Toon posts:

USB modem installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag mijn adsl pakket gekregen (knp). Heel leuk allemaal, maar moet het wel werken.

Ik heb een USB modem van ericsson type HM121dp. Op de bijgeleverde cd staat een installatie voor deze modem. Helaas loopt deze installatie (onder win 98) vast net nadat de modem aangesloten moet worden en herkend wordt door windows.

Helaas kan ik nergens de normale drivers voor deze modem vinden. Dan zou ik namelijk gewoon handmatig de modem kunnen installeren.

Heeft of weet iemand die drivers wel?

Of heeft iemand dit zelf ook wel eens meegemaakt?

Gerrit. |:(

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

En de drivers staan ook niet los in een directory op de cd-rom? Anders zou je die kunnen gebruiken voor handmatige installatie. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
:D ja ik zie ze... :( nee helaas.. Die staan weer ingepakt in .cat en weet ik wat formaten allemaal... Dus dat gaat niet echt lukken helaas.

maar toch bedankt voor je reactie.

G.

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 14:35
al op de site van de fabrikant gekeken.. anders even zoeken op google naar type nummer en drivers

Verwijderd

Topicstarter
al op de site van de fabrikant gekeken.. >> gedaan, heeft ze niet.

anders even zoeken op google naar type nummer en drivers >> gedaan en nog tal van zoekmachines, maar zonder resultaat.

G.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19
zo te horen te weinig power voor de USB modem.

Even uitproberen of dat idd zo is.
ten eerste: drivers installeren indien dat nog niet gebeurt is, modem nog niet aankoppelen
ten tweede: USB monster erin hangen, indien die vast loopt rebooten.
niet de stekker eruit trekken van de USB modem, lekker laten zitten.

met een beetje mazzel dan zal die het de tweede keer wel moeten doen.

tip indien dit niet werkt. modem terug sturen naar KPN, vragen of je een Ethernet Modem mag hebben, moet je wel bijbetalen, maar ach dan doet ie het tenminste.

Het niet willen dedecteren van een USB modem is niet een win98 probleem, indien je er winXP opzet blijft het probleem voordoen. meest simpele oplossing is dus een Ethernet modem

Verwijderd

Topicstarter
helaas er staat er wel heel veel, maar de hm121dp is er niet te vinden :'(. Misschien omdat ie redelijk nieuw is.

cardinal808 ook bedankt. Dat is misschien wel de laatste oplossing jah, overnieuw installeren of andere modem. Bij de helpdesk kom ik ook niet verder. Of ze mij over 5 dagen terug konden bellen?!?

zoeke zoeke zoeke. Kan ze echt nergens vinden! Waar blijft de redder in nood? :).

G...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op een andere computer geinstalleerd onder win2000 server. En daar gaat de installatie wel goed. Maar daar heb ik dus niks aan, want op die computer heb ik geen adsl nodig. Maar goed, werkt dus wel op anders systeem..
Maar veel verder kom k dr ook niet mee.

G.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 23:10
Die Ericsson HM121dp werkt alleen onder WIN98SE en niet onder WIN98. En natuurlijk ook onder WIN2000, XP en ME.

Zelf heb ik het probleem (althans, bij een collega van mij) dat de modem wel geinstalleerd wordt en werkt, maar bij het uit- en weer aanzetten van de pc wil hij de modem opnieuw installeren, hij geeft aan dat er nieuwe hardware is gevonden. Als ik volgende druk kan de pc geen geschikte driver vinden. Klik ik op annuleren en vervolgens trek ik de usb stekker eruit en weer erin, doet tie het ineens wel :? , ik kan dan gewoon internetten. Dit is onder windows2000 op een oude compaq presario 5240, met laatste via usb drivers en laatste biosupdate. Erg vreemd. Weet iemand hoe dit kan?

Dit probleem doet zich alleen voor als de pc uit is geweest, bij het rebooten na de 1ste keer opgestart te hebben en de usb stekker eruit en erin gedaan te hebben werkt de modem wel.

