[S-ATA Raid 0] Partitie backuppen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Ik heb hier een ASUS A7n8x Deluxe Met 2 80 GB Maxtor S-ATA schijven in raid 0.

Ik heb vanwege een lan-party dit weekend :9 ff een clean install gedaan van mijn windows XP Pro en nu wilde ik de c: partitie backuppen met norton ghost 2003.

Dit werkt dus niet :( PC blijft na de bios gewoon hangen.
Ik heb ondertussen windows weer werkend (duurde ook ff, PC bootte niet verder).
Alleen ik heb nog steeds geen backup kunnen maken van mijn systeem.

Na wat zoeken hier op GOT kwam ik erachter dat Norton Ghost niet (goed) werkt met raid config's . Mijn vraag is welke tool moet ik dan gebruiken om een goed werkende backup van mijn (Windows) partitie te maken.
Alle tips voor het werkend krijgen van Ghost met de raid zijn ook welkom omdat sommige dit wel aan de praat hebben gekregen

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

exact welke controller zit er op je moederbord?

Ik back regalmatig mijn 2 x 80 GB RAID-0 config up met een oude Ghost 7.5 en dat gaat prima :)

Wellicht dat ie je SATA controller niet kent.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 23:03 ]

Verwijderd

Heb je liveupdate gedraait van ghost 2003, want bij werkte het pas na die update.
Bij mij bleef hij ook hangen, werkt nu wel

• TSS_Droopy
Het is een Silicon Image Sil 3112 S-ATA Raid Controller (Onboard op de ASUS A7N8X Deluxe). Ik heb alle updates van Norton Ghost gedraaid. Toen ik wilde backuppen vanuit windows ging ie rebooten en daarna bleef hij na de bios gewoon dood (hing niet, toetsenbord reageerde nog wel).

Aangezien ik met geen mogelijkheid meer kon booten (F8 deed het ook nog niet). Heb ik maar weer een fresh install gedaan. Ik wil dit natuurlijk niet nog eens doen omdat ik dan weer opnieuw kan beginnen.

Ik heb het nog niet met een dos schijfje geprobeerd. Ga dat nu eens doen.

Verwijderd

vraagje , probeer je te backuppen naar een lokale schijf of een netwerkschijf?
en waar blijft hij precies hangen , wordt er nog iets geladen en hangt hij daarna of meteen na de post setup?
als je naar een netwerk schijf backup doet, dat had ik tenminste bleef hij hangen omdat de netwerkkaart interupt 5 gebruikte ( vaag kennelijk ergens mee in conflict). Toen ik dit veranderde naar interupt 10 liep alles gewoon door. ik doe het namelijk anders.
Ik maak gebruik van tftboot image op de server, die de ghost norton bootflop als boot image laadt. vanuit het bios kan ik mba als bootoptie gebruiken ,waardoor ik geen flop nodig hebt.
Maar zoals je zelf al zij probeer het eens met een bootflop.
probeem komt met trouwens wel bekend voor vooral bij asus borden dat ze soms op een vage manier blijven hangen na een post test. ik denk vaak dat het een of ander conflict is , maar de vraag is welke.
success ( heb trouwens zelf ook een asus bord)

• TSS_Droopy
Probleem is opgelost (nou ja omzeild ;) )

Ik heb gewoon een bootflop gebruikt met dezelfde ghost versie.
Het lijkt dus fout te gaan bij het maken van de tijdelijk partitie voor het booten van Ghost.

Met de bootflop ziet hij mijn raidschijven wel.

Iedereen bedankt! _/-\o_ _/-\o_

EDIT: Excuusje trouwens dat ik dit nog niet van tevore geprobeerd had, dacht dat het niet zou helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door TSS_Droopy op 10-11-2003 13:47 ]

Pagina: 1