Toon posts:

Draadloos Netwerk Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een (eenvoudig) draadloos netwerk tussen een Desktop pc (AMD-Snel_genoeg) en een laptop. Hiervoor heb ik een PCI Wireless Lan kaart gekocht en een PCMIA Wireless Lan kaart.

Nu wil ik deze twee op het netwerk hebben. Het is me al wel gelukt via m'n gewone netwerk met een cross-utp kabel. Maar ik krijg m'n draadloze netwerk niet voor elkaar.

De kaarten zijn beide juist geinstalleerd. Ik heb in m'n apparaatbeheer de volgende instellingen:

DESKTOP
channel: 1
Network address: Niet aanwezig
Network Type: Ad Hoc
Power Save Mode: CAM
SSID: 1

Laptop
channel: 1
Network address: Niet aanwezig
Network Type: Ad Hoc
Power Save Mode: CAM
SSID: 2

Nou geeft m'n laptop wel aan dat hij een draadloos netwerk ziet met SSID 1. Maar mijn desktop ziet ook SSID 1. Ofwel zichzelf. De beide pc's hebben alleen 'verzonden' pakketten en 'ontvangen' niks.

Zie ik iets over het hoofd? Ik weet me momenteel geen raad meer 8)7

Verwijderd

Geef is meer specs over je netwerkadaptertjes..

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Om te beginnen snap ik niet helemaal dat er geen netwerk adres is toegewezen (wat zegt ipconfig ?) dan ten tweede zou je kunnen kijken of ze elkaar zien door het programma netstumbler te draaien:
http://www.netstumbler.com/

Alles zit neem ik aan op de zelfde ip range/werkgroep ???

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
PC:
Wireless LAN PCI CARD
IEEE 802.11b, IEEE802.1X, AES/TKIP/WEP Compliant

Laptop:
Edimax Wireless LAN Cardbus Adapter
IEEE 802.11b, IEEE802.1X, AES/TKIP/WEP Compliant

Ik draai trouwens op beide bakken XP pro

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Bijde pcs moeten in dezelfde SSID zitten... bijde adhoc = okay.

Verder zou ik ze bijde een ip adres geven, dus 192.168.1.x en subnet 255.255.255.0 (x = 1 of 2).

Verwijderd

Topicstarter
okidoki, heb op beide het
Network Address Ingevuld

en beide het SSID op 2 gezet. Nu ziet de laptop (Vreemd genoeg) alleen SSID1.
en de Desktop ook alleen SSID1 :?

• Icey
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:22:
okidoki, heb op beide het
Network Address Ingevuld

en beide het SSID op 2 gezet. Nu ziet de laptop (Vreemd genoeg) alleen SSID1.
en de Desktop ook alleen SSID1 :?
Start eens opnieuw op... en lees voor de grap eens de handleiding door o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Errr... 2 probs

ten eerste is er geen handleiding.. momenteel wel een handlijding :y)

Daarnaast heb ik opnieuw opgestart, maar geen verandering. Vervolgens ff het "network address" uit mijn apparaatbeheer terug gezet op "Niet aanwezig". Ben daarna naar mijn TCP/IP protocol gegaan en geprobeerd daar de waardes in te vullen. maar ik krijg de volgende foutmelding:

" De combinatie van IP-adres en subnetmasker is ongeldig. Alle bits in het gedeelte met het hostadres van het IP-adres zijn ingesteld op 0. Geef een geldige combinatie van IP-adres en subnetmasker op.

• Icey
Wat probeer je in te vullen dan?

pc1

ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0

pc2

ip 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Mooizo, die pakt hij wel :) thx. Te 192.168.1.x niet

• Icey
Duh, op de plek van de 'x' moest een cijfer, wel te vrestaan 1 of 2... een ip adres bestaat uit cijfers, geen letters...

