Toon posts:

Configuratie: goed of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nen goeie morgen iedereen,
ik ben nu al enkele weken door dit forum aan het bladeren en lezen, en heb al veel hulpvolle pagina's gevonden.
Momenteel ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen om zelf in elkaar te steken. (eerste dat ik zoiets onderneem, dus hout vasthouden... 8)7 )

Mijn nieuwe config zou ongeveer het volgende zijn:

ASUS A7N8X deluxe
AMD 2800+
2x 256Mb DDR corsair (dual channel)
ATI 9600 PRO 128Mb
HDD maxtor 120Gb 7200rpm SATA

nu, ziet er hier iemand graten in?? Ik bedoel, ik ben al zeer veel te weten gekomen deze afgelopen weken, maar voor ik mijn zuurverdiende centjes weggeef, zou ik toch wel enige vorm van bevestiging willen krijgen.
Een vriend stelde voor om naar intel over te stappen (P4 2.6), maar dit kost te veel (volgens mij).
Enige opmerkingen hierover zouden zeer welkom zijn.

Thanks

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:17
ik zou een Barton 2500 nemen, misschien dat je nog een 9700 kan vinden en 2 SATA schijven inplaats van 1 voor een raid config.

Verwijderd

Volgens mij kun je beter meer geheugen kopen dan snellere proccesor, wil je anders ff uitleggen waarvoor dat jeje pc wilt gaan gebruiken dan kunnen wij ons beter uiten denk ik?:P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie alleen maar goede spullen die aan elkaar gewaagd zijn. Ik denk dat er maar weinig over je gewenste configuratie te zeggen is, omdat dit totaal afhangt van je eigen wensen, budget en misschien zelfs de plaats waar je woont (hoe ga je aan die spullen komen). Kortom, je vraag is eigenlijk nogal ongeschikt voor het forum omdat de vraag heel ongericht is. Ik kan bij elk item uit je lijstje in ieder geval alleen maar :9 noemen.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je zoals hierboven voorgesteld de 2500+ neemt, en een €10 xtra uitgeeft aan een goede koeler, kan je die makkelijk sneller krijgen dan de 2800+. Ikzelf heb nu ook die maxtorschijf, en ondanks dattie niet zo stil is als m'n seagate, istie minstens 50% sneller bij mij.

tip. neem PC3200 geheugen, kost niet veel meer, maar dan kun je je processor op 11x200 draaien ipv 11x166 (standaard).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou een Dual Xeon nemen, maar dat ben ik :)

A la, een Tweaker kan prima zelf een systeem in elkaar draaien, zie ook de FAQ van dit subforum onder "Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?". Lees verder ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.