Toon posts:

Multimedia Controller prob met 5.1 live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al weken lang problemen met mijn creative 5.1 live geluidskaart na herinstallatie windows. Telkens kan ik de multimedia audiocontroller niet installeren.

mijn specs
xp 2000 met een a7v8x-x moederbord, VIA

Wat heb ik gedaan om het probleem opgelost te krijgen;

service pack 1 geinstalleerd
de nieuwste drivers gedownload, deze kan ik niet installeren omdat hij de geluidskaart niet detecteert
onboard geluidskaart uitgeschakeld, als deze ingeschakeld werkt de onboard geluidskaart wel.
De kaart in alle mogelijke pci sloten aangesloten.
irq aangepast
het moederbord geupdate, met de latest drivers

Geluidskaart bij Norrod laten nakijken, en dat mocht ook niet baten. Ik weet niet hoe ik dit op kan lossen, heeft iemand van jullie een idee???

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:09

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat geeft 'ie voor foutmelding bij het installeren dan?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft onder in de taakbalk aan, bezig met het zoeken naar nieuwe hardware. Na verloop van tijd geeft hij aan dat hij de multimedia audio controller niet kan vinden.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat 'ie dan wel in je apparaatbeheer als Overige Hardware? Heb je de originele driver-cd geprobeerd? De creative site geeft namelijk enkel driver-updates.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij komt te staan bij overige apparaten en ik heb geen cd met drivers. Heb wel via verschillende site gezocht om drivers en ook wel wat gevonden maar tot op heden heeft dat niet mogen baten

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand anders nog een idee om ergens geschikte drivers vandaan te halen, die niet worden vrijgegeven door creative zelf?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien heeft Norrod een cdtje voor je? Je weet nooit, kijk ze even lief aan...

offtopic:
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je iets wilt toevoegen aan je laatste reply, houdt het wel zo overzichtelijk ;)

Pagina: 1