[ Voor 12% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 14-11-2003 19:26 ]

Verwijderd

Ik zit ook met dit probleem, naja mijn buurman dan. Die heeft sinds vandaag ook een adsl pakket met deze USB modem en WIN98 (niet SE).

Ik krijg het ding simpel weg niet geinstalleerd. Bij de installatie blijft ie gewoon hangen nadat je de Modem hebt aangesloten wanneer daar om werd gevraagd. De installatie blijft gewoon hangen en gaat niet verder.

Ik had al gelezen dat er nog geen echt antwoord op was, dus hier nogmaals de vraag: Wat is hier aan te doen, behalve alles er af gooien en anders OS er op zetten.

Verwijderd

Ik weet dat dit een redelijk oud topic is, maar ik heb hier oko de ericson modem HM121dp. Na het rebooten kan ik hem weer opnieuw installeren.

Is hier al een oplossing voor? Als kan geen oplossing zoals koop een nieuwe modem.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel de kpn dan op en meld dat je die problemen sinds het begin al hebt, zij kunnen dat voor je oplossen door evt de modem te ruilen (tenzij je pas na 2 maanden belt ofzo).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Het is een computer op mun werk, ik val tijdelijk in.
De computer zelf had al enorm veel spyware en vervolgens dit kl*te probleem.

Sommige zeggen dat USB driver updaten met VIA update, dat gaat niet werken omdat voor USB1 de VIA chipset niet geupdate kan worden. Enige manier is dan een nieuw mobo erin met nieuwere VIA chipset.

Maar ik dacht dat na enige tijd hier al een oplossing voor zou zijn.
Mijn advies zou ook een ethernet modem zijn, maarja . . . .

Verwijderd

k heb het al anders opgelost. Ik heb er een USB 2.0 kaartje(pci) er bij ingeplaatst en dat werkt gewoon wel.

Dus voor de mensen met dit probleem, koop een USB pci kaartje en je bent ook klaar.

Verwijderd

Gelijk heb je iznogoud , maar beter een ethernet modempje wanneer je een 8mbit
lijntje hebt.
:*)

Zit hier met een 8mbit lijn en slechts 400kb/s ipv 800

Usb modem :'(

Ik wacht al 2 1/2 maand op mijn ethernet modem dat ik met mijn abo besteld heb.

wou toch ff mensen waarschuwen om met 8mbit vooral geen usb modem aan te schaffen. ;)

(Misschien een beetje off topic ?)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 21:37 ]

Verwijderd

Graag hulp:

WindowsXP (incl. SP3) van de laatste updates voorzien.

USB modem van KPN voor laptop (witte versie met KPN letters erop) blijft steeds de hardware installeren. Alle USB poorten geprobeerd. Steeds dezelfde poort gebruikt. Netjes de install doorgelopen tot melding opnieuw opstarten. Dit alles helpt niets. Elke keer als ik het modem in de USB poort doe wordt de hardware opnieuw geinstalleerd.

Iemand suggestie?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Even in apparaat beheer het apparaat verwijderen en opnieuw installeren, grote kans dat het dan wel goed gaat.

Wel een megakick :P. Dit topic ging trouwens over een USB modem voor ADSL, de USB stick die jij hebt is zeer waarschijnlijk eentje voor UMTS/HSDPA, want volgens mij worden die USB ADSL modems al lang niet meer verkocht.

[ Voor 50% gewijzigd door The Wizard op 17-07-2008 10:35 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Dank voor de reactie.

Inderdaad UMTS/HSDPA modem. Heeft geen effect. Blijf na inpluggen steeds maar weer het modem installeren cq. drivers toevoegen onder apparaat beheer.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Ook al deze optie geprobeerd maar dan de USB stick in een andere poort ingestoken?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Wordt de software dan eigenlijk geinstalleerd ?
En wellicht heb je een mooie firewall of viruscanner die alles blokkeert.
Na install (of wat er voor door moet gaan) van usb poort switchen lijk me geen goed idee trouwens.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Kijk even naar de datum van dit topic.

Topic hijacken hoeft natuurlijk al helemaal niet. Open je eigen topic ervoor dan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.