Ik heb een oude laptop (Tulip / Pentium 2), die ik voor een vriend wil opknappen door er onder andere een nieuwe windows etc op te zetten. Het rare van deze laptop is nu, dat hij wel opstart vanaf disk, maar vanaf flop of cd niet. Hij start daar wel mee, maar blijft dan hangen. Als ik de harde schijf verwijder, dan is booten vanaf flop totaal geen probleem meer. Ik heb gezocht, maar ik kan hier niets over vinden. Wie weet hier iets op?
Verwijderd
Tulip Diagnostics downloaden, harddisk verwijderen, booten vanaf de diagnostics, Floppy boot inschakelen, harddisk terugplaatsen 
Heb je dat al geprobeerd?
Heb je dat al geprobeerd?
Nee, maar hij begint wel op te starten als er een harde schijf inzit, maar stopt halverwege. Zonder schijf loopt hij wel door.
dan moet je die even lastig vallen?
I have usernames older than you.
Verwijderd
Met wat voor een bootable cd'tje heb je geprobeerd te booten? maak eens een bootdisk van de floppy die wel start. sommige oude laptops starten niet op met winxp cd's maar wel met win98se cd's.
suc6
suc6
heb je het wel goed in de bios ingesteld ?
BIOS staat goed., Diverse floppies en CD's geprobeerd. Zonder harde schijf geeft het geen probleem. Met de schijf aanwezig start het booten wel, maar blijft het proces hangen.
Verwijderd
en als je de disk nu eens een fdisk/mbr geeft, en 1 mooie actieve partie maakt en formatteerd?
Ik heb hier een Acer 512DX liggen, deze heeft exact het zelfde probleem.
Instellingen zijn goed, maar booten van flop/cd wil die echt niet doen.
(opgelost door hd in systeem hangen, maar jah, beetje omslachtig)
Instellingen zijn goed, maar booten van flop/cd wil die echt niet doen.
(opgelost door hd in systeem hangen, maar jah, beetje omslachtig)
And The Only One
Je kunt natuurlijk ook altijd setup runnen vanuit windows en zo verder gaan.
Maar goed, het lijkt me duidelijk wat voor optie's er zijn.
Wie zegt dat hij er Windows op wil draaienRS_003 schreef op 08 november 2003 @ 14:34:
Je kunt natuurlijk ook altijd setup runnen vanuit windows en zo verder gaan.
Oslik blyat! Oslik!
Nieuwe, dus er staat er al 1 opdie ik voor een vriend wil opknappen door er onder andere een nieuwe windows etc op te zetten
[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 08-11-2003 15:58 ]
Pagina: 1