shares maken met een .bat over VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheJack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik maak een (dail-up) VPN verbinding met een Windows 2000 server (gebruikersnaam, wachtwoord, domein). Wanneer de verbinding gemaakt is kan ik een .bat bestand uit laten voeren. Dit gaat allemaal goed.

Maar, in het .bat bestand staat regel 'net use x: \\server\share', deze geeft de foutmelding:
---
Systeemfout 1326.

Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.
---

Als ik dit probeer te doen via verkenner dan lukt het wel om de share aan te maken.

Ik kan niet een gebruikersnaam en/of wachtwoord in het .bat bestand zetten, omdat verschillende gebruikers gebruik maken van de verbinding.

%username% gebruiken werkt ook niet want dan krijg ik de windows gebruikersnaam en niet die van de VPN.

Iemand een oplossing hoe ik dit toch automatisch kan laten gebeuren?

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Misschien Kixstart proberen? daar kun je wel gebruikersnaam en ww meegeven

http://www.kixscripts.com...&mpage=1&key=&anchor#2472

[ Voor 34% gewijzigd door zomertje op 07-11-2003 10:19 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Het is niet dan ik niet een gebruikersnaam en wachtwoord niet kan opgeven, maar ik weet ze niet.

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
kun je de vpn gebruikersnaam niet uit de registry lezen?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Als dat erin staat, waar vind ik het dan, waar zoek ik naar?

En hoe benader ik dat via het DOS prompt?

Verwijderd

TheJack schreef op 07 november 2003 @ 10:35:
Het is niet dan ik niet een gebruikersnaam en wachtwoord niet kan opgeven, maar ik weet ze niet.
als je die niet weet, hoe kan je dan wel vanuit explorer een mapping aanmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:27 ]

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Zodra de VPN is opgezet kan je in explorer gewoon kiezen voor 'Netwerkverbinding maken' je geeft dan een drive op (x:) en dan de map (\\server\share).

Waarschijnlijk is explorer bij de hand genoeg om de juiste gebruikers gegevens erbij te pakken.

Maar mijn probleem is dat ik het moet automatiseren. En dan ken ik alleen de optie 'net use' is DOS.

Verwijderd

TheJack schreef op 07 november 2003 @ 11:37:
Zodra de VPN is opgezet kan je in explorer gewoon kiezen voor 'Netwerkverbinding maken' je geeft dan een drive op (x:) en dan de map (\\server\share).

Waarschijnlijk is explorer bij de hand genoeg om de juiste gebruikers gegevens erbij te pakken.

Maar mijn probleem is dat ik het moet automatiseren. En dan ken ik alleen de optie 'net use' is DOS.
als je in explorer zonder een wachtwoord/username op te geven een mapping kan maken dan wordt de ingelogde gebruiker+pw gebruikt. oftewel via een bat moet het ook werken.

wanneer wordt de vpn opgezet? bij inloggen / on access?

ik denk dat de vpn niet helemaal geinitialiseerd is oid... zet een timer aan het begin van de batch.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
C:\>net help
De syntaxis van deze opdracht is:

NET HELP opdracht
       -of-
NET opdracht /HELP

Beschikbare opdrachten zijn:

NET ACCOUNTS             NET HELP              NET SHARE
   NET COMPUTER             NET HELPMSG           NET START
   NET CONFIG               NET LOCALGROUP        NET STATISTICS
   NET CONFIG SERVER        NET NAME              NET STOP
   NET CONFIG WORKSTATION   NET PAUSE             NET TIME
   NET CONTINUE             NET PRINT             NET USE
   NET FILE                 NET SEND              NET USER
   NET GROUP                NET SESSION           NET VIEW

NET HELP SERVICES geeft de services weer die u kunt starten.
   NET HELP SYNTAX legt uit hoe u NET HELP-syntaxisregels moet lezen.
   NET HELP opdracht | MORE geeft Help-informatie scherm voor scherm weer.

Je moet als het goed is ook een username en password kunnen meegeven, weet alleen de details niet.

p.s. kun je niet via via aan het wachtwoord komen ???? want als jij bij die data mag dan lijkt me dat logisch.

[ Voor 53% gewijzigd door NuKeFaCe op 07-11-2003 11:48 ]

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
De gebruiker is al aangemeld en maakt verbinding door op het inbel icoon te klikken van de VPN. Het batch bestand wordt pas uitgevoerd als de verbinding tot stand is gebracht.

Ik heb het ook geprobeerd handmatig nog te doen in een dos prompt, dus het ligt niet aan dat de verbinding nog niet goed ge-init is.

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet meegeven. Maar er zijn verschillende gebruikers die van de verbinding gebruik kunnen maken. En die hebben hun eigen inlog gegevens. Die voeren ze in op het moment dat ze de VPN verbinding maken. Daarna word een batch bestand uitgevoerd om de share te maken, maar hoe moet het batch bestand weten wie zich heeft aangemeld. En wat zijn/haar wachtwoord is.

Want alleen de gebruikersnaam werkt ook niet. (handmatig geprobeerd)

Verwijderd

je kan aan het begin van de batch vragen om de username en het paswoord... (win2k en hoger alleen)

dan krijg je zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
echo inlognaam is: 
set /p gebruiker=
echo paswoord is:
set /p pw=

net use * \\server\share %pw% /user:%gebruiker%

als de inlognaam hetzelfde is als de naam waarmee ze al ingelogd zijn maar het paswoord is anders kan je:

code:
1
net use * \\server\share * /user:%username% gebruiken (denk ik :)).

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Dat is inderdaad een oplossing. Vervelend is alleen dat de gebruiker dan weer zijn inlog gegevens moet opgeven.

Ik wil eigenlijk een oplossing dat dit automatisch gebeurd. :'(

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
lukt het ook niet met windows scripting host ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Dit is zo'n ding waar je erg moe van kunt worden.

Het probleem was dat de sharenaam spaties bevatte. Dit geeft dan een probleem in 'DOS' en niet als je het via Verkenner doet.

De oplossing was dus de de spaties verwijderen. We hebben ook maar gelijk om helemaal veilig te zijn, de sharenamen niet langer gemaakt dan 8 chars.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aanhalingstekens om de share naam met spaties zetten :)
code:
1
 net use X: "\\server\share\sub folder" wachtwoord /user:domein\user

Zal je idd wel de user en wachtwoord per user apart in moeten geven, als er verschillende permissies gelden.

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2004 14:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1