[TV-KAART] Nederlandse gids in een pc vcr programma

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Vraag :? Met welk programma kan ik het beste tv opnemen op mijn pc waarin de nederlandse of belgische gids staat geprogrameerd.

Wat heb ik al gevonden 8)
Showshifter (www.showshifter.com)
Snapstream (www.snapstream.com)
VirtualVCR (http://virtualvcr.sourceforge.net/ )
MyHTPC (http://myhtpc.net/)
Ervaring MD2819 TV-kaart (=Aldi 8-10-2003)
Progie om pc + tv-kaart als vcr te gebruiken?
Video opnemen met je pc TV kaart
Etc etc.....ladingen topics over op GoT

Maar wat is dan je probleem ? |:(
Deze programma's werken opzich allemaal goed. Maar wat ik wil is dat ik in het begin van de week een lading programma's aanklik die ik graag wil opnemen. De pc blijft gewoon altijd aanstaan. En dat ik dan aan het eind van de week al die programma's kan gaan bekijken. Maar daar moet dus wel een nederlandse/belgische gids aan gekoppeld zitten. Die alle programma's laat zien en dat ik ze makkelijk kan aanklikken, en daarna weer makkelijk kan opvragen.

Alvast harstikke bedankt !

• frankvanhoesel
www.vodio.com

Volgens mij lijkt mij dit een goed programma....heel toevallig gevonden. Geen topic hierover op GoT..tenminste niet uitgebreid...

Search vind dit : pc als videorecorder via inet

Mensen die dit programma kennen ? zit er spyware bij ?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In showshifter zit in ieder geval geen gids. Ik probeer die Vodio link di eje gaf wel ff, want ik ben benieuwd of die met mijn kaart werkt (Medion MD 5044)
Daar zit nl een Philips 7134 chip in ipv de meer gebruikelijke BT-chip

edit:
nou helaas, dat winvodio werkt niet met mijn tv-kaart :(

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 06-11-2003 22:33 . Reden: Net gekeken of winvodio werkt, maar helaas :'( ]

• frankvanhoesel
Iemand waarbij het wel werkt ? Of die meer informatie heeft hierover ?

Verwijderd

Gebruik XMLTV, hiermee kun je een nederlandse XML gids aanmaken die je dan weer kunt gebruiken in myhtpc. XML bestand wegschrijven als /data/tv/tvdata.xml
in de myhtpc map.

http://membled.com/work/apps/xmltv/

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://storage.grobben.net/nlxml.jpg
Mijn tv gids rond 7 uur van vandaag.

En nu ik toch thuis ben: Het pad is niet juist hierboven!
Moet natuurlijk zijn: [myhtpcmap]/data/tv/listings/tvdata.xml

• frankvanhoesel
Wow...dat ziet er precies uit zoals ik het wil !!! Echt beter...ga het gelijk proberen. Laat het uiteraard weten.

Verwijderd

WinVodio zit absooluut geen spyware bij. We spammen ook niet bij www.vodio.com, hebben er zelf een hekel aan, dus dat gaat ook niet gebeuren.

Kijk er eens naar. Is snel groeiend initiatief van enthousiastelingen, en we staan open voor commentaar en suggesties.

Afbeeldingslocatie: http://www.vodio.com/images/WinVodioDemo1.gif

Verwijderd

Misschien een leuk pakket, en slim bedacht om de opnames online te laten registreren.

Toch zal ik niet overstappen, al is het alleen al omdat wat ik opneem mijn zaak is en dat een ander niet veel met die data te maken heeft (met wat voor bedoeling dan ook)

Verwijderd

Een gezonde sceptische houding kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar het is zeker niet de intentie, noch zou het volgens mij legaal zijn hier iets mee te doen zonder dat je het weet. Maar belangrijkste is dat we dat ook helemaal niet van plan zijn, we willen gewoon een leuke vernieuwende service aanbieden. Ik vraag mij trouwens ook af hoe interessant het is om te weten of je Friends opgenomen hebt, als je air miles pas, chip knip, pin betalingen, telefoon gedrag, MSN gebruik, etc veel meer veraadt over wie je bent....

Verwijderd

Heb je gelijk in hoor.
Wil er nog wel even bij vertellen dat die "gezonde sceptische houding" hierdoor niet verminderd. Maar goed, is ieder zijn mening.

Vertel me eens eerlijk: Als ik als Vrijeplatenwinkel of soortgelijke toko jou benader voor email adressen samen met genre voorkeur en ik bied je daar een best bedrag voor zou je dat dan niet overwegen?

Verwijderd

Tja, je vraag is niet te beantwoorden, anders dan hem in de categorie Achterkant van het Gelijk in te delen. Wat ik ook zeg, je kan het altijd makkelijk in twijfel trekken of ik oprecht ben. Je kan wel vaststellen dat als iets ons kan worden verweten is het dat we niet commercieel bezig zijn door alles gratis aan te bieden. Hebben we daarom per definitie onoirbare doelstellingen? Wat is er gebeurd met de gedachte dat het Internet een vrijplaats is voor nieuwe ideeen, diensten en mensen die proberen iets leuks neer te zetten met behulp van de nieuwe mogelijkheden. De scepsis over spyware, schenden van privacy, etc is jammer, hoewel ik je de gedachte niet kwalijk neem. Ook ik word gek van de spam die ik krijg, en mensen die op duistere manieren iets van mij willen hebben. Maar het zou toch heel jammer zijn als dit het lot van het Internet is geworden, en initiatieven van enthousiastelingen als Vodio.com hierdoor verdoemd zijn...

Verwijderd

> Hebben we daarom per definitie onoirbare doelstellingen?

Nee hebben jullie niet! Begrijp me niet verkeerd, het is niet mijn bedoeling om iedereen en alles in twijfel te trekken, als dit zo overkomt dan spijt me dat.

>Wat is er gebeurd met de gedachte dat het Internet een vrijplaats is voor >nieuwe ideeen, diensten en mensen die proberen iets leuks neer te zetten met >behulp van de nieuwe mogelijkheden.

De gedachten die je noemt zijn helaas al een paar jaar geleden om zeep geholpen en wordt alleen nog maar erger!

Niet zwartgallig maar als automatiseerder in hard en nieren weet ik waar ik over praat!

Toch wens ik je absoluut succes met je programma!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 09:21:
WinVodio zit absooluut geen spyware bij. We spammen ook niet bij www.vodio.com, hebben er zelf een hekel aan, dus dat gaat ook niet gebeuren.

Kijk er eens naar. Is snel groeiend initiatief van enthousiastelingen, en we staan open voor commentaar en suggesties.

[afbeelding]
ziet er goed uit, alleen ik denk dat je hier een internet aansluiting voor nodig heb wil het meer bieden dan de standaart software.

EN GA FF ON-TOPIC!! ipv van zeuren over spyware.

Verwijderd

Werkt inderdaad het beste met vaste aansluiting, hoewel een telefoonverbinding ook ondersteund wordt. Kan je instellen dat-ie 1x per dag op een tijdstip inbelt, checkt op programmeer instructies en weer afsluit.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Die TV Gids moet je dus zelf aanmaken, door over te tiepen van de programmagids?

