[win98] boot to DOS

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Dit is volgens mij een hele erge n00b-vraag...
Maar heb zelf al ZO lang geen windows 98 meer, en moet nu voor iemand uitvinden hoe je in windows 98 boot in DOS.

Kan het in de search en via google nergens vinden.
Ik vermoed nu dat het zo simpel is dat het nergens omschreven staat, maar wil toch even zeker weten hoe het moet, voordat ik diegene volledig op het verkeerde pad stuur!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 07:32

JQR

c:\msdos.sys editen met bijvoorbeeld kladblok en daar het volgende regeltje in zetten:

code:
1
bootgui = 0

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
behalve door config.sys aan te passen (boot menu) kun je ook gewoon f8 gebruiken op het moment dat je pc door alle posts heen is. Dit kun je overigens gewoon vinden op het web... ;) Een voorbeeld van config.sys op de install cdrom van win98 (als 'tie tenminste bootable is..)

[ Voor 24% gewijzigd door tommie-boy op 07-11-2003 08:40 . Reden: aanvulling van tekst ]

Humor moet je serieus nemen

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
tommie-boy schreef op 07 november 2003 @ 08:30:
behalve door config.sys aan te passen (boot menu) kun je ook gewoon f8 gebruiken op het moment dat je pc door alle posts heen is. Dit kun je overigen gewoon vinden op het web... ;) En een voorbeeld van config.sys op de install cdrom van win98 (als 'tie tenminste bootable is..)
Wel op het web te vinden? dan heb ik best wel scheel gekeken :| sorry.

Je bedoeld dus F8 indrukken tijdens het opstarten?
(het gaat om een eenmalige reboot in DOS)

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 07-11-2003 08:35 ]

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 15:14
kazz1980 schreef op 07 november 2003 @ 08:34:
[...]

Wel op het web te vinden? dan heb ik best wel scheel gekeken :| sorry.

Je bedoeld dus F8 indrukken tijdens het opstarten?
(het gaat om een eenmalige reboot in DOS)
Ja, zodra je pc de hd gaat benaderen gewoon ff een paar keer op f8 drukken.. dan krijg je een heel mooi menu, waar ook de dos-modus tussen staat.

Humor moet je serieus nemen

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
tommie-boy schreef op 07 november 2003 @ 08:36:
[...]

Ja, zodra je pc de hd gaat benaderen gewoon ff een paar keer op f8 drukken.. dan krijg je een heel mooi menu, waar ook de dos-modus tussen staat.
ok. thanx!!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je kan ook gewoon de [Shift] toets ingedrukt houden vanaf het moment dat je de computer aan zet.
Zal je zien dat de putter ook naar dos gaat (maar dan sneller: hij laadt geen hulp progjes)

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

De_Paashaas schreef op 07 november 2003 @ 08:45:
Je kan ook gewoon de [Shift] toets ingedrukt houden vanaf het moment dat je de computer aan zet.
Zal je zien dat de putter ook naar dos gaat (maar dan sneller: hij laadt geen hulp progjes)
CTRL toch? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1