Hoi (poging 2 door het goed werken van posten NOT)
maargoed
Ik heb nu een tijdje bezig met JSP pages, JavaBeans en Servlets. Nu kom ik er alleen niet uit wanneer je nou voor een bean kiest en wanneer een Servlet, en waarom
In die mooie boeken hier staat het antwoord daarop ook niet echt.
Zit ik nou goed als ik zeg dat je (bv) invoercontrole en kleine stukje verwerking door beans laat doen en (bv) databaseverbindingen door Servlets, en wat dan nog meer...
hopelijk trap ik nu niemand in z'n maag met deze uitspraak
Nog een vraagje (ben nu toch bezig
)
Voor een opdrachtje voor mezelf wil ik voor een web applicatie de requests door één centraal punt laten lopen. Dus als iemand een request doet voor ene page dat een bean/Servlet (welke??) het volgende doet:
1) kijkt of een user ingelogd is (mbv een sessie)
2) als dit niet zo is, de user doorstuurt naar de login page
3) als alles goed is de user doorstuurt naar de aangevraagde page
Zou moeten kunnen allemaal, maar komt allemaal weer neer op mijn 1e vraag:
Wanneer en waarvoor gebruik je een bean of Servlet?
misschien zijn er nog wel wat mede-GoT'ers die dit wel willen weten (en anders weten ze het al en mogen ze het mij vertellen
)
maargoed
Ik heb nu een tijdje bezig met JSP pages, JavaBeans en Servlets. Nu kom ik er alleen niet uit wanneer je nou voor een bean kiest en wanneer een Servlet, en waarom
In die mooie boeken hier staat het antwoord daarop ook niet echt.
Zit ik nou goed als ik zeg dat je (bv) invoercontrole en kleine stukje verwerking door beans laat doen en (bv) databaseverbindingen door Servlets, en wat dan nog meer...
Nog een vraagje (ben nu toch bezig
Voor een opdrachtje voor mezelf wil ik voor een web applicatie de requests door één centraal punt laten lopen. Dus als iemand een request doet voor ene page dat een bean/Servlet (welke??) het volgende doet:
1) kijkt of een user ingelogd is (mbv een sessie)
2) als dit niet zo is, de user doorstuurt naar de login page
3) als alles goed is de user doorstuurt naar de aangevraagde page
Zou moeten kunnen allemaal, maar komt allemaal weer neer op mijn 1e vraag:
Wanneer en waarvoor gebruik je een bean of Servlet?
misschien zijn er nog wel wat mede-GoT'ers die dit wel willen weten (en anders weten ze het al en mogen ze het mij vertellen