Toon posts:

Tuner van AIW 9800SE werkt niet na installatie DirectX 9.0b

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik weet niet of meerder van jullie deze probleem al hebben ondervonden, maar de TV functie van de MultiMedia center van ATI geeft alleen maar sneeuw en ruis, terwijl de zenders voor de installatie van DirectX 9.0b wel werkten.
Hiervoor zat de installatie van DirectX 9 van de CD die ATI meegeleverd had.
Bij het installeren van HALO vroeg het spel mij om DirectX 9.0b te installeren, nou dat had ik gedaan met de gevolgen van dien.
Als ik in de Configuration Utility kijk, en dan bij TV zie ik bij de Capture device selectie menu dat als de ATI Theatre gekozen wordt, dat er rechts (Unsupported) komt te staan. Ik heb het met de oude versie van MMC (8.6), de nieuwe (8.7) en met de Catalyst 3.8 en de 3.9 Geprobeerd met de bijbehorende WDM drivers. Ook de Omega drivers maar geprobeerd zonder enig resultaat.
Heeft iemand van jullie misschien de oplossing voor deze probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17

Soggy

vroemmmm

Zie de website van ATI:

http://www.ati.com/support/infobase/4254.html

Heb dit geprobeerd, bij mij werkte het in ieder geval niet :'(

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd idd zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft in ieder geval met met DX9b te maken. Ik heb 't zelfde gehad. De patch van MS hielp niets. Opgelost door de DX9b bestandjes die het probleem veroorzaken (kstvtune.ax) te vervangen door de DX9a bestanden.
linkje:

http://www.mustafa.pwp.blueyonder.co.uk/fix.zip

Dus:locatie zoeken waar kstvtune.ax (dx9b) staat, en vervangen door de kstvtune.ax (dx9a) - versie. Let wel: doe dit in veilige modus!

Werkte bij mij als een trein.
Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy

Soggy

vroemmmm

Thanx!!

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

Ga het even proberen... hopelijk werkt het dan.

Erg irritant is dat als ik van zender verwissel, die dan wel een fractie van een seconde in beeld komt - gewoon normaal met geluid. Maar daarna meteen weer sneeuw en ruis als geluid.

Toevoegen van een zender: kanaal invoeren en dan krijg ik beeld en geluid, totdat ik de setup verlaat en dan is het weer sneeuw en ruis...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy

Soggy

vroemmmm

Exact hetzelfde hier. Alleen de installatiewizard opnieuw doorlopen werkt. Je kunt dan de verschillende zenders bekijken totdat je het programma afsluit en weer opstart. Dan ben je weer terug bij af.

Vanavond weer ff kl00ien :*)

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:25:
Het heeft in ieder geval met met DX9b te maken. Ik heb 't zelfde gehad. De patch van MS hielp niets. Opgelost door de DX9b bestandjes die het probleem veroorzaken (kstvtune.ax) te vervangen door de DX9a bestanden.
linkje:

http://www.mustafa.pwp.blueyonder.co.uk/fix.zip

Dus:locatie zoeken waar kstvtune.ax (dx9b) staat, en vervangen door de kstvtune.ax (dx9a) - versie. Let wel: doe dit in veilige modus!

Werkte bij mij als een trein.
Succes.
Sharon dank je wel :) .
Het werkt eindelijk weer na van alles geprobeerd te hebben 8)7 .
Ook jij zult weer TV kunnen kijken Soggy ;)
Hopelijk hebben meerdere gebruikers van de Hercules 9800SE AIW hier wat aan.
Nogmaals dank Sharon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 07 november 2003 @ 14:16:
Ga het even proberen... hopelijk werkt het dan.

Erg irritant is dat als ik van zender verwissel, die dan wel een fractie van een seconde in beeld komt - gewoon normaal met geluid. Maar daarna meteen weer sneeuw en ruis als geluid.

Toevoegen van een zender: kanaal invoeren en dan krijg ik beeld en geluid, totdat ik de setup verlaat en dan is het weer sneeuw en ruis...
Hinderlijk gewoon als het niet werkt.
Tis maar een simpele bestandje dat dit veroorzaakt.
Gelukkig werkt het nu eindelijk weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:11:

[...]

Hinderlijk gewoon als het niet werkt.
Tis maar een simpele bestandje dat dit veroorzaakt.
Gelukkig werkt het nu eindelijk weer
Nou, na het vervangen van dat betreffende bestandje (alle die ik kon vinden) werkt het nog steeds niet.

Ik werk nu vooralsnog via een omweg, TV kijken via de S-Video ingang. Dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 09:35

Dr.Roelski

Walk on ....

