SB Live vs onboard geluid van asus a7n8x deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 13:44
Hallo,

Ik vroeg mij af of het geluid van het moederbord A7N8X Deluxe nou veel beter is dan mijn SB Live kaartje. Ja hij ondersteund 5.1 geluid en mijn Live kaart niet.
Is het verstandig om mijn SB Live kaart te bewaren of is het onboard geluid van de a7n8x deluxe nou veel beter?

Graag jullie meningen

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ben niet zo bang voor onboard geluid. Ik gebruik het op dit moment voor 4 van m'n 5 pc's. (NForce2, EPIA, laptop en m'n server, maar die telt eigenlijk niet mee). In m'n 5e pc zit een SBLive. Ik heb bij geeneen geluidskaart het gevoel dat het veel beter of slechter klinkt dan bij een andere.

Siditamentis astuentis pactum.

• erwin85
Heeft ie moeite met Dobly Surround? Ik zou dat namelijk wel graag willen hebben. Als dat bij mijn moederbord zit is dat weer mooi meegenomen :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wie bedoel je?

Een EPIA moederbord heeft een digitale uitgang, evenals een NForce2. Die sluizen zonder moeite DolbyDigital naar buiten. Maar alleen bij de NForce gebruik ik de digitale uitgang, de andere geluidskaarten gebruik ik op doodgewone stereo-versterkers zonder surround-poespas.

Siditamentis astuentis pactum.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik hoor het verschil ook niet tussen verschillende kaarten etc, maar heb pas geleden in de PCM gelezen dat onboard geluid wel een paar procentjes meer van je performance vragen. Denk niet dat je die 3-4 % zult merken, maar voor de echte Tweaker... >:)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 08:01

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb ook de Live! Platinum zonder dat 5.1 en OOK de Asus a7n8x deluxe rev. 2

Ikzelf heb er voor gekozen om de Live geluidskaart in de pc van mijn dochter te bouwen. De on-board geluidskaart is voldoende voor spelletjes en video namelijk.
Wanneer ik echter geluid op wil nemen, dan is het een ander verhaal. Dan zal ik zeker teruggrijpen naar de pc van mijn dochter. Maar zij vindt dat niet erg, want ze is nog maar 2 1/2 ;)

Dus: het ligt eraan wat je wilt. De SB Live! samplet intern ik meen 48 KHz. en rekent dat intern om naar 44 KHz. Verder is de signaal/ruis verhouding vele malen beter dan met de interne geluidskaart.

Nogmaals: de on-board geluidskaart voldoet prima (ik gebruik die trouwens nog niet in de 5.1 modus aangezien ik niet zo'n speakersetje heb) voor spellen en videofilms.
Maar zoals je zelf ook wel zult weten, heb je met dat ding maar 3 aansluitingen die OF 5.1 out geven OF stereo out met line-in en mic. Dus wanneer je het ene moment 5.1 out wilt, en het andere moment iets wilt opnemen, zul je dus steeds de configuratie moeten wijzigen.
Het is maar wat je prettig vindt.

Make music, not war

Verwijderd

Het hangt er een beetje vanaf hoe je je speakers gaat aansluiten.

Digitaal -> Dan de onboard NVIDIA SoundStorm
Analoog -> Dan de SB Live!

Met de SoundStorm heb je namelijk alleen perfect geluid (beter als Audigy2) als je 'm digitaal aansluit op een (5.1) receiver. Als je 'm toch analoog aansluit maakt ie gebruikt van de überbrakke cheapass DAC's op je mobo. Dan kun je beter de SB Live! gebruiken, die heeft dan betere.

• erwin85
ok, bedankt voor de informatie.
Ik ben er wat wijzer van geworden. Ik denk dat ik hem er in laat zitten en misschien ooit over gaan op digitaal.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:40:
Het hangt er een beetje vanaf hoe je je speakers gaat aansluiten.

Digitaal -> Dan de onboard NVIDIA SoundStorm
Analoog -> Dan de SB Live!

Met de SoundStorm heb je namelijk alleen perfect geluid (beter als Audigy2) als je 'm digitaal aansluit op een (5.1) receiver. Als je 'm toch analoog aansluit maakt ie gebruikt van de überbrakke cheapass DAC's op je mobo. Dan kun je beter de SB Live! gebruiken, die heeft dan betere.
En dan ook wat voor speakers je gaat gebruiken, want bij die goedkope setjes merk je zo ie zo al geen verschil.

BlaBlaBla

• erwin85
Ik heb de Cambridge SoundWorks FourPointSurround FPS1000. Zou ik daar Dobly Surround uit kunnen krijgen? Het is 4.1 dus het zou moeten kunnen denk ik?
Is dit trouwens volgens jullie een goede speakerset?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat is de grootste boutset die er bestaat, maar als jij het mooi vindt klinken, moet je niet moeilijk doen. JIJ moet ernaar luisteren niet wij.

Daarnaast is zowel over die fps1000 echt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel te vinden en over de live Vs onboard nvidia ook... Probeer het eens uit, die zoekfunctie, je zal verbaasd staan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.