Toon posts:

Softwarematig Raid 1 boorbaar in Win2k/XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de Faq staat dat software

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Iets te snel verzonden misschien?!?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

boorbaar :? :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 07-11-2003 11:48 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
In de faq staat dat softwarematig raid niet bootbaar is. In andere topics zie ik weer staan dat raid 1 wel bootbaar gemaakt kan worden.
Wat is het nou?
Zijn alle raidconfiguraties zijn niet bootbaar of zijn er uitzonderingen?

Ow ja....boorbaar moet bootbaar zijn in topic (per ongeluk op enter gedrukt) 8)7

Verwijderd

Softwarematig raid kun je zien als "raid zonder controller". Gewoon op je IDE aansluiting een stel schijfen zetten, en daar ín windows een RAID array van maken. Lijkt me logisch dat dat niet bootbaar is, want windows moet geladen zijn wil je de array kunnen maken en zien.

Software raid kun je hebben in RAID0, RAID1, RAID5, en eigenlijk elke RAID die d'r is.

HARDWARE raid is wél bootable, en ook dat heb je in alle vormen die d'r is. Ikzelf draai bijvoorbeeld een hardwarematige RAID0 config Western Digital Raptors, en heb daarnaast nog 2 40GB WD's in RAID1 zitten, voor de veiligheid. Aangezien ik geen IDE-RAID controller heb, heb ik er een software-RAID array van gemaakt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fixed, dank :)
Met het eerste heb je het voordeel dat je van elk denkbaar RAID array kunt booten, bij de tweede kun je alleen booten van een mirror, terwijl de striped array's pas benaderbaar zijn wanneer het hele besturingssysteem is opgestart.
Maar wil je in het vervolg van het feedbacktopic gebruik maken? Linkje kun je in de allerlaatste post van de OM FAQ vinden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.