Toon posts:

TH-A55 met (s)vcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een dvd speler gekocht (JVC TH-A55) en hierop geprobeerd een svcd af te spelen. Tijdens het afspelen krijg ik slechte kwaliteit (terwijl de film als .avi geen enkele hapering vertoont), het geluid hapert of valt weg op bepaalde momenten en soms zie ik alleen maar vreemde blokjes in mijn beeld. Dus ik dacht ik ga hem op mijn computer proberen, zowel in de dvd speler van mijn comp als in de cd speler met een gewone player (BSPlayer, windows media en realOne) geeft hij perfect beeld zonder hapering waar dan ook. Ik dacht: dan is proberen in een andere stand-alone dvd speler. dus ik naar de buren en die hebben een hele goedkope van een onbekend merk (heb niet precies gekeken welke) en daar deed hij het perfect. Nu vraag ik je: hoe kan dit????!!!

Gegroet, een ontevreden dvd speler houder.

O ja, het formaat op de svcd is MPEG2; ik heb het ook geprobeerd met MPEG 1 op een vcd maar dat was nog veel slechter. Ook langzamer branden lukt niet.

Verwijderd

Je kan net pech hebben met jou combinatie van brander en speler. Blijkbaar mogen ze elkaar niet. Daar doe je verder niks aan.

Omdat je speler net nieuw is zou je hem kunnen ruilen. Of een nieuwe brander kopen.

Blafhert is erg moe en gaat slapen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik zag dat je ook een topic op een ander forum hebt gedaan en op dat bewuste forum staan ook wat tips voor dit probleem.

Ik zelf heb dit soort grapjes ook wel gehad en is nu weg door de volgende dingen anders te doen:

Branden doe ik op een oude CD brander ( 12,8,6,4 en brand dus op 4)
Even uitgetest welke CD's ( merk en grootte) het best worden gegeten door me Speler en dat zijn dus cd's van 700 mb, merk philips.
Goed opletten bij het encoden, juiste template en PAL of NTSC.
Films niet te groot laten zijn en ruim binnen de marge van het branden op een CD blijven.

Ook brand ik niet meer als Svcd maar als VCD, wel iets minder kwaliteit, maar wel een film die doorloopt.

Kijk ook eens hier voor een andere manier van encoden: http://www.graveyards-site.shorturl.com/

PS--->>> Mijn speler is ook van JVC, maar dan wat simpeler uitgevoerd, de XV S302 SL

[ Voor 7% gewijzigd door Flame17 op 07-11-2003 09:21 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dank je wel,

ik ga het eens proberen met een andere brander maar eerst...
ik ben erachter gekomen dat hij geen dvd-r(w) kan afspelen dus ik ga hem omruilen en dan meteen met die svcd daar testen of ie het doet,

mzzls