Toon posts:

winsocket2 vs directplay

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ze gaan gebruiken om een netwerk spel te maken. Alleen weet ik niet welke van de twee ik nu zou moeten gebruiken.

Weet iemand de voordelen en nadelen van deze twee ?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb met beide nauwelijks ervaring, maar toch:
DirectPlay heeft heel wat game-specifieke netwerk functionaliteit ingebouwd, zoals de het beheren van de lijst van spelers, het aanmaken van nieuwe games en het makkelijke joinen van bestaande games.
Bovendien heeft bijna elke windows-pc tegenwoordig DirectX beschikbaar, dus dat zou je ook niet tegen hoeven houden.

Ook DirectPlay biedt je nog complete vrijheid m.b.t. de inhoud van verstuurde datapakketten. Dus tenzij je het leuk vind om allerlei methodes van elkaars games vinden en joinen zelf te schrijven zou ik voor DirectPlay gaan.

|_____vakje______|

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 19:58
ik heb ook ooit een tijdje geprutst met directplay icm vb.net (en ook nog 6). Het makkelijk van directplay is dat het de communicatie voor z'n rekening neemt. Je hoeft niet meer het openen van de verbinding, welk protocool (tcp/ip of ipx of...) te controleren, en dan daar je script aan aan te passen.
Directplay is een soort classe die bepaalde functies voor zicht neemt. Volgens mij is het een verloop stuk tussen je netwerk kaart en je game (ff snel samengevat).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:24:
Ik wil ze gaan gebruiken om een netwerk spel te maken. Alleen weet ik niet welke van de twee ik nu zou moeten gebruiken.

Weet iemand de voordelen en nadelen van deze twee ?
Mjah met zo'n topic kunnen we niets he, als je van ons een fatsoenlijke mening verwacht mogen we van jou toch minstens wel een A4-tje met informatie ontvangen wat de randvoorwaarden zijn, systeemeisen, jouw programmeerervaring, verwachte hoeveelheden en frequentie van data, schaal van het netwerk spel en alles.

Lees wat dat betreft ook P&W FAQ - De "quickstart" eens.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.