Toon posts:

Piepend en schokkend beeld bij monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

ik heb een irrtant probleempje met mijn monitor ( Samsung SyncMaster 753DFX)

Als mijn computer + monitor geruime tijd heeft uitgestaan (uren), heb ik problemen met monitor als ik hem aanzet.
Het beeld schokt horizontaal zo hevig dat niks leesbaar is en daarbij zit ook een hoge piep.

Het komische is dat wanneer ik het Welkom scherm van Windows Xp zie het gelijk over is. :/
Als ik de computer nu nogmaal opstart is er helemaal niks aan de hand en dan doet ie het perfect.
Het probleem zit hem dus in het begin van het tonen van het logo van de Mobo tot het laden van Xp.

Ik zou nu eigenlijk weleens willen weten hoe dit komt en waarom dit alleen gebeurt wanneer de monitor helemaal afgekoelt is.

Heeft iemand misschien een 'mogelijke' verklaring hiervoor. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 01:41 ]

Verwijderd

Lijkt wel of de monitor op een of andere rare frequentie word aangestuurd totdat windows deze veranderd.
Heb je het probleem altijd gehad of is het iets nieuws?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 01:29 . Reden: typo/vraag ]

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik kreeg heb ik dit al, toen ik het de eerste keer zag dacht ik dat het temperatuur van de monitor was hij want voelde nogal koud aan toen ik hem binnenkreeg. Natuurlijk heb ik eerst gewacht toen hij meer op kamertemperatuur was.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 01:35 ]

Verwijderd

Meestal is het een condensator of je voeding. Is erg irritant ja, zo een fluittoon word je niet vrolijk van, ook al is het maar even. Alsa je garantie heb ff retouren en anders even laten repareren.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb ook zo'n irritante pieptoon in m'n monitor.
Gelukkig piept ie niet meer als ik de frequentie naar 72hz zet, nadee is dan wel weer dat het het beeld zit knipperen.

Niet?
[Specs]