Voor een website ben ik bezig met het maken van een systeem waarbij het mogelijk moet zijn dynamisch E-mail forwards in te stellen. Hiervoor heb ik diverse websites afgesurft, maar ik kan alleen maar vinden hoe je de table opnieuw maakt:
Maar zo wil ik het niet doen.
Nu moet ik nl. als 100 mensen een E-mail forward willen aanmaken, 100x dat bestand updaten en sendmailrestarten. Lijkt me niets...
Een andere mogelijkheid is het maken van een virtusertable in mySQL.
Link voor nieuwsgierige mensen Dit lijkt me ook niets, omdat er misschien nog wel meer gedaan moet worden dan alleen maar doorsturen.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is in de virtusertable een verwijzing te maken naar een .php bestand.
Normaal gesproken werkt het zo:
Dan wordt ieder mailtje naar de user rogierb op de server gestuurd.
Is het ook mogelijk zoiets te doen, maar dan meer op deze manier:
Dan zou ik dus ik in dat PHP op een bepaalde manier (hoe weet ik nog niet) eea kunnen doen met de binnenkomende E-mail.
Iemand die me meer zou kunnen vertellen?
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php exec('/usr/sbin/makemap hash /etc/mail/virtusertable.db < /etc/mail/virtusertable'); exit; ?> |
Maar zo wil ik het niet doen.
Nu moet ik nl. als 100 mensen een E-mail forward willen aanmaken, 100x dat bestand updaten en sendmailrestarten. Lijkt me niets...
Een andere mogelijkheid is het maken van een virtusertable in mySQL.
Link voor nieuwsgierige mensen Dit lijkt me ook niets, omdat er misschien nog wel meer gedaan moet worden dan alleen maar doorsturen.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is in de virtusertable een verwijzing te maken naar een .php bestand.
Normaal gesproken werkt het zo:
code:
1
| @rogiervandenberg.nl rogierb |
Dan wordt ieder mailtje naar de user rogierb op de server gestuurd.
Is het ook mogelijk zoiets te doen, maar dan meer op deze manier:
code:
1
| @rogiervandenberg.nl /etc/scripts/verwerkmail.php |
Dan zou ik dus ik in dat PHP op een bepaalde manier (hoe weet ik nog niet) eea kunnen doen met de binnenkomende E-mail.
Iemand die me meer zou kunnen vertellen?