Toon posts:

win xp aanelden domein win 2000 nt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hebben een netwerkserver met win 2000 nt hierop staan een aantal pc's aangesloten met win98se.

Nu hebben we pc's gekocht met winxp sp1 echter als ik deze probeer aan te melden op domein dan wordt toegang geweigerd.

Heeft iemand idee hoe instellingen in te stellen of andere oplossing?

bvd

Meanstreak

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 08:54
als het een windows xp HOME versie is, dan kun je het vergeten de home editie kan niet in een domein gehangen worden.
als het een windows xp PRO versie is, dan kun je via configuratie scherm en dan systeem en dan computernaam de pc in een domein hangen.

om een pc in het domein te hangen moet je bij de vraag voor een useraccount voor het koppelen de user administrator met bijhorend wachtwoord, dus niet een gewoon user account.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenlung op 07-11-2003 11:58 ]

Verwijderd

Windows 2000 NT? bestaat die?
Je hebt om te beginnen de juiste gebruikersnaam wachtwoord combinatie (administrator van de 2000 domein machine) nodig om iemand aan te melden in het domein en je moet zorgen dat je domein instellingen natuurlijk goed staan.

Verder moet het idd een windows xp PROF zijn en geen home editie.
Volgens mij kan home niet eens op een domein worden aangemeld maargoed.
:)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ook mag de computer account niet al bestaan in je domein.
Dan krijg je de melding dat de account al bestaat en dat je met een andere computernaam de computer registreerd.

Maar post eens meer info over jouw fout en de melding die je krijgt.

let the past be the past.

Verwijderd

Moet je niet ook de computernaam in de server bekendmaken ALVORENS de pc te aan het domein te kunnen toevoegen??? Dat was iig bij windows NT4 zo, en ik kan het ff niet controleren of het bij w2k ook zo is.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Het is win xp prof en die kan aangemeld worden op een domein. De gegevens zoals wachtwoord en gebruikersnaam heb ik ook.

Het probleem is als ik bij system/computernaam de computer wil aanmelden en vul hier alle gegevens in zoals gebruikersnaam en wachtwoord en domein dat ik dan de melding krijg dat de toegang geweigerd is.

Verwijderd

euhh gebruikers naam ?? Je moet het systeem aanmelden met een administrator account...

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:05:
Het is win xp prof en die kan aangemeld worden op een domein. De gegevens zoals wachtwoord en gebruikersnaam heb ik ook.

Het probleem is als ik bij system/computernaam de computer wil aanmelden en vul hier alle gegevens in zoals gebruikersnaam en wachtwoord en domein dat ik dan de melding krijg dat de toegang geweigerd is.
heb je wel de juiste rechten tot het toevoegen van pc's in het domein?
en anders misschien uitvoeren als Administrator.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Zorg trouwens er ook voor dat je de voledige domein naam gebruikt.
dus bijvoorbeeld office.blabla.nl

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

het is gelukt hoor, het was dus simpeler dan ik dacht. Zoals iemand hier al had geschreven bij het aanmelden het wachtwoord en gebruikersnaam van de administrator gebruiken.

en ja hoor dat was.

hartelijk dank voor jullie reacties.

groeten/
Pagina: 1