DivX speelt met bursts onder win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ok, het probleem:
Sinds ik win2k draai heb ik, als ik fullscreen DivX, mpg, etc afspeel, dat de video soms een seconde lang versnelt, geluid valt weg, en dan draait ie weer een paar seconde tot enkele minuten, om vervolgens weer te 'bursten'. Met statistics van media player kwam ik erachter dat de framerate langzaam terugloopt. Ik vermoed dat als de framerate onder een bepaalde grens komt de afspeler het filmpje versnelt om weer boven die grens te komen.
Mijn specs:
CPU: Dual celly 433 @ 488 (ik heb al eens 1 proc uit gezet, maar dat maakte nix uit)
MOBO: Abit BP6
MEM: 192mb pc66 dimm
VGA: Asus v3800 Ultra deluxe 32mb TV-in/out
Sound: Creative Labs Soundblaster Live 1024
VGA2: Matrox Millenium 220 (Dual Monitor)
HDD: IBM 46,1 Udma66 (hangt vanwege Highpoint 366 probs onder win2k echter aan mijn udma33 controller)

Ik draai vooral DivX en heb al diverse versies en (quality)settings geprobeerd. Ik draai altijd op mijn primaire kaart (asus)
Ik heb zowel diverse detonator als Asus drivers geprobeerd, ook zonder succes

Wie o wie kan mij helpen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48
Schakel eens je secundaire kaart uit, dat lost vaak alle problemen op, ik heb overigens geen last van het probleem wat je beschrijft. Mijn setup:

Verwijderd

nieuwe IDE drivers al gedownload? en de DMA setting enablen van je CD-ROM hielp bij mij voor DVD speler... evt ook voor harddisk

Jurik

Verwijderd

waar kun je die downloaden, heb ook problemen met mijn cdrom |:(

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben bang dat het door je dual CPU en SBLive combo komt. Iedereen die ik ken met deze combinatie heeft problemen. De meeste hebben ook rare bijgeluiden tijdens het spelen van sommige spellen.

Als je een CPU eruit trekt zou alles opgelost moeten zijn. Sorry voor het slechte nieuws.

• RobertdeBruin
  • Laatst online: 22-10-2025
Damn, da's zeker slecht nieuws :( Ik ga eens aan de slag met mijn DMA sets en mijn 2e grafische kaart.

Thnx

• B-Man
  • Niet online
Mijn setup:

SbLive
BP6 + Dual 500 (niet overgeklokt)
384 MB RAM
TNT kaart
46,1 GB IBM op UDMA33 (win2K install)

Ik heb ook last van die bursts bij het afspelen van DivX....
Ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, ga denk ik maar eens windows 98 installeren, kijken of het aan win2K ligt)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:45

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb nergens last van. Is het niet mogelijk om ergens de buffer verhogen, zodat de flow constanter wordt?

Op www.bp6.com wordt idd gezegd dat de SBLive de boosdoener is. Kijk even hier :

http://216.247.220.192/Forum/Topic.asp?topic_id=5265&forum_id=9&Topic_Title=Playing%2BDiVX%2Bin%2BWin2k&forum_title=Windows+2000

http://216.247.220.192/Forum/Topic.asp?topic_id=3706&forum_id=9&Topic_Title=Win%2B2k%2BSkipping%2Bmy%2Bmedia%2Bfiles&forum_title=Windows+2000

BP6, C500@563Mhz, 256MB RAM, GF2MX, SB128, Win2000 SP1, DirectX 8.0 en DivX 3.11

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

BP6 2x 366@550 TNT
Heb hetzelfde probleem, echter alleen na het spelen van een game.
Rebooten en alles gaad weer soepel.

ff niets

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 00:06
Dit prob hebbik ook en ik heb geen soundblaster, ik heb een fortissimo.

Maar ik had t pas nadat ik WinXP dr op heb gezet.

vaag prob is dit |:(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik bump dit topicje maar eens, want:

ik heb een bp6 met 2 maal 366 op 550mhz, 196 mb ram en een geforce 2 mx 32 mb, en een creative soundblaster pci 128.

en nu versnellen alle filmpies ook..wat ik ook doe, volgens mij is het hetzelfde probleem.

is iemand hier al wat verder mee gekomen?

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mpgs/divx/xvid haperen op SMP machine
kijk ook hier eens. Heb dit probleem ook.
Wordt er helemaal ziek van. Zo erg zelfs dat deze dualbak hoogstwaarschijnlijk plaats gaat maken voor een single athlon.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Heeft iemand nou al es voor de grap z'n geluidskaart eruit getrokken en dan een DivX afgespeeld ?
Ik heb zelf namelijk ook behoorlijke problemen gehad doordat de drivers van mijn reeks geluidskaarten niet SMP compatable was. Problemen varieerden van haperen van geluid tijdens games totaan dikke framedrops tijdens games & haperen bij divX.
Heb nu een Audigy2 erin, en alle problemen waren meteen als sneeuw voor de zon verdwenen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mpgs/divx/xvid haperen op SMP machine is recenter, daarin verder ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.