Bij 1 sec beeld (en bij afstellen) daarna ruis hielp het bij mij om hem op Norfolk te zetten, i.p.v. Nederlands.
Ik heb het bestandje niet gewijzigd!
Dus ik heb geinstalleerd (op volgorde): drivers (3.8 op dit moment + softmod), MMC, dx9.0b; Zenders zoeken Nederland, weizigen in Norfolk.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dr.Roelski schreef op 07 november 2003 @ 16:56:
Bij 1 sec beeld (en bij afstellen) daarna ruis hielp het bij mij om hem op Norfolk te zetten, i.p.v. Nederlands.
Ik heb het bestandje niet gewijzigd!
Dus ik heb geinstalleerd (op volgorde): drivers (3.8 op dit moment + softmod), MMC, dx9.0b; Zenders zoeken Nederland, weizigen in Norfolk.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.
't Is absurd, maar inderdaad: ik kan nu weer op zenders afstemmen! Me happy!! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/icoon/cheer_icoon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:08:
[...]

Sharon dank je wel :) .
Het werkt eindelijk weer na van alles geprobeerd te hebben 8)7 .
Ook jij zult weer TV kunnen kijken Soggy ;)
Hopelijk hebben meerdere gebruikers van de Hercules 9800SE AIW hier wat aan.
Nogmaals dank Sharon :)
Euhm,

Ik bedoelde Charon uiteraard :) .
Mijn excusses.

Ik denk dat de oplossing die Dr.Roelski geeft ook een goeie is, aangezien er geen bestanden verwisseld hoeven te worden en er dus gewoon volledig gebruik wordt gemaakt van DirectX 9.0b.
Gewoon een ander land kiezen |:(
Tis trouwens wel fijn om nu een 100% werkende product te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy

Soggy

vroemmmm

HAHAHAHAHA Fantastisch, wat een oplossing!!

Norfolk, waar je ook ligt, ik hou van je!!
Allemaal bedankt, ik ben ff tv kijken!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Tsja, ik kwam er ook pas achter toen ik het in een nieuwsgroep tegen kwam.
Het doel heiligd de middelen zullen we maar zeggen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin een beetje te balen van die AIW shit, telkens nieuwe problemen, installeer ik eens een paar applicaties na elkaar, dan kan ik weer opnieuw beginnen met tunen.

het wordt tijd dat Hercules/Ati drivers maakt die niet door programma's van derden overschreven of veranderd kunnen worden.

Norfolk moet ik nu gebruiken terwel eerst Nederland goed werkte.

Beats me!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:07:
Ik begin een beetje te balen van die AIW shit, telkens nieuwe problemen, installeer ik eens een paar applicaties na elkaar, dan kan ik weer opnieuw beginnen met tunen.

het wordt tijd dat Hercules/Ati drivers maakt die niet door programma's van derden overschreven of veranderd kunnen worden.

Beats me!!!
Ik heb daar nog totaal geen problemen mee gehad.
Welke applicaties hebben de tuner gegevens dan overschreven?!?

Tip: maak backup van je registry waarin je zenders staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beats me!!!
bij mij staat ie gewoon op Nederland zonder enig probleem, helemaal aan het begin ooit de patch er over heen gegooid en voor de rest nooit problemen gehad. Patch had ik via hercules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022

Beats me!!!
Ben inmiddels in 2 weken een kleine AIW expert geworden (helaas werkt die van mij niet) maar ik moet toch even wat van je opmerkingen zeggen: DirectX 9.0b is nu eenmaal een standaard en deze 9.0b installatie heeft er voor gezorgd dat NL en Norfolk Islands omwisselden qua instellingen. Geen fout van ATI maar van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over de hercules 9800se aiw kaart, is er iemand die er wel eens een videorecorder op aangesloten heeft?
de osd loopt vast van de videorec als je hem via vgascherm wil instellen.
het gekke is, voorheen gebruikte ik een aiw 7500, maar die had dat euvel niet.
ps wie heeft voor mij een goede install cd van de aiw 9800se, ik krijg de dvd player niet aan de praat
email is dvirk@planet.nl.
en bedankt voor de tips dx9, uiteraard ben ik daar ook al tegenaan gebotst

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. maar weekrt de tv voor de rest wel goed? Bij mij blijft het beeld na een x aantal minuten altijd vastlopen , terwijl het geluid doorloopt. Zeker bij het opnemen van iets is het zeer vervelend.
Ik heb een ATI 9800SE AIW, dus niet die van Hercules.
Op de website van ATI vind ik dit: http://www.ati.com/support/infobase/4261.html
Je wordt verwezen naar dit http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817589
Dus SP2, die nog lang niet uit is. Na lang zoeken d8 ik stream.sys het gevonden te hebben, bleek het een Enelse installatie te zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles werkt perfect, hoewel, ook het geluid, van vooral ned1,2,3, krast en sommige zenders willen niet op stereo blijven staan.
de beeldkwaliteit is perfect.
instellingen van audio vind ik dus onvoldoende, ook al bij de 7500.
ik heb ook geprobeert om de opname kwaliteit te verminderen, hielp trouwens ook niet.
ik experimenteer verder want ik heb kaart nodig voor vhs overzetten
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o,ja, dat vastlopen is ook bij mij, heb wel de indruk dat het aan de conditie van de tape licht al is dat wel onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
Bij mij werkt de tv-tuner nu wel naar behoren behalve als er gepraat word op tv, of gewoon tussendoor.
Ik hoor over de speakers een sooort gekraak, is dit bij meer mensen bekend?
Stereo/mono maakt nix uit.
Pagina: 1