeeld) draait wat die commando's op bepaalde tijden runt?

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ik zou je aanraden eens naar Cygwin te kijken, en dan je te verdiepen in 'expect'. Waarschijnlijk heb je aan de manpage genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Is er een reden waarom je niet op de server een proces (cron, of de windows "Takenplanner" bijvoorbeeld) draait wat die commando's op bepaalde tijden runt?
Plies lees mijn orig. post...
Dat is ook precies de bedoeling. Ik wil een telnet-client een reeks commando's tegen een mailserver laten geven.
Een telnet client dingen laten doen moet je scripten. Dat script laat je dan weer door een Cron of "Scheduled task" uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou je aanraden eens naar Cygwin te kijken, en dan je te verdiepen in 'expect'. Waarschijnlijk heb je aan de manpage genoeg.
Jongens waarom nou zo moeilijk en ingewikkeld (overigens kan ik best proggen hoor).
Zoals je heel simpel een FTP client dingen kan laten doen via een script. Zo moet het ook mogelijk zijn om effe simpel een Telnet client zulke kunstjes te laten doen.
Ik moet alleen zo'n telnet-client zien te vinden die dat kan. Het standaard gedrocht van Windows NT40 kan het in elk geval niet.

Ik zal inderdaad eens kijken naar Reflection.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 15:33 ]

Verwijderd

Misschien via een Batch bestandje?!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien via een Batch bestandje?!
|:( En wat denk jij dat een batch-file is dan. Ja inderdaad. Dat is ook (een vorm van) scripting...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plies lees mijn orig. post...
Dat is ook precies de bedoeling. Ik wil een telnet-client een reeks commando's tegen een mailserver laten geven.
nofi, maar in je startpost zeg je alleen dat je wil inloggen en dan "commando's" wil uitvoeren. Dat begrijp ik dus als dingen als "delete alle tijdelijke files", "maak een backup van die_belangrijke_dir". M.a.w. dat je gewoon command line commando's intikt die uitgevoerd moeten worden.

Is de enige mogelijkheid om die mailserver commando's te geven door via telnet tegen hem te kletsen? Kan je geen commandline comamndo geven ofzo?

Als je toch een telnetclient wil gebruiken kan je eens kijken naar Kermit, die is heel goed in scripten.

Verwijderd

Topicstarter
Is de enige mogelijkheid om die mailserver commando's te geven door via telnet tegen hem te kletsen? Kan je geen commandline comamndo geven ofzo?
Nee, het moet echt *in* een telnet-sessie. Ik heb zelf ook al zitten denken aan commando's door-pipen aan een telnet-client maar dat werkt dus niet. Vandaar dat ik een scriptable client nodig hebt.

Ik zal dat Kermit eens gaan bekijken. Bedankt voor de tip.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

powerterm !

Iperf

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Man, download cygwin. Dubbelklik. Druk drie keer op Next. Dubbelklik op het cygwin-icoon. Tik man expect en ENTER. Precies wat je wil, een makkelijk scriptbare telnet! Hij bestaat echt!

Ik vind het niet erg dat je mijn oplossing afdoet als 'moeilijkdenkerij' maar misschien denk je dat het moeilijker is dan het is.

Maar aangezien je perse een voorgebakken applicatie doet die je moet kunnen scripten, zolang het maar niet een vorm van scripting is :? snap ik je misschien wel niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nc.exe oftewel netcat. stdin (eventueel redirected) is invoer, stdout is uitvoer. Voor hele simpele scripting (wat dit is) is dat dus ideaal.

Je kan hem (bv.) http://binaries.it-faq.pl/windows/tools/network/netcat/ daar downloaden, het wijst zich verder vanzelf.
Pagina: 1