Ik heb vanmiddag de Sound Blaster Live! 5.1 met een Logitech Z-640 gekocht bij Computerland Amsterdam
Maar het probleem is nu dat als ik een 5.1 test doe dat ik de middenspeaker niet te horen krijg.
De andere 4 speakers doen het wel gewoon.
Alleen als ik de Matrix functie aan zet krijg ik bij muziek enzo 5.1 geluid en anders maar 4.1
Ik heb de drivers van CD en die zijn up-to-date.
Ook bij windows staat de configuratie op 5.1
Ik heb ook nog PowerDVD gebruikt en als ik instel 6 speakers bij configuratie krijg ik geen geluid te horen.
Bij geen enkel muziekje of film.
Maar als ik em op Stereo zet krijg ik wel geluid maarja dan heb je weer eens geen Dolby Digital geluid.
Eerst dacht ik dat de verkoper gewoon een oude 4.1 geluidskaart me heeft verkocht, maar toen ik de geluidskaart eruit haalde zag ik op de print dat er stond "Soundblaster Live! 5.1 Digital".
Dus lijkt het erop dat het wel een 5.1 kaart is.
Voor zover ik weet is alles goed aangesloten.
Ik heb nu de drivers erafgehaald en het geluidskaart eruitgehaald om het terug te brengen maar toen zag ik dus dat er op de print 5.1... stond.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
En hoe is het op te lossen.
P.S. Ik gebruik Windows XP
B.V.D.
Maar het probleem is nu dat als ik een 5.1 test doe dat ik de middenspeaker niet te horen krijg.
De andere 4 speakers doen het wel gewoon.
Alleen als ik de Matrix functie aan zet krijg ik bij muziek enzo 5.1 geluid en anders maar 4.1
Ik heb de drivers van CD en die zijn up-to-date.
Ook bij windows staat de configuratie op 5.1
Ik heb ook nog PowerDVD gebruikt en als ik instel 6 speakers bij configuratie krijg ik geen geluid te horen.
Bij geen enkel muziekje of film.
Maar als ik em op Stereo zet krijg ik wel geluid maarja dan heb je weer eens geen Dolby Digital geluid.
Eerst dacht ik dat de verkoper gewoon een oude 4.1 geluidskaart me heeft verkocht, maar toen ik de geluidskaart eruit haalde zag ik op de print dat er stond "Soundblaster Live! 5.1 Digital".
Dus lijkt het erop dat het wel een 5.1 kaart is.
Voor zover ik weet is alles goed aangesloten.
Ik heb nu de drivers erafgehaald en het geluidskaart eruitgehaald om het terug te brengen maar toen zag ik dus dat er op de print 5.1... stond.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
En hoe is het op te lossen.
P.S. Ik gebruik Windows XP
B.V.D.