Toon posts:

IP/Port Forwarding probleem (SERVER)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Na vele en kijke, naar verschillened hulp files, is het me nog steeds neit gelukt om met deze combinatie een server op te richte vanaf mijn PC

Ik zou graag een FTP server opzette, de programma die ik daar voor gebruik is TITAN FTP server.

Enigste probleem wat ik nou heb... Mensen kunnen van buitenaf niet connecte. Dit word veroorzaakt door de router en/of modem.

Materie:

Internetverbinding= *Hccnet* > ADSL< BASIC (IP: 62.251.64.134)

Modem= * Alcatel Speedtouch 510 * (THOMSON)(IP:van modem naar router10.0.0.150/Configuratie scherm 10.0.0.138 )

Router= * Sitecom * > x-dsl/breedbant router < (Gateway=192.168.0.1/Mijn PC=192.168.0.3)

SERVER= Titan FTP Server

Maar ik heb nou dus in het programma ingesteld dat ie naar mijn ISP IP kijkt. Ik heb ook in de router de FTP poorten geopend. Maar wat ik nou denk is dat ik wat fout in de modem heb zitte.

Ik wil het graag aan het lope krijge |:(

Ik hoop dat er iemand tussenzit die er slimgenoeg voor is. Maar ik denk van wel :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

poortje 21 forwarden naar je ftp server misschien? en btw het is misschiens handig om je public ip middels de Edit knop uit je post te verwijderen.

[ Voor 1% gewijzigd door mutsje op 06-11-2003 22:43 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
haha, ben niet dom om mijn eigen public ip vrij te geve, maar is bedoeld. dat mensen in hun uitleg die IP gebruike mijn eige IP is ***.***.***.***

Dat forwarde werkt niet echt helaas, ik denk dat de router of de modem zelf het blokt. Dus ik hoop op mensen die deze probleem zelf ook hebben gehad. zodat ze me miss kunnen helpen...

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
De SpeedTouch 510 is toch al een router waarom heb je die Sitecom er achterhangen?
zie: http://www.speedtouchdsl.com/prod510.htm

Je moet zo als mutsje al zij poort 21 (of op welke poort je FTP dan ook draait) via je router laten doorsturen naar het IP van je server.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:03:
haha, ben niet dom om mijn eigen public ip vrij te geve
Zou je dan gewoon de 'n' willen gebruiken ?

-

• Paul
  • Laatst online: 16-08 15:33
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:39:
Hoi luitjes,

Na veel kijken naar verschillened hulp files, is het me nog steeds niet gelukt om met deze combinatie een server op te richten vanaf mijn PC

Ik zou graag een FTP server opzetten, het programma dat ik daar voor gebruik is TITAN FTP server.

Enige probleem wat ik nou heb... Mensen kunnen van buitenaf niet connecten. Dit word veroorzaakt door de router en/of modem.

Materie:

Internetverbinding= *Hccnet* > ADSL< BASIC (IP: 62.251.***.***)

Modem= * Alcatel Speedtouch 510 * (THOMSON)(IP:van modem naar router10.0.0.150/Configuratie scherm 10.0.0.138 )

Router= * Sitecom * > x-dsl/breedbant router < (Gateway=192.168.0.1/Mijn PC=192.168.0.3)

SERVER= Titan FTP Server

Maar ik heb nou dus in het programma ingesteld dat ie naar mijn ISP IP kijkt. Ik heb ook in de router de FTP poorten geopend. Maar wat ik nou denk is dat ik wat fout in de modem heb zitten.

Ik wil het graag aan het lopen krijgen |:(

Ik hoop dat er iemand tussenzit die er slim genoeg voor is. Maar ik denk van wel :)
Je hebt de ftp-server geinstalleerd op 192.168.0.3
Je moet dan ook tegen de server vertellen dat hij naar DAT ip moet luisteren, je router zorgt ervoor dat de externe IPs vertaald worden naar interne.

Nu moet je dus nog wel de router instellen. Je moet dan niet alleen poort 21 (FTP) openzetten in de firewall, je moet ze ook nog mappen naar je pc.
Hiertoe maak je een poortmap aan:
Willekeurig extern op willekeurige poort naar je externe ip op poort 21

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 06-11-2003 23:16 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Cyzor schreef op 06 november 2003 @ 23:12:
De SpeedTouch 510 is toch al een router waarom heb je die Sitecom er achterhangen?
zie: http://www.speedtouchdsl.com/prod510.htm

Je moet zo als mutsje al zij poort 21 (of op welke poort je FTP dan ook draait) via je router laten doorsturen naar het IP van je server.
Hmmm.... Maar hij heeft maar een poort. Dan kan het moeilijk een router zijn....

• Paul
  • Laatst online: 16-08 15:33
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:06:
[...]

Hmmm.... Maar hij heeft maar een poort. Dan kan het moeilijk een router zijn....
'meerdere poorten hebben' (ik neem aan dat die aan de LAN kant zitten? Voor pc's dus?) is geen voorwaarde voor een router. Een router schopt pakketjes van zijn ene interface naar de andere met als kenmerkende eigenschap dat beide interfaces in een ander subnet zitten, eventueel met NAT.

Dat veel routers meerdere poorten hebben komt omdat er dan een switch bij is ingebouwd.

Maar, je kunt je modem ook instellen als bridge, waardoor je alsnog de 2e router kunt blijven gebruiken (al was het maar omdat je anders poorten te kort komt). Je moet alleen wel even uitzoeken welke poorten je dan waar open moet zetten :) De poortmap hoeft alleen op je router die routeerd, niet op je router die bridged.

[ Voor 31% gewijzigd door Paul op 07-11-2003 11:09 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1