"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])
http://www.kixscripts.com...&mpage=1&key=&anchor#2472
[ Voor 34% gewijzigd door zomertje op 07-11-2003 10:19 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
En hoe benader ik dat via het DOS prompt?
Verwijderd
als je die niet weet, hoe kan je dan wel vanuit explorer een mapping aanmaken?TheJack schreef op 07 november 2003 @ 10:35:
Het is niet dan ik niet een gebruikersnaam en wachtwoord niet kan opgeven, maar ik weet ze niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:27 ]
Waarschijnlijk is explorer bij de hand genoeg om de juiste gebruikers gegevens erbij te pakken.
Maar mijn probleem is dat ik het moet automatiseren. En dan ken ik alleen de optie 'net use' is DOS.
Verwijderd
als je in explorer zonder een wachtwoord/username op te geven een mapping kan maken dan wordt de ingelogde gebruiker+pw gebruikt. oftewel via een bat moet het ook werken.TheJack schreef op 07 november 2003 @ 11:37:
Zodra de VPN is opgezet kan je in explorer gewoon kiezen voor 'Netwerkverbinding maken' je geeft dan een drive op (x:) en dan de map (\\server\share).
Waarschijnlijk is explorer bij de hand genoeg om de juiste gebruikers gegevens erbij te pakken.
Maar mijn probleem is dat ik het moet automatiseren. En dan ken ik alleen de optie 'net use' is DOS.
wanneer wordt de vpn opgezet? bij inloggen / on access?
ik denk dat de vpn niet helemaal geinitialiseerd is oid... zet een timer aan het begin van de batch.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| C:\>net help
De syntaxis van deze opdracht is:
NET HELP opdracht
-of-
NET opdracht /HELP
Beschikbare opdrachten zijn:
NET ACCOUNTS NET HELP NET SHARE
NET COMPUTER NET HELPMSG NET START
NET CONFIG NET LOCALGROUP NET STATISTICS
NET CONFIG SERVER NET NAME NET STOP
NET CONFIG WORKSTATION NET PAUSE NET TIME
NET CONTINUE NET PRINT NET USE
NET FILE NET SEND NET USER
NET GROUP NET SESSION NET VIEW
NET HELP SERVICES geeft de services weer die u kunt starten.
NET HELP SYNTAX legt uit hoe u NET HELP-syntaxisregels moet lezen.
NET HELP opdracht | MORE geeft Help-informatie scherm voor scherm weer. |
Je moet als het goed is ook een username en password kunnen meegeven, weet alleen de details niet.
p.s. kun je niet via via aan het wachtwoord komen ???? want als jij bij die data mag dan lijkt me dat logisch.
[ Voor 53% gewijzigd door NuKeFaCe op 07-11-2003 11:48 ]
Ik heb het ook geprobeerd handmatig nog te doen in een dos prompt, dus het ligt niet aan dat de verbinding nog niet goed ge-init is.
Want alleen de gebruikersnaam werkt ook niet. (handmatig geprobeerd)
Verwijderd
dan krijg je zoiets:
1
2
3
4
5
6
| echo inlognaam is: set /p gebruiker= echo paswoord is: set /p pw= net use * \\server\share %pw% /user:%gebruiker% |
als de inlognaam hetzelfde is als de naam waarmee ze al ingelogd zijn maar het paswoord is anders kan je:
1
| net use * \\server\share * /user:%username% gebruiken (denk ik :)). |
Ik wil eigenlijk een oplossing dat dit automatisch gebeurd.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Het probleem was dat de sharenaam spaties bevatte. Dit geeft dan een probleem in 'DOS' en niet als je het via Verkenner doet.
De oplossing was dus de de spaties verwijderen. We hebben ook maar gelijk om helemaal veilig te zijn, de sharenamen niet langer gemaakt dan 8 chars.
1
| net use X: "\\server\share\sub folder" wachtwoord /user:domein\user |
Zal je idd wel de user en wachtwoord per user apart in moeten geven, als er verschillende permissies gelden.
[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2004 14:14 ]