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik wel, resp. 1 en 2..
btw, pingen wordt ge-time-out

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc's zien elkaar!!! mooizo. Ik heb zo'n netwerksetup uitgevoerd en werkstations gezocht. En voila, ut werkt....
Ook m'n internet verbinding (ADSL via m'n desktop) wordt gedeeld.. alleen beetje heeel erg traag (op de laptop). hij's continu bezig met de proxy-instellingen. Is hier nog een tip voor? B)

• Icey
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:55:
M'n pc's zien elkaar!!! mooizo. Ik heb zo'n netwerksetup uitgevoerd en werkstations gezocht. En voila, ut werkt....
Ook m'n internet verbinding (ADSL via m'n desktop) wordt gedeeld.. alleen beetje heeel erg traag (op de laptop). hij's continu bezig met de proxy-instellingen. Is hier nog een tip voor? B)
Je heb geen proxy, uitzetten in internet explorer dus 8)7

• Icey
Extra - internet Opties - tabblad verbinding - lan instellingen en daar alle vinkjes uitzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Mooizo, thx so far Icey. Ben bijna tevreden ;). Heb alle vinkjes uitgezet maar de internetverbinding komt nog niet tot stand. In een van de topics van tweakers heb ik gelezen dat ik iets met m'n standaard gateaway moet doen. Is dit het geval?

• Icey
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:16:
Mooizo, thx so far Icey. Ben bijna tevreden ;). Heb alle vinkjes uitgezet maar de internetverbinding komt nog niet tot stand. In een van de topics van tweakers heb ik gelezen dat ik iets met m'n standaard gateaway moet doen. Is dit het geval?
gateway = ip adres van de 'hoofdcomputer/server'
dns = ip adres van de 'hoofdcomputer/server'

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/netwerk.jpg
Alleen heb jij iets andere nummertjes, maar het gaat om het idee O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Icey op 06-11-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjipss.. krijg nog geen verbinding op m'n laptop. Bij m'n instellingen van de ADSL staat wel dat ik de verbinding deel, alleen neemt de laptop ze niet op :/.

Bij het netwerk opzetten heb ik voor de laptop gekozen dat hij, via een andere pc verbinding maakt. Hebt ge nog een suggestie (zelfs op dit tijdstip :Z ;))

Verwijderd

Topicstarter
die nummertjes heb ik op de Lapschrot ingevoerd

-edit-
*laptop O-)

• Icey
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:29:
sjipss.. krijg nog geen verbinding op m'n laptop. Bij m'n instellingen van de ADSL staat wel dat ik de verbinding deel, alleen neemt de laptop ze niet op :/.

Bij het netwerk opzetten heb ik voor de laptop gekozen dat hij, via een andere pc verbinding maakt. Hebt ge nog een suggestie (zelfs op dit tijdstip :Z ;))
Voorstel, alles nachecken, reboot en ipconfig /all van bijde machines hier neeerpleuren.

Server: internet verbinding delen aan,
192.168.0.1
255.255.255.0
Rest leeg

Laptop:
192.168.0.2
255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1
Dns 192.168.0.1
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:32:
die nummertjes heb ik op de Lapschrot ingevoerd

-edit-
*laptop O-)
Andere nummertjes dan die je in mijn jpgje ziet hoop ik? die zij namelijk in MIJN geval, de goede nummers voor jou staan bovenin deze post. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Icey op 06-11-2003 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Desktop:

draadloze verbinding:

dhcp: nee
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
st. gateaway: noppes

PPP-adapter adsl
ip: 62.131.105.152
subnet: 255.255.255.255
st. gateaway: 195.121.1.34
dns-servers: 195.121.1.66

Laptop:

Draadloze verbinding:
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
St. Gateaway: 192.168.0.1
dns-servers: 192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Ben er uit!! Eigenlijk een vrij eenvoudige oplossing.. de XP_firewall op de internetverbinding stond nog aan 8)7 dus heb maar ff een poort voor de proxy open gezet :)

Bedankt voor alle (snelle) reacties!!! _/-\o_
Pagina: 1