[XP] windows installeert niet (zwart scherm)

Pagina: 1
Acties:

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Ik heb hier een Toshiba P20-604 staan (http://nl.computers.toshi...UCT_ID=73004&DISC_MODEL=0) en ik krijg hier met geen mogelijkheid windows xp pro op.

Toshiba levert dit ding met XP home, maar daar heb ik niks aan om verschillende redenen. Ik heb em dus al geformateerd enz. Echter als ik vanaf xp pro cd boot of floppie dan krijg ik na het scannen van de hardware een zwart scherm met een knipperende cursor links boven in.

Na wat gezoek ben ik er achter gekomen dat meer mensen dit probleem hebben/hadden, en dan voornamelijk die gene met een gforce kaart. laat zo'n kaart hier nou net in zitten. De oplossing was bij vele even booten met een andere kaart, maar dat is dus vrij lastig met laptop.

Het komt er dus op neer dat ik een systeem heb staan waar ik geen windows xp op kan zetten.

Iemand een idee om dit probleem te verhelpen? Ik was al van plan om met toshiba te gaan bellen morgen maar misschien heeft iemand eerder een oplossing.

Verwijderd

Je bios op op default restoren helpt dat niets? Ik heb hier thuis ook een tamelijk oud mobo waar xp met geen middelen op ging tot ik even de bios op de defaults had gezet ... later natuurlijk weer een beetje aanpassen anders werkt er het een en ander niet.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Enige wat ik kan bedenken is om te checken voor een nieuwere bios en om een andere CD te proberen (misschien een met SP1 erin verwerkt).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• salvador4
Device Manager schreef op 06 november 2003 @ 21:08:
Enige wat ik kan bedenken is om te checken voor een nieuwere bios en om een andere CD te proberen (misschien een met SP1 erin verwerkt).
ik heb een xp met sp1 en zonder geprobeert no go,en home installeert ook niet. Een nieuwe bios kan ik voor kijken maar ik denk niet dat die er uberhaubt al is, machine is redelijk recent uitgekomen. En de bios naar default restoren heeft weinig zin, het enige wat gewijzigd is is de opstart volgorde van de devices.

[edit] geen bios updates..

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 06-11-2003 21:39 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 20:51

momania

iPhone 30! Bam!

Toevallig virus protectie aanstaan in de bios. Die beschermd je MBR en dat kan soms tijdens de installatie voor problemen zorgen.

Of misschien pakt de installatie de verkeerde ACPI mode :?
Geloof dat als je tijdens het stuk waar je F2 of F6 kan drukken, daar F5 ramt, dat je dan zelf kan kiezen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• salvador4
momania schreef op 06 november 2003 @ 22:26:
Toevallig virus protectie aanstaan in de bios. Die beschermd je MBR en dat kan soms tijdens de installatie voor problemen zorgen.

Of misschien pakt de installatie de verkeerde ACPI mode :?
Geloof dat als je tijdens het stuk waar je F2 of F6 kan drukken, daar F5 ramt, dat je dan zelf kan kiezen.
Omg het werkt ! :)
Er zit inderdaad HT op dit ding en daar had ik geen rekening mee gehouden, ik heb het nu gedisabled in de bios en kom al een stuk verder!!
Ik ga nog ff rebooten en dan HT weer aan en multiprocessor selecteren.
Ik laat nog wel horen of het allemaal goed verloopt.
alvast bedankt :)

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18-05 21:57
Te Laat.

[ Voor 97% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-11-2003 22:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook raar dat je neit met HT aan kan installeren, heb ik laatst nog wel gedaan op een pc :S

• salvador4
Nou zodra ik een optie selecteer waar acpi in voorkomt kapt ie er mee (zwart scherm weer) ik heb de recoverydisk er weer op gegooit en heir word gebruik gemaakt van multiprocessor acpi wat ik dus niet kan selecteren zonder crash. Enkel als ik standaart pc selecteer voltooid hij de installatie. in windows krijg ik dan wel vervolgens om de 3 min een bsod en kan geen enegie settings instellen (logisch) dit heb dus geen zin. Ik zal morgen toch maar ff belle of er een acpi driver speciaal voor die laptop beschikbaar is oid

• salvador4
dubbl

[ Voor 100% gewijzigd door salvador4 op 07-11-2003 01:21 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet gebeurt dat zwarte scherm bij iedereen gewoon, heb nog geen pc meegemaakt die het niet had. Ondanks dat je installatie cd-rom en harde schijf geen activiteit weergeeft is de cpu wel bezig met het 1 en ander. Gewoon installeren en afwachten tot ie doorloopt, het duurt bij de ene pc/laptop gewoon iets langer dan de andere. Vergeet niet dat voordat ie windows gaat installeren XPpro zeker wil weten of dat alles op dat moment goed geconfigureerd is qua drivers voordat ie verder gaat met het installatie proces.

• salvador4
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 01:36:
Voor zover ik weet gebeurt dat zwarte scherm bij iedereen gewoon, heb nog geen pc meegemaakt die het niet had. Ondanks dat je installatie cd-rom en harde schijf geen activiteit weergeeft is de cpu wel bezig met het 1 en ander. Gewoon installeren en afwachten tot ie doorloopt, het duurt bij de ene pc/laptop gewoon iets langer dan de andere. Vergeet niet dat voordat ie windows gaat installeren XPpro zeker wil weten of dat alles op dat moment goed geconfigureerd is qua drivers voordat ie verder gaat met het installatie proces.
Was het maar zo eenvoudig. Nee forget it, wat hier aan de hand is is niet normaal. Zwart scherm is bij deze total lockup op de cursor na, al wacht ik 1 uur, en dat mag toch niet de bedoeling zijn met een 3ghz+
Pagina: 1