Of haal je die info van het net?

Ideaal is natuurlijk een dvb-sat kaart die de EPG info van de Canal Digitaal stream haalt (Mediahighway). Als dan die info weer geconverteerd kan worden naar een formaat voor degenen zonder schotel, dan is iedereen tevreden.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ik krijg dat programma van www.vodio.com niet gedownload...

ik heb me aangemeld, geactiveerd en probeer op die downloadknopjes te klikken, maar er gebeurd gewoon helemaal niks. terwijl me dit echt een ideaal progje lijkt.

heeft er iemand een mirror?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

BigFoot, niet correct, je hoeft niks over te typen, da`s niet meer van deze tijd. Bekijk de site (http://www.vodio.com) even goed, staat helder uitgelegd.

• frankvanhoesel
Toch ben ik nog niet helemaal happy met alle programma's...

Winvodio
+ Handig om via internet te programmeren
+ bijna alle info op 1 scherm

- Bij mij slechtere kwaliteit dan bij de rest
- Geen mooie interface
- Niet in het nederlands

Showshifter
+ Mooie interface!
+ Fijne gebruikersinterface
+ Goede kwaliteit
+ EPG data (icm Now showing )

MyHTPC
+ Mooie gebruikersinterface
+ Mooie look
+ Veel info ervan op internet
+ Gratis
+ Fijne EPG data ( ivm met XMLTV.xml )

- Slechte tv kwaliteit met TV plugin
- Moeilijk om de kanalen goed te zetten, TV plugin heeft andere RF kanalen?? )
- TV plugin loopt vast nadat je wat opgenomen hebt

[ Voor 10% gewijzigd door frankvanhoesel op 22-11-2003 15:08 ]

Verwijderd

Frank,

door de Vodio.com knop te gebruiken in WinVodio krijg je wel direct alle TV programma's in het pakket. Interface smaak valt over te twisten, we krijgen juist veel complimenten dat we het een relatief simpel Windows look hebben gehouden, en niet teveel 'gladde' grafische toeters en bellen erbij. Maar goed, smaken verschillen inderdaad, in de toekomst kan je skins toevoegen, dus kan je hem gladder maken ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 11:46 ]

Verwijderd

wat is de beste tv kaart om tv programma's op te nemen, en dat je ze dan meteen op dvd kan recorden om ze daarna op je dvd speler af te kijken?
Ik ga een computer samenstellen die vooral deze mogelijkheid heeft. Ik ga er een grote hd ingooien (160 gig) en dan maar opnemen=)
Iemand wat tips daarvoor.

• frankvanhoesel
RJDJ, kijk over smaak valt te twisten, daarom zijn Skins ook heel mooi, en ik denk dat dat ook een hele mooie feature is. zeker als je het op je TV wilt laten zien. En bedankt voor de tip van de knop WinVodio...dat is zeker een stuk makkelijker en daarom is het inware geïntregeerd ! Vind het trouwens een heel leuk initatief WinVodio !

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:30:
wat is de beste tv kaart om tv programma's op te nemen, en dat je ze dan meteen op dvd kan recorden om ze daarna op je dvd speler af te kijken?
Ik ga een computer samenstellen die vooral deze mogelijkheid heeft. Ik ga er een grote hd ingooien (160 gig) en dan maar opnemen=)
Iemand wat tips daarvoor.
De PVR 250/350 kaarten van Hauppauge zijn daarvoor erg geschikt. Echter bv. Vodio werkt niet met deze kaart. Misschien dat ze dat in de toekomst nog eens gaan toevoegen (?)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

De PVR250 en 350 van Hauppage vereisen helaas een speciale implementatie, die afwijkt van de WDM standaarden. We willen hem bij Vodio graag gaan integreren, de vraag ernaar is groot, dus het heeft prioriteit (naast helaas nog wel wat andere dingen :-)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
gwystyl schreef op 06 november 2003 @ 22:29:
In showshifter zit in ieder geval geen gids.....
Klopt maar showshifter is wel uit te breiden met een tv gids. Dit kan middels het gratis programma Now Showing. Dit programma kan dan gevoed worden met nederlandse XMLTV data welke middels het programma XMLTV de nederlandse data van de site van Wolf afhaalt middels het script "tv_grab_nl_wolf"

Now Showing 0.8.5: http://mobilewares.net/epc/
XMLTV: http://membled.com/work/apps/xmltv/
Nederlandse XMLTV listings: http://wolf.xs4all.nl/xmltv/
tv_grab_nl_wolf: http://cvs.sourceforge.ne...b/nl_wolf/tv_grab_nl_wolf

Verwijderd

moet je dit dan elke dag opnieuw invoeren of kan je ook gewoon automatisch die nederlandse xml downloaden?

• Sjeng
  • Laatst online: 10-12-2025
Nee je hoeft niet in te voeren, met behulp van XMLTV wordt er automatisch iedere dag van een server alle informatie opgehaald. Zie die link naar XMLTV Wolf misschien dat dan e.a. duidelijk wordt.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik vind WinVidio een goed programma, werkt goed, op het kleine bugje na dat bij mijn tvkaart (Pinnacle PCTV Stereo) altijd op 320x240 opgenomen wordt.
(zit trouwens een SAA7134 chip op)

(maar dat heb ik al aan ze doorgegeven, met wat door hun gevraagde info)

Zodra dat opgelost is, is het echt een prima programma.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

zonde dat ze de meest populaire tv kaart niet ondersteunen (hauppage 2 en 350)
Ik ga een 350 aanschaffen maar zal dit progje dus niet kunnen gebruiken.. Echt veel andere opties kwa programma heb ik dan niet...

• frankvanhoesel
Ik heb nou volgens mij een goede combinatie ! Het heeft even geduurd, het is misschien een beetje lullig voor jou RJDJ...maar het programma werkt hier nou gewoon eenmaal beter.

Showshifter i.c.m. Now Showing en XMLTV.

Goede gids...en makkelijk te integreren, heb nu mijn gids in het programma, en kan het dan aanklikken en dan wordt het opgenomen. Perfect..precies wat ik wou.

Hieronder heb ik twee afbeeldingen van hoe het eruit ziet

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/23521223/medium.jpg
Hier zie je het programma Showshifter, en onderin zie je het balkje van Now Showing. Door middel van die te linken ( epgdata.xml ) laat hij precies zien wat er nu op tv is. Dus zap je met showshifter naar een nieuw programma dan laat hij ook de nieuwe info zien. Maar je kunt ook vanuit het balkje zappen, dmv van de pijltjes toetsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/23521224/medium.jpg
Hier zie je het overzicht van het er nu op tv is. Je kunt ook opvragen Nu en straks. Vanuit hier kun je een programma aanklikken en dan zie je rechtsboven waar het over gaat. Ook kun je onderin op Record klikken, en dan programmeert hij dit programma in Showshifter.

