BTC 1004 schrijft geen CD-RW

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Sinds maandag heb ik de BTC 1004 DVD+/-R(W). Deze zou ook CD-R's en CD-RW's moeten kunnen bakken. CD-R's gaan prima, maar CD-RW's duren heel erg lang (soms meer dan een minuut op de lead-in en lead-out hangen), vervolgens is de RW niet meer te lezen, niet in de brander zelf, niet in een DVD-ROM of een externe DivX-speler. Schijfje kan wel gewist worden.

Ik heb nu zo'n 5 RW's geprobeerd, maar mocht niet helpen. In m'n oude brander (Sony CDRW) werken de schijfjes wel.

Is dit een bekend probleem (heb de nieuwste firmware)? Ik gebruik Philips CDRW's (80 mins, 4x-12x) en natuurlijk belangrijker, hoe los ik dit op?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Is er een lijst meegeleverd van de soorten plaatjes waar je op kunt schrijven? Als ik me niet vergis zijn die Philips plaatjes door CMC gemaakt, en daar kan niet iedereen even goed op schrijven. Kijk eens wat Nero of CDR-Identifier over je plaatjes zegt.
Ik zou eens een andere soort CDRWs proberen, bv. die van Verbatim (da's Mitsubishi, en die zijn van goede kwaliteit).
Schrijfsnelheid zou 12x moeten zijn.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Zijn inderdaad CMC schijfjes, met als max 10x schrijven, hoewel er 12x op de doos staat. Heb net vanuit het bijgeleverde PowerProducer een schijfje gemaakt, die werkt gewoon :? Vanuit Nero en EZCDCreator werkt het niet, vanuit het (bijgeleverde) PowerProducer dus wel. Maar, ik wil ook vanuit Nero kunnen branden.