Hoi, ik heb hier een pc van een maat van me staan.
De pc is een Dell optiplex gx110
Nu is de hd die erin zit beetje aan zijn einde, Hij tikt af en toe maar verder doet die het nog wel.
Nu wel ik dus een 80gb hd erin hebben om de oude hd te vervangen.
Maar daar begint de ellende. De bios wil hem niet detecteren. Maar als ik de oude hd erin laat en de nieuwe (van 80gb) en de pc laat opstarten naar windows XP daar ziet die de nieuwe hd wel?? In windwows heb ik de hd dus geparitionert ect en kan gewoon er alles mee doen.
Maar je raad het al ik wil windows op die schijf installeeren en dat gaat dus alleen als de bios hem ook kan zien.
Wat ik al gedaan heb:
Dos floppy opstarten en fdisk (fdisk geeft aan no hard disk found) klopt volgens mij ook wel aangezien die via de bios werkt. Maar blijf het raar vinden dat windows van oude hd hem wel kan vinden.
En
Op dell site zoeken naar nieuwere bios. Kan hem daar echt niet vinden
Weet een van jullie mischien hoe ik dit kan oplossen?
******************************UPDATE******************
Laat maar kep het al
Oplossing HD op cable select zetten beetje vaag maar goed ut werkt
De pc is een Dell optiplex gx110
Nu is de hd die erin zit beetje aan zijn einde, Hij tikt af en toe maar verder doet die het nog wel.
Nu wel ik dus een 80gb hd erin hebben om de oude hd te vervangen.
Maar daar begint de ellende. De bios wil hem niet detecteren. Maar als ik de oude hd erin laat en de nieuwe (van 80gb) en de pc laat opstarten naar windows XP daar ziet die de nieuwe hd wel?? In windwows heb ik de hd dus geparitionert ect en kan gewoon er alles mee doen.
Maar je raad het al ik wil windows op die schijf installeeren en dat gaat dus alleen als de bios hem ook kan zien.
Wat ik al gedaan heb:
Dos floppy opstarten en fdisk (fdisk geeft aan no hard disk found) klopt volgens mij ook wel aangezien die via de bios werkt. Maar blijf het raar vinden dat windows van oude hd hem wel kan vinden.
En
Op dell site zoeken naar nieuwere bios. Kan hem daar echt niet vinden
Weet een van jullie mischien hoe ik dit kan oplossen?
******************************UPDATE******************
Laat maar kep het al
Oplossing HD op cable select zetten beetje vaag maar goed ut werkt
[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 07-11-2003 01:33 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |