Dell inspirion 1100 installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• SvennieB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik heb zojuist een dell inspirion 1100 aangeschaft en hier was standaard win xp home edition op aanwezig. Dus besloot ik win xp prof op deze laptop te installeren. Alleen tot mijn grote verbazing was na de installatie van xp pro de beeldscherm grote niet meer volledig uitgestrekt over het scherm, zodat er een kader van ongeveer 5 cm aan alle zijden is.

Ik dacht eigenlijk meteen dat het simpel op te lossen was door de beeldschermresolutie te wijzigen, maar dit bleek niet het geval te zijn. Dus besloot ik de bijgeleverde xp home maar te installeren, maar geen verandering.

Het rare is ook dat dit venster al ontstaat zodra in de bios van de laptop ga kijken. Weet iemand hier een oplossing voor, als jullie nog meer moeten weten van het probleem, laat het even weten, want ik weet niet wat allemaal relevant is.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om via de FN toetsen het beeld uit te vullen. Vroeger kon dat. Dan ging het beeld van klein naar vullend.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43
Move van PMG naar OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

In de BIOS kun je die instelling ergens wijzigen. Tenminste bij de oude Latitude die ik had was dat zo.

Groetjes, FaceDown.

• SvennieB
Ik heb al geprobeerd om dit via de FN F8 toets te veranderen, maar dit is ook niet mogelijk. Ook het veranderen in de BIOS is geen optie volgens mij, want dit is nergens te veranderen.

Dus heeft iemand een andere optie?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op een Inspiron 1100 kun je het beeld niet schermvullend maken.

Om Windows toch beeldvullend te krijgen moet je de resolutie instellen op 1024x768 :)

(Geloof me, ik zit nu ook op een Inspiron 1100 te werken :P )

[ Voor 18% gewijzigd door WHiZZi op 07-11-2003 14:10 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

WHiZZi ik stel voor dat je de beginpost eens iets beter leest --> hij heeft resoluties al aangepast --> zonder succes, en beeld was eerst wel beeldvullend dus waarom zou dat dan niet kunnen volgens jou?

jij hebt toch ook beeldvullend?

[ Voor 11% gewijzigd door MellyVille1 op 07-11-2003 14:11 ]

• SvennieB
Inderdaad de resolutie is niet te veranderen, hij staat gewoon vast op 640 bij 480 en dit is dus bij beeldscherminstellingen niet aan te passen.
Bij dell zelf gaven ze ook al het antwoord omdat via Fn F8 te veranderen maar dat werkt allemaal niet.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 11:35
Als hij vast op 640x480 staat moet je eens proberen de driver van de videokaart opnieuw te installeren.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als hij vast staat op 640x480 betekent dat dat je eerder je driver voor je videokaart en beeldscherm moet installeren. Windows denkt n.l. nu dat je monitor maar max. 640x480 aan kan (of de kaart).
Kijk even of je videoadapter wel goed is geinstalleerd en kijk bij de instellingen van het beeldscherm of je monitortype wel goed staat. Je zou kunnen proberen deze in te stellen op iets van 'LCD scherm (1024x768)'.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Voor den luie mensch:
Videokaartdriver voor Dell Inspiron 1100
Voor de rest van de drivers (Nic, modem e.d.) is alles hier te vinden

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• SvennieB
Hartstikke bedankt jongens, maar nu mijn laatste vraag welke Network driver moet ik hebben, zodat de laptop ziet dat er een lan-aansluiting aanwezig is?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller

Dat had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik

Verwijderd

Ik reageer toch maar even in dit topic omdat hier exact het probleem staat omschreven dat ik nu ook heb. Ik heb dus ook windows XP en had al drivers geinstalleerd. Het beeld is in Windows nu wél goed, maar bij het opstarten en in de BIOS is het beeld nog steeds klein. Dit moet toch ook op volledige grootte weergegeven kunnen worden :?

Verwijderd

Niemand :?

Verwijderd

Nog steeds niemand?

Inmiddels heb ik een aantal bios updates uitgevoerd. Ik kwam erachter dat er al aardig wat updates geweest waren. In de nieuwe bios kan ik o.a. het geheugen voor de videokaart instellen. Dit heb ik op z'n hoogst gezet, maar het maakt allemaal niets uit. :(

Verwijderd

Ik heb zelf een D800. Daar moest ik in de bios (onder basic device configuration) de optie "video Expansion" op Enabled zetten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Weet trouwens iemand wat voor een geheugen er in deze dell 1100 moet. Wil het geheugen namelijk uitbreiden naar 512, maar krijg nergens gevonden wat voor soort so-dimm erin moet? DDR?? 333Mhz??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:40:
Ik heb zelf een D800. Daar moest ik in de bios (onder basic device configuration) de optie "video Expansion" op Enabled zetten.
Hmm, volgens mij heb ik deze optie niet :/ Maar ik ga even kijken, bedankt voor de tip.

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:49:
Weet trouwens iemand wat voor een geheugen er in deze dell 1100 moet. Wil het geheugen namelijk uitbreiden naar 512, maar krijg nergens gevonden wat voor soort so-dimm erin moet? DDR?? 333Mhz??
EVEREST diagnose bied uitkomst..... download EVEREST Home Edition en je weet alles wat er onder de motorkap zit.
Pagina: 1