Precies dus wat ik zocht ! Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat :)

Dit gebruik ik

Showshifter
- http://www.showshifter.com/

XMLTV van Amontillado
- http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip

Now showing
- http://mobilewares.net/epc/

Eerst moet je showshifter installeren, en dan is de bedoeling om met het XML programma gegevens van TvGids.nl te halen, die komen in een bestand bijv: tvdata.xml. Dat bestand heb je nodig om Now Showing te voeden, en dan moet je in de epgdata.xml file van Nowshowing de kanalen allemaal goed instellen. Dus een naampje geven Nederland 1, Veronica etc, en dan de kanalen matchen met de kanalen die je in Showshifter hebt aangemaakt. En dan is het klaar !!!

_/-o_

p.s Ik woon in Antwerpen, dus heb daarom al die vage kanalen zoals VT4 etc ;)

[ Voor 72% gewijzigd door frankvanhoesel op 22-11-2003 23:15 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:42
Als je wil kun je die link wel even aanpassen naar :
http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip
Dat is namelijk de enige plek die ik nog update. :)

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• frankvanhoesel
Uiteraard ! Trouwens harstikke bedankt voor jou progje ! Ben er zeer blij mee... Merci

Verwijderd

ja inderdaad, goed werk amontillado...
Is dat trouwens veel werk voor jou? Dat programma up to date houden?

Is het trouwens ook mogelijk om op mijn tv gewoon tv te kijken (met gids en de rest) en dan op mijn computer gewoon te kunnen doen wat ik wil.. dus dat de tv als het ware in de backgrouns van windows staat..

(ik moet mijn htpc nog zelf bouwen)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 14:31 ]

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 00:24

Spikey

Making the web accessible!

Heb het hier na een tijdje prutsen ook eindelijk voor elkaar :)
weinig geslapen vannacht enzo :X

Gebruik nu DScaler voor het normaal kijken
en ShowShifter + Now Showing + XMLTV als VCR :)
werkt perfect (eindelijk :X)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Ik heb een probleem. Ik heb die showshifter geinstalled maar dat was niet iets wat ik zocht. Tijdens de installatie van showshifter werd een paar keer gevraagd of ik enkele codecs wou laten uitschakelen door windows. Nu heb ik showshifter weer uninstalled en wil ik mijn WinFast PVR weer gaan gebruiken. Nu heb ik daar alleen maa rzwart beeld. Dit is alleen tijdens het kijken. Zodra ik op opnemen klik dan krijg ik wel beeld. Ook valt mijn geluid steeds weg.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

BTW in WinVodio heb ik wel gewoon live beeld maar ook daar valt het geluid soms weg.

[ Voor 8% gewijzigd door SideBuster op 25-11-2003 10:05 ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• nljuggler
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2021
Goed, ik heb het nu ook grotendeels aan de praat. Maar het valt me op dat niet alle kanalen op te nemen zijn (in de XML data). Alleen de zenders die via de comboboxen bovenin te selecteren zijn verwerkt.
Maar hoe moet dat nu als ik iets op Eurosport op wil nemen???

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

Verwijderd

nljuggler schreef op 07 december 2003 @ 14:28:
Goed, ik heb het nu ook grotendeels aan de praat. Maar het valt me op dat niet alle kanalen op te nemen zijn (in de XML data). Alleen de zenders die via de comboboxen bovenin te selecteren zijn verwerkt.
Maar hoe moet dat nu als ik iets op Eurosport op wil nemen???
Wat voor software gebruik jij nu?

• nljuggler
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 15:50:
[...]

Wat voor software gebruik jij nu?
De componenten zoals frankvanhoesel die heeft beschrven in zijn post van 22 november.
- Showshifter
- NowShowing
- de XML parser van TVGids.nl met het tooltje van amontillado

Verwijderd

Heb je wat screenshots?
hoe werkt de epg?
Kan je alles bedienen met de afstandbediening?

• ThaHandy
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

kan iemand mij de directe download url geven? van NowShowing
ik heb geen zin om mijn emailadres te offeren kans voor spam

• nljuggler
Geen AB beschikbaar.

EPG haalt zijn data uit het XML bestand en daar ligt ook het probleem. In het ini-file dat hoort bij "TVGids_to_xml.exe" staan alleen Channel id's voor onderstaande zenders.

1,Nederland 1
2,Nederland 2
3,Nederland 3
4,RTL 4
31,RTL 5
46,Yorin
36,SBS 6
34,Veronica
37,Net 5
29,Discovery
35,TMF
25,MTV
18,NCG
65,Animal Planet
7,BBC 1
8,BBC 2
5,Vrt 1
6,Ketnet Canvas

Dit zijn de id's zoals ze op tvgids.nl gebruikt worden (voor zover ik heb kunnen nagaan).

Verwijderd

is het mogelijk om Windows Media Center te draaien met alle xmltv files van de tvgids.nl?
of zijn alleen de ned1 2 en 3 kanalen te ontvangen als epg?

• nljuggler
Sorry, you lost me.

De kanalen in mijn vorige post worden opgehaald via dat tooltje. Dit werkt op zich goed. Ik vraag me dus eigenlijk alleen af wat de codes van de andere kanalen zijn.

• amontillado
nljuggler schreef op 07 december 2003 @ 19:04:
Sorry, you lost me.

De kanalen in mijn vorige post worden opgehaald via dat tooltje. Dit werkt op zich goed. Ik vraag me dus eigenlijk alleen af wat de codes van de andere kanalen zijn.
http://myhtpc.net/forum/v...=0&postorder=asc&start=45

• nljuggler
Muchos Grasias!!

Zodra ik thuis ben ga ik ze invoeren en uitproberen.

BTW. Die "New (and improved) dutch tv guide grabber (Version 0.9.3)" waar dat topic over gaat, is die beter anders dan die versie die jij gemaakt hebt?

• nljuggler
nljuggler schreef op 08 december 2003 @ 10:45:
[...]

Muchos Grasias!!

Zodra ik thuis ben ga ik ze invoeren en uitproberen.

BTW. Die "New (and improved) dutch tv guide grabber (Version 0.9.3)" waar dat topic over gaat, is die beter anders dan die versie die jij gemaakt hebt?
Edit: Heb de thread ff helemaal doorgelezen. Het is me al duidelijk (vanaf het moment dat ik jouw nick tegenkwam).

Oops...verkeerde knopje

[ Voor 7% gewijzigd door nljuggler op 08-12-2003 11:47 ]

Verwijderd

WinVodio is overigens net in een nieuwe release uit, met verregaande integratie tussen de web services van Vodio in het WinVodio pakket. Naast de al geintegreerde EPG nu ook in WinVodio functies voor Now-On-TV, Today`s Recommendations, aanmaken van eigen kanalen, profielen en e-mail alerts, support/HOW-TO functies, etc.

Verwijderd

ik heb bij winvodio het probleem dat alle opnames, met alle codecs. Dus on the fly en achteraf encoden, schokkerig beeld geeft.
Jammer is dat dus...
ook zonder audio codec blijft dit probleem bestaan. dit ge-eikel heb ik allen bij dit programma, windvr doet het bijvoorbeeld prima!
kent iemand dit probleem?

• frankvanhoesel
Ja ik heb ook problemen met opnemen met Winvidio...blijkbaar ziet er iets fout met de codec´s want ik heb nooit mooie opnamen ermee..

Verwijderd

amontillado

ik wil je echt ff bedanken voor die tool,
ben al een hele tijd bezig met de integratie van
xml in showshifter zonder succes, en met jou tool
werkte het binnen een paar minuten.

als je een vrouw was kreeg je een dikke pakkert !

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 12:24 ]

Verwijderd

ik probeer nu xmltv in te voeren in MYhtpc.. maar ik kom er echt niet uit.
Iemand die dit eerder heeft gedaan en mij evt de juiste instellingen kan vertellen.?

• frankvanhoesel
Staat al uitgebreid in dit topic beschreven....met dit programma

http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip

doe je dat. En dat bestand zet je dan in je MyHTPC directory. En op www.myhtpc.net -> forum staat ook heel veel hiervoer.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 16:48

Puck

W32.Deadcode.A

Hey dit ziet er interesant uit! Ga ik vanavond eens me klooien.

Support showshifter ook skinning?

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Versie 2.10 wel, er zijn wat standaard skins en een 'do it yourself' skin programma.
(http://www.showshifter.com/extras/index.htm)

Bij versie 3 werkt dat alleen niet voor zover ik gehoord heb.
dus kijk even uit met downloaden van de trail dat je 2.10 neemt.

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij zeggen waar het prg epgdata.xml van now showing for showshifter staat.

Als ik now showing .85 in willaden krijg ik een foutmelding dat het niet de juiste CD zou zijn. Het net prg van windows heb ik wel ingeladen.

Ik snap er niets van. Werkt het soms niet onder showshifter versie 3??
Mag volgens mij niet uitmaken, want now showing prg staat toch los van het inladen voor showshifter.

Graag adviezen hierover.

Mijn dank is groots.

John

Verwijderd

ik vind dat showshifter met now playing maar niks
Vooral het design gaat nergens over.

Ik gebruik nu MYHTPC met de epg ervan, maar ik mis de onscreen epg.
Heeft iemand hier iets voor?

Verwijderd

Hallo Frank,

Sinds enige tijd ben ik bezig met now showing en showshifter, maar ik krijg het niet werkend. Ik zag dat het bij jou prima werkt. Ik gebruik de programma's die jij adviseerde maar helaas geen eps info.
Kan jij jouw instellingen binnen now showing's EPGConfig eens tonen. Dan kan ik mijn EPGConfig vergelijken met die van jou. Ik doe ergens iets fout, maar waar?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 18:49 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ook ik ben aan het stoeien geweest om in showshifter een EPG aan het werk te krijgen. Het is me gelukt. Om iemand mee verder te helpen vertel ik voor het gemak even wat mijn configuratie is:

Showshifter 2.01.2118, te downloaden via http://www.showshifter.com/download/ (tja dat kost geld.)
NowShowing 0.85, gratis te downloaden via http://mobilewares.net/downloads/342479/NowShowing085.msi
Amontillado's TVGids_to_xml 1.17.1 build 36, gratis te downloaden via http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip
DGshow 4.0, gratis te downloaden via http://www.de-bugger.com/V4/install.exe

Mijn channel setting in de TVGids_to_xml.ini file is:

[CHANNEL_ID]
1,Nederland 1
2,Nederland 2
3,Nederland 3
4,RTL 4
5,Vrt 1
6,Ketnet Canvas
7,BBC 1
8,BBC 2
9,ARD
10,ZDF
17,TV5
18,NGC
19,Eurosport
24,Canal+1
25,MTV
26,CNN
29,Discovery
31,RTL 5
32,TRT
34,Veronica
35,TMF
36,SBS 6
37,Net 5
39,Canal+2
46,Yorin
65,Animal Planet
86,BBC World
89,Nickelodeon

Mijn channel setting in de EPGConfig.xml file is:

<channels>
<channel id="1" sschannel="1" epgkey="1" shorttitle="Nederland 1" longtitle="Nederland 1" />
<channel id="2" sschannel="2" epgkey="2" shorttitle="Nederland 2" longtitle="Nederland 2" />
<channel id="3" sschannel="3" epgkey="3" shorttitle="Nederland 3" longtitle="Nederland 3" />
<channel id="4" sschannel="4" epgkey="4" shorttitle="RTL 4" longtitle="RTL 4" />
<channel id="5" sschannel="5" epgkey="31" shorttitle="RTL 5" longtitle="RTL 5" />
<channel id="6" sschannel="6" epgkey="36" shorttitle="SBS 6" longtitle="SBS 6" />
<channel id="7" sschannel="7" epgkey="37" shorttitle="Net 5" longtitle="Net 5" />
<channel id="8" sschannel="8" epgkey="46" shorttitle="Yorin" longtitle="Yorin" />
<channel id="9" sschannel="9" epgkey="34" shorttitle="Vero/FoxK" longtitle="Veronica/Fox Kids" />
<channel id="10" sschannel="10" epgkey="89" shorttitle="Nickelodeon" longtitle="Nickelodeon" />
<channel id="11" sschannel="11" epgkey="29" shorttitle="Discovery" longtitle="Discovery Channel" />
<channel id="12" sschannel="12" epgkey="18" shorttitle="NGC" longtitle="Nat. Geographic Channel" />
<channel id="13" sschannel="13" epgkey="65" shorttitle="Ani Plan" longtitle="Animal Planet" />
<channel id="14" sschannel="15" epgkey="5" shorttitle="VRT/TV 1" longtitle="VRT / TV 1" />
<channel id="15" sschannel="16" epgkey="6" shorttitle="Can/Ket" longtitle="Canvas / Ketnet" />
<channel id="16" sschannel="17" epgkey="7" shorttitle="BBC 1" longtitle="BBC 1" />
<channel id="17" sschannel="18" epgkey="8" shorttitle="BBC 2" longtitle="BBC 2" />
<channel id="18" sschannel="19" epgkey="86" shorttitle="BBC World" longtitle="BBC World" />
<channel id="19" sschannel="20" epgkey="26" shorttitle="CNN" longtitle="CNN" />
<channel id="20" sschannel="21" epgkey="35" shorttitle="TMF" longtitle="The Music Factory" />
<channel id="21" sschannel="23" epgkey="25" shorttitle="MTV" longtitle="Music TeleVision" />
<channel id="22" sschannel="24" epgkey="19" shorttitle="Eurosport" longtitle="Eurosport" />
<channel id="23" sschannel="27" epgkey="9" shorttitle="ARD" longtitle="ARD (Duitsland 1)" />
<channel id="24" sschannel="28" epgkey="10" shorttitle="ZDF" longtitle="ZDF (Duitsland 2)" />
<channel id="25" sschannel="30" epgkey="17" shorttitle="TV 5" longtitle="TV 5 Europe" />
<channel id="26" sschannel="31" epgkey="32" shorttitle="TRT Int" longtitle="TRT International" />
<channel id="27" sschannel="32" epgkey="24" shorttitle="C+ Rood" longtitle="Canal+ Rood" />
<channel id="28" sschannel="33" epgkey="39" shorttitle="C+ Blauw" longtitle="Canal+ Blauw" />
</channels>

Ik probeer om meer kanalen in mijn file te krijgen, i.c. The Box, Telsell, Omroep Zwolle (kabelkrant), Swollenaer TV (kabelkrant) en RTV Oost. Omdat de grabber gebruik maakt van de aanwezige informatie op tvgids.nl, is er waarschijnlijk geen manier om informatie te krijgen over The Box, Telsell, Omroep Zwolle (kabelkrant), Swollenaer TV (kabelkrant) en RTV Oost. Deze informatie is op tvgids, voorzover uberhaupt aanwezig, niet direct op de site aanwezig, maar wordt via een javascript gedownload van rtvoost.nl naar tvgids.nl als je daar op klikt.

Het enige wat ik nog niet snap is hoe frank van hoensel in showshifter een knop heeft gekregen om nowshowing te openen (zie [rml]Sjeng in "[ TV-KAART] Nederlandse gids in een pc vc..."[/rml] .) Bij mij werkt verder alles (zoals automatisch opnemen met showshifter/DGShow via de gids van now showing,) maar opnieuw installeren van showshifter geeft geen effect (blijft knoploos. Any Thoughts On This Anyone?

Succes ermee!

Twiggerdingo

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 17:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:57:
Hoi,

Kan iemand mij zeggen waar het prg epgdata.xml van now showing for showshifter staat.

Als ik now showing .85 in willaden krijg ik een foutmelding dat het niet de juiste CD zou zijn. Het net prg van windows heb ik wel ingeladen.

Ik snap er niets van. Werkt het soms niet onder showshifter versie 3??
Mag volgens mij niet uitmaken, want now showing prg staat toch los van het inladen voor showshifter.

Graag adviezen hierover.

Mijn dank is groots.

John
Kan je dat niet opzoeken via je verkenner? (start, zoeken, *.xml bijvoorbeeld) Bij mij staat de file in dezelfde map waarin nowshowing zich bevindt. Standaard is dat volgens mij C:\ssepg\

Verwijderd

Beste Twiggerdingo,

Bedankt voor je lijst en heb deze gelijk uitgeprobeerd, maar helaas geen data...
Terwijl binnen "TVGids_to_xml\TVgids.xml" wel keurig netjes een databestand is gemaakt. Bij mij kwam "now showing" ook niet tevoorschijn in showshifter maar
na een herinstallatie van "now showing" vraagt dit programma om een repair.
Na repair kwam "now showing" wel in het showshiftermenu.

Mijn EPGConfig ziet er als volgt uit (de hulpfiles zijn verwijderd):
------------------------------------------------------------------------------------------------------

- <epgconfig>

-->
<xmldata path="D:\TVGids_to_xml\TVgids.xml" type="file" format="XMLTV" />
-->
<timezonemapping src="BST" dest="+01:00" />
-->
<scheduling interface="SS2" />
-->
- <channels>
<channel id="21" sschannel="1" epgkey="1" shorttitle="Nederland 1" longtitle="Nederland 1" />
<channel id="22" sschannel="2" epgkey="2" shorttitle="Nederland 2" longtitle="Nederland 2" />
<channel id="23" sschannel="3" epgkey="3" shorttitle="Nederland 3" longtitle="Nederland 3" />
<channel id="24" sschannel="4" epgkey="4" shorttitle="RTL 4" longtitle="RTL 4" />
<channel id="25" sschannel="5" epgkey="31" shorttitle="RTL 5" longtitle="RTL 5" />
<channel id="27" sschannel="6" epgkey="36" shorttitle="SBS 6" longtitle="SBS 6" />
<channel id="29" sschannel="7" epgkey="37" shorttitle="Net 5" longtitle="Net 5" />
<channel id="26" sschannel="8" epgkey="46" shorttitle="Yorin" longtitle="Yorin" />
<channel id="28" sschannel="9" epgkey="34" shorttitle="Vero/FoxK" longtitle="Veronica/Fox Kids" />
<channel id="28" sschannel="10" epgkey="89" shorttitle="Nickelodeon" longtitle="Nickelodeon" />
<channel id="30" sschannel="11" epgkey="29" shorttitle="Discovery" longtitle="Discovery Channel" />
<channel id="33" sschannel="12" epgkey="18" shorttitle="NGC" lobngtitle="Nat. Geographic Channel" />
<channel id="34" sschannel="13" epgkey="65" shorttitle="Ani Plan" longtitle="Animal Planet" />
<channel id="37" sschannel="15" epgkey="5" shorttitle="VRT/TV 1" longtitle="VRT / TV 1" />
<channel id="38" sschannel="16" epgkey="6" shorttitle="Can/Ket" longtitle="Canvas / Ketnet" />
<channel id="35" sschannel="17" epgkey="7" shorttitle="BBC 1" longtitle="BBC 1" />
<channel id="36" sschannel="18" epgkey="8" shorttitle="BBC 2" longtitle="BBC 2" />
<channel id="39" sschannel="19" epgkey="86" shorttitle="BBC World" longtitle="BBC World" />
<channel id="28" sschannel="20" epgkey="26" shorttitle="CNN" longtitle="CNN" />
<channel id="31" sschannel="21" epgkey="35" shorttitle="TMF" longtitle="The Music Factory" />
<channel id="32" sschannel="23" epgkey="25" shorttitle="MTV" longtitle="Music TeleVision" />
<channel id="26" sschannel="24" epgkey="19" shorttitle="Eurosport" longtitle="Eurosport" />
<channel id="21" sschannel="27" epgkey="9" shorttitle="ARD" longtitle="ARD (Duitsland 1)" />
<channel id="22" sschannel="28" epgkey="10" shorttitle="ZDF" longtitle="ZDF (Duitsland 2)" />
<channel id="25" sschannel="30" epgkey="17" shorttitle="TV 5" longtitle="TV 5 Europe" />
<channel id="24" sschannel="31" epgkey="32" shorttitle="TRT Int" longtitle="TRT International" />
<channel id="27" sschannel="32" epgkey="24" shorttitle="C+ Rood" longtitle="Canal+ Rood" />
<channel id="27" sschannel="33" epgkey="39" shorttitle="C+ Blauw" longtitle="Canal+ Blauw" />
</channels>
- <lookfeel>
- <!-- /** SECTION UNDER CONSTRUCTION **/
-->
+ <!-- Nominate the Skin Type - Set this value to "true" to use the 'SolidForm' skin..
(For those having problems with pink backgrounds around dialogs with the default skin )

-->
<skin id="solidform" value="false" />
+ <!-- Edit Measurements Used in Program...
!!Ensure you have correct values (may crash program while in beta!!

-->
- <section id="presets">
<preset id="channelheight" value="46" />
<preset id="channelpadding" value="5" />
<preset id="showpadding" value="2" />
<preset id="results_item_height" value="48" />
<preset id="timeslot_minutes" value="30" />
<preset id="timeslot_width" value="181" />
<preset id="small_overlay_height" value="150" />
<preset id="medium_overlay_height" value="230" />
<preset id="large_overlay_height" value="360" />
</section>
- <section id="regions">
<region id="main_title" x="70" y="11" width="407" height="27" anchors="left,right,top" />
<region id="main_programtime" x="70" y="41" width="370" height="28" anchors="left,right,top" />
<region id="middle_band" x="0" y="210" width="800" height="24" anchors="left,right,top" />
<region id="browse_programback" x="28" y="75" width="750" height="130" anchors="left,right,top" />
<region id="cb_programback" x="28" y="75" width="750" height="130" anchors="left,right,top" />
<region id="browse_channels" x="28" y="240" width="168" height="260" anchors="left,top,bottom" />
<region id="browse_results" x="213" y="240" width="566" height="260" anchors="left,right,top,bottom" />
<region id="now_channels" x="28" y="240" width="168" height="260" anchors="left,top,bottom" />
<region id="now_results" x="213" y="240" width="566" height="260" anchors="left,right,top,bottom" />
<region id="cb_channels" x="28" y="240" width="168" height="260" anchors="left,top,bottom" />
<region id="cb_results" x="213" y="240" width="566" height="260" anchors="left,right,top,bottom" />
<region id="search_results" x="28" y="240" width="750" height="260" anchors="left,right,top,bottom" />
<region id="main_bigtime" x="493" y="13" width="273" height="48" anchors="right,top" />
<region id="overlay_programback" x="28" y="75" width="750" height="30" anchors="left,right,top,bottom" />
<region id="overlay_channel" x="31" y="78" width="350" height="36" anchors="left,right,bottom" />
</section>
- <section id="colors">
<color id="main_back" value="#0000DF" selected="#0000FF" />
<color id="channel_back" value="#BBBBBB" selected="#00CC00" />
<color id="programme_back" value="#0000FF" selected="#8888FF" />
<color id="favorite_back" value="#00BB00" selected="#00FF00" />
<color id="scheduled_back" value="#FF0000" selected="#FFAA00" />
<color id="reminder_back" value="#BBBBBB" selected="#FFFFAA" />
<color id="dlg_error" value="#BB0000" selected="#0000FF" />
<color id="dlg_question" value="#00AA00" selected="#0000FF" />
<color id="dlg_result" value="#888888" selected="#0000FF" />
</section>
- <section id="fonts">
+ <!-- SECTION UNDER CONSTRUCTION
====================================================
(C) Niall Ginsbourg - niall@mobilewares.net
May, 2003
====================================================
Edit Fonts, Sizes, Styles and Colors Used in Program...
(Use Foreign language ones if required!)...

Use the "default" font to specify defaults -
then just specify only changed values for other fonts.

!!Ensure you have correct values (may crash program while in beta!!
<font id="title" family="Tahoma" size="22" bold="true" underline="false" italic="false" shadowsize="2" color="#FFFF00" shadowcolor="#000000" selectedcolor="#FFFF00" />
<font id="line1" family="Tahoma" size="18" bold="true" underline="false" italic="false" shadowsize="2" color="#FFFFFF" shadowcolor="#000000" />

-->
- <!-- ENSURE "default" font setting is listed first..
-->
<font id="default" family="Tahoma" size="16" bold="true" underline="false" italic="false" shadowsize="2" color="#FFFFFF" shadowcolor="#000000" selectedcolor="#FFFF00" />
- <!-- Specify Changed Attributes for other Fonts
-->
<font id="title" size="22" color="#FFFF00" />
<font id="line1" />
<font id="line2" color="#FFFF66" />
<font id="time" shadowsize="1" color="#ddeedd" />
<font id="channel_header" />
<font id="timeline" color="#FFFF00" />
<font id="channel" size="20" />
<font id="programme_title" />
<font id="results_programme_title" />
<font id="results_header" color="#EEEEEE" />
<font id="bigtime" family="Impact" bold="false" size="24" color="#EEEEEE" />
<font id="overlay_tvchannel" size="20" />
</section>
</lookfeel>
</epgconfig>

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat doe ik nou fout?

Ik zou graag epsdata willen gebruiken......

Bij voorbaat dank

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 02:18 ]

Verwijderd

Als jullie de laatste versie downloaden van showshifter (versie 3/dvb)
dan zit daar standaard een epg in. deze kan geconfigureerd worden
volgens deze instellingen:

http://www.showshifter.com/support/hmnxmltv.html

Ikzelf heb hierbij xmltv vervangen door het tooltje van amontillado

werkt uitstekend

Verwijderd

removed

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 12:05 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 11:46:
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:01:
Als jullie de laatste versie downloaden van showshifter (versie 3/dvb)
dan zit daar standaard een epg in.

Beste ...,

Ik heb kosten gemaakt voor mijn huidige showshifter, dus wil daar nog even mee verder. Verder lees ik op de forums veel problemen met versie 3, dus ik wacht wel liever tot uit het nieuwe alle bugs zijn verwijderd. Dan maar wat moeilijker, maar wel tegen nul kosten!

Vwb appiehappie:

Ik zal mijn epg file es naast die van jouw leggen en de verschillen opmerken (als die er zijn:) Heb je overigens de file al eens geopend in je internet explorer browser om te zien of ie correct zichtbaar is? Als er een (html?)fout in zit, dan zie je geen tekst, maar een foutmelding, wellicht handig om te weten.

Jij hebt:

<xmldata path="D:\TVGids_to_xml\TVgids.xml" type="file" format="XMLTV" />

ik heb

<xmldata path="D:\Program Files\Home Media Networks Limited\TVgids_data.xml" type="file" format="XMLTV" start="1" end="20" />

Ik zie 2 verschillen, mijn file heet tvgids_data.xml (mag natuurlijk anders bij jouw, als de aanwijzing in deze epg maar overeenkomt met het bestand en het dus niet in de epg *gids.xml is en in de map het bestand *gids_data.xml. 2e verschil snap ik niet helemaal (wat de functie is, maar ik heb aan het einde nog start="1" end="20" staan, die getallen heb ik overens zelf eens aangepast, maar de functie snap ik niet geheel

Jij hebt

-->
<scheduling interface="SS2" />
-->

Ik heb

-->
<scheduling interface="DS2" path="c:\showset\dgshow.exe" />
- <!--

Ik zie wederom verschillen. Ik heb de gratis software (zie mijn voorgaande bericht/zie uitleg in de epg file) dgshow geinstalleerd (hiermee kan je via now showing opnemen (nadat door dgshow wordt gecontroleerd of het wel kan (of er niet wellicht al een opname gepland was))) Moet volgens mij niet uitmaken, volgens de utleg in de epg file staat dat showshifter (SS) ook als default kan. Wat ik wel mis is het pad naar showshifter (volgens mij heb je dit ook minimaal nodig om automatisch showshifer te starten bij het laden van nowshowing. Verder is mijn volgende regel - <!-- anders dan bij jou. Als html-leek weet ik echter niet of dit wat uit kan maken.

Zo 123 kan ik dus niet echt ontdekken wat nu het probleem moet zijn. Heb je het bestandje ParsingDebug.txt (staat in de map van nowshowing) al eens bekeken? Na iedere keer dat je nowshowing hebt gelade, laat het zien of hij alle informatie goed heeft geladen en of er nog kanalen zijn die hij wel in de TVgids_data.xml file ziet maar niet in je epgconfig.xml. Deze kan je dan zo knippen en plakken in de met een teksteditor geopende epgconfig.xml. Ben overigens wel benieuwd of je in now showing de kanalen ziet uit de huidige epgconfig.xml (weliswaar zonder programmainfo.) Verder is het zo dat deze programmatuur nog erg in de kinderschoenen staat (ok Showshifter 3 heeft het nu wel geintegreerd) en dat er eigenlijk wekelijks bugs worden geconstateerd en nieuwe releases worden uitgebracht door de ontwikkelaars. Ik heb bijvoorbeeld de laatste versie van 28 december van Armadillos xmltv gebruikt omdat in de voorgaanden telkens weer andere bugs naar voren kwamen (lees de fora maar.) Zorg dus dat je alles in dezelfde versie hebt als ik (muv showshifter dan eventueel.) Tot slot kan ik je vermelden dat ik xmltv (tv_gids.exe etc.) in dezelfde map heb staan als nowshowing (tvgviewer.exe.)

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest. Mocht je behoefte hebben aan een mailtje met mijn xml files moet je maar even een berichtje plaatsen met een adres, dan zend ik ze je zsm toe.

Reinstalleren van nowshowing heb ik ook al eens geprobeerd, maar bracht bij mij geen succes. Ik ga het nog es proberen, heb Showshifter nu nog niet aangehad dus misschien??? UPDATE: Nee, helaas repairen geeft geen extra icoon :'( Meer ideen (heb now showing nu weer niet in de zelfde map als showshifter staan, maakt dat veel uit??) UPDATE: Nee dus....

Succes!!!

Twiggy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 12:06 ]

Verwijderd

Helaas helaas ....

Nog steeds werkt het niet. Van alles geprobeerd. Nog steeds geen eps info.

Twiggy, zou jij je volledige "epgconfig" als bestand willen mailen naar:

op.pad.met.gps@hccnet.nl

Dan ga ik jou "epgconfig" gebruiken als basis en al mijn huidige bestanden daaraan aanpassen. Wellicht werkt het dan wel.

Alvast bedankt voor jou snelle reactie en ik hoop dat jij jouw "epgconfig" wilt mailen, zodat ik weer kan gaan proberen....

Met vriendelijke groet,

Appiehappie

Verwijderd

Lastig he?

Het is naar je toe per mail, ik heb je de tv_gids.ini en de epgconfig.xml gestuurd.

Succes!

Ben nu overigens bezig met MyHTPC. Ziet er niet slecht uit zo voor een eerste kennismaking, kan alleen mijn tvpluggin nog niet werkend krijgen. keep on trying!

Twiggy

Verwijderd

vodio werkt niet, die blijft schokken. Showshifter eindelijk aan de praat gekregen. die xmltv grabber loopt prima, maar ik kan het weggeschreven bestandje niet vinden! ook na veranderen van het pad komt ie daar niet terecht... vaag.
kan niet iemand iedere dag die xmltv file op een site zetten? je kan in die config file van showshifter namelijk ook linken naar een website! scheelt een hele hoop werk. het zal wel niet mogen ivm copyrights enzo... jammer

update: die grabber doet het nou wel, maar ik krijg in nowshowing alleen dat voorbeeld xml bestand aan de praat. als ik die verwijder staan alleen de namen van de kanalen er nog naast zonder info in het venster.
Ik lees wel steeds dat je de channelnames moet veranderen, maar is hier niet een duidelijke handleiding voor? ik snap er nix van

of is er iemand in de regio rotterdam die zijn nowshowing config file even kan sturen, dan staan alle kanalen vast goed ingesteld, en zijn mijn problemen volgens mij opgelost

edit: alles werkt nu zoals het hoort, alle zenders ingevoerd en wonderbaarlijk genoeg lukte het ook nog!
jammer dat nowshowing met het keyboard en niet met de muis bestuurd kan worden...

o ja, nog 1 ding: nowshowing laat 15:42 zien als 3:42! showshifter en de xml file hebben wel gewoon die 15:42, hoe kan ik dit veranderen? ik kan niks vinden in de epgconfig.xml

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:45 ]

Verwijderd

Hey knuppelhout,

Mooi dat het gelukt is, ben er zelf ook wel lang mee bezig geweest zo zonder manual. Heb je nog meer channels gevonden voor now showing? Vast niet want de grabber pakt ze van een landelijke site af en is daardoor denk ik niet regionaal gebonden.

Dat klokje ja, ik erger me er ook dood aan, ziet er erg goedkoop en verwarrend uit. Kan ook nergens een fatsoenlijk forum vinden om vragen over specifiek now showing te posten.

Twiggy

Verwijderd

Hallo Twiggerdingo,

Allereerst bedankt voor de gestuurde bestanden. Na wat uitproberen en experimenteren draait "now showing" uitstekend. Eindelijk epg info. Helaas
kan ik de link binnen Showshifter niet activeren. Wel op mijn andere pc met
windows ME. Het heeft te maken met de registers van Windows. Die van XP
zijn minder makkelijk te veranderen. Het belangrijkste is dat "now showing"
werkt. Nogmaals bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 00:41 ]

Verwijderd

Hey mooi!!! :)

Ik ben dus niet gek, gelukkig. Ik heb weinig verstand van, maar ik heb deze pagina http://www.showshifter.com/support/reg.htm gevonden waarop e.e.a. staat over het register van showshifter in windows. Ik ben daar nog niet mee verder gekomen. :'(

Twiggy

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:31:
Hey knuppelhout,

Mooi dat het gelukt is, ben er zelf ook wel lang mee bezig geweest zo zonder manual. Heb je nog meer channels gevonden voor now showing? Vast niet want de grabber pakt ze van een landelijke site af en is daardoor denk ik niet regionaal gebonden.

Dat klokje ja, ik erger me er ook dood aan, ziet er erg goedkoop en verwarrend uit. Kan ook nergens een fatsoenlijk forum vinden om vragen over specifiek now showing te posten.

Twiggy
ja alles werkt nu prima. Ik heb binnen mijn studentenflat "flatnet", een videokanaal waar ze 's avonds videotheekfilms draaien. erg relaxed. Elke avond om half 9 een nieuwe film. IK heb het schema, maar kan t niet in xmltv erbij zetten, die gaat nl maar 3 dagen vooruit ;(
Zou leuk zijn om in showshifter die films ook te kunnen opnemen. Kan wel, maar alleen met het schema erbij.
maargoed, dat is een luxeprobleem.

groet & bedankt voor de hulp

jammer van die tijdsweergave

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

is er een interface beschikbaar voor www.sjeemz.nl?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Jekyll
  • Laatst online: 01-02 12:21
Hallo,

SUN_Holten, ik zie dat jij mooie groote controls hebt voor je tv gids in myHTPC. Hoe heb je dat gedaan? Bij bij zijn ze gekoppeld aan de size van het programmafont.

Gr. Remco

• Border|IA
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06-2004
ik ben bezig een dvd/video/dv recorder, divx player te maken
showshifter geinstalleerd
tvgids_to_xml tool - Bedankt!!
vraag me alleen af of tvgids.nl blij is met al dat xml internet verkeer...
ze adverteerden er eerst mee op sit dat alles in xml te verkrijgen is.

nu zie ik er niks meer van.

maar lijtk te werken alleemaal zonder al teveel problemen, alle mappings naar tv kanalen in xml naar nowshowing naar showshifter en ik kan van alles zien in showshifter aan info over de programma's. alleen moet ik nog de tv tuner aansluiten en de kanalen configureren om daadwerkelijk beld te krijgen

mijn hardware is een p4 pc met 80gb sata disk en een dvd brander en tv kaart van hauppage en een ati low profile 9200se met 128mb en tvout.

de marmitek pc control AB moet de boel op de tv aansturen. er komt geen monitor aan maar iets van pcanywhere ofzo moet ik echt wat op de pc doen.

novell..........eDir........Bordermanager

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 18:11:
[...]

> Ik heb binnen mijn studentenflat "flatnet", een videokanaal waar ze 's avonds
> videotheekfilms draaien. erg relaxed. Elke avond om half 9 een nieuwe film. IK heb
> het schema, maar kan t niet in xmltv erbij zetten, die gaat nl maar 3 dagen vooruit ;(
> Zou leuk zijn om in showshifter die films ook te kunnen opnemen. Kan wel, maar
> alleen met het schema erbij.
> maargoed, dat is een luxeprobleem.

Hey,

Ik heb ik mijn tvgids_to_xml.ini aangegeven dat ik 7 dagen wil downloaden (is tevens het maximum van tv gids volgens mij) en dit doe ik maar 1 x per week. Wil je dus altijd 7 dagen vooruitkijken, dan moet je in je ini 7 dagen aangeven en dit elke dag downloaden. Je moet dus meer dan 3 dagen kunnen zien in now showing.

Kan je niet het bestand tvgids_data.xml (bij mij in ieder geval) handmatig de informatie vanuit je papieren schema invoeren? Als je hiervoor de structuur van een kanaal kopieert en deze naar believen aanpast moet dat toch lukken? Als de info er dan nog niet in staat dan zou je wellicht nog een extra regel ook moeten toeven in de epgconfig.xml, dat weet ik niet , maar lijkt me logisch voor de programmabalk in now showing.

Is dit een idee?

Verwijderd

[quote]Border|IA schreef op 09 januari 2004 @ 16:19:
ik ben bezig een dvd/video/dv recorder, divx player te maken
showshifter geinstalleerd

Als ie klaar is foto foto foto!!!

vraag me alleen af of tvgids.nl blij is met al dat xml internet verkeer...
ze adverteerden er eerst mee op sit dat alles in xml te verkrijgen is.

Ik stel mezelf dezelfde vraag, maar heb niet zo'n behoefte aan een antwoord hierop van tvgids.... O-)

Succes met je project!

Twiggy

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 08 januari 2004 @ 18:15:
is er een interface beschikbaar voor www.sjeemz.nl?
Wat bedoel je met interface? Een TV Gids als EPG voor je HTPC? Dit kan allemaal met now showing met de data van de site zoals eerder meermalen genoemd.

Weet niet of er een "grabber" is voor deze pagina om daar de tvgids.xml info vandaan te halen. Je zou aan antomadillo (kan ik iets verkeerd geschreven hebben, maar zie eerder dit forum maar) kunnen vragen of hij iets weet (misschien kan je in de bestaande grabber de url aanpassen?)

Groeten,

Twiggy

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik probeer al een aantal dagen Now Showing te downloaden op http://mobilewares.net/epc/download.aspx? maar krijg steeds een wazige foutmelding terug van de server. Is er iemand die mij dit programma kan doormailen of het even wil hosten? Bvd.

/edit: ben er inmiddels achter gekomen dat de directe link http://mobilewares.net/downloads/342479/NowShowing085.msi ook werkt. Excuus voor het kicken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Swinnio op 02-02-2004 09:35 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

wat is nu het beste programma volgens jullie voor op te nemen en terug af te spelen met ingebouwde tv gids ?
heeft er iemand een duidelijke tutorial hoe ik juist die epg opzet ?
zenders die ik zou wille, in mij epg
tv1/vrt
ketnet/canvas
vtm
kanaal 2
nederland 1,2 en 3
mtv
tmf
jim
vitaya
national geographic
werkt dit ook met de site van eurotv.com ?

Verwijderd

komaan kan er nu niemand een duidelijk antwoord geven hoe we dit moeten opzetten zodat de zelfs een noob dit kan opzetten
een van de eerste reply's van sun_holten geeft een prachtig beeld hoe ik zou willen, kijk eens naar zijn screenshot
gewoon een handige epg die steeds up-to-date blijft en vanwaar uit je pc kan programeren

Verwijderd

@strange:

Helaas, helaas.. Het ideale stukje software wat door elke newbie zonder enige configuratie geinstalleerd kan worden, IS er (nog) niet.

Het makkelijkste wat je op dit moment kan krijgen, is WinVodio, degene met de mooiste interface is Showshifter. Echter Showshifter, en elk andere pakket op WinVodio na werkt met xmltv. xmltv werkt niet altijd goed, en bovendien is het niet echt legaal; het programma leecht de hele tvgids site van z'n content, zonder ook maar iets van de site zelf gezien te hebben. Afgezien van de gederfde inkomsten door het niet zien van banners e.d. wordt er ook een onnodige hoeveelheid bandbreedte van de tvgids site gevraagd, die je als gewone site-bezoeker waarschijnlijk niet zou krijgen.

Het mooiste zou uiteraard zijn als tvgids.nl zijn content als xmltv bestand zou aanbieden, maar helaas zijn ze daartoe niet bereid |:( .

Binnenkort verschijnt versie 2.0 van Winvodio, met meer features en verbeteringen als de huidige versie. Op hun forum staat deze maand als betatest (alhoewel ie nog niet uit is als beta :/ ) en hopelijk ergens in april gereleased.

Keep your fingers crossed..

Conclusie: Met alle info die hier in dit topic staat, en alle info die in de bijgeleverde documentatie (ik heb 't over showshifter, nowshowing en tvgids_to_xml) zou je toch een werkende setup moeten krijgen. Het is me wel gelukt, maar nowshowing slaat regelmatig vast. Maar definately not newbieproof. Vodio wel, maar is nu nog wat karig qua opties, maar hopelijk doet V2 wonderen :)

Verwