Toon posts:

Windows connect automatisch met internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net opnieuw WinXP pro geinstalleerd, and na een week of twee zag ik ineens dat ie bij het opstarten automatisch het internet op wilt. Ik heb alleen progs geinstalleerd die ik op mijn eerdere win install had, en daar gebeurde dit niet. Ad-Aware, Spybot en twee antivirus progs vonden niets...

Is er iets dat ik kan doen om te kijken waardoor dit komt?

Het gaat om WinXP pro SP1 met alle beveiligings updates op een switch met twee andere PCs en een com21 modem.

Edit: ik heb geen shared internet connection aan gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 09:33 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MSN toevallig draaien met automatisch opstarten en automatisch verbinden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

"na een week of twee zag ik ineens dat ie bij het opstarten automatisch het internet op wilt"

wat bedoel je hier precies mee? komt er een melding dat een bepaald programma op internet wil?

edit: @ beneden buurman,dat dacht ik dus ook ja :P vandaar de vraag welk programma wil connecten

[ Voor 24% gewijzigd door sh4d0wman op 07-11-2003 09:46 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Een vraagje, klinkt misschien raar...

Een Com21 modem is toch een kabel modem? Dan zit je toch altijd op internet... of vergis ik me?

Verwijderd

heb je geen keep-alive connectie ingeschakeld ofzo die automatisch verbinding zoekt?? (of klinkt dit stom? :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Trillian, MSN is er helemaal afgehaald.

Ik moet een broadband connectie aanmaken in WindowsXP om op het internet te komen. Ik heb Wanadoo cable. Ik had hem eerst zodanig gezet dat ie een connectie maakt als IE het internet op wil. Maar ik zag ineens het icoon van de connectie tevoorschijn komen voordat ik uberhaupt iets doe.

Ik autoconnect uit toen gezet, en nu gooit ie ineens een connect window in beeld tijdens opstarten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een keep-alive progje ofzo gebruikt. Ik nooit heb last van disconnects, dus heeft het geen nut.

En ik heb zover ik weet niet op auto-connect gezet. Niet dat ik weet tenminste. Zoals eerder gezegd heb ik alleen maar spul geinstalleerd wat er in de vorige config op stond en daar had ik nooit last hiervan.

Ik zit net trouwens in mijn event log te kijken, en vond dit:

The browser service has failed to retrieve the backup list too many times on transport \Device\NetBT_Tcpip_{AAB04ABE-74E9-493F-87EE-6542F7B9A5F5}. The backup browser is stopping.

EventID: 8032

Edit: woord vergeten

Enig idee of dit ermee te maken heeft? Wilt ie misschien die 'backup list' op het internet zoeken ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:51 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- welke programma's starten allemaal automatisch?
- kan in 1 daarvan een automatische internet connect functie aanstaan?
suc6 :) (bv in trillian)

waarom ga je met broadband niet gewoon de hele tijd online? just curious :P

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 07-11-2003 16:53 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien iets van windows zelf ?
probeer eens wat uit te zetten met : http://www.spychecker.com/program/xpantispy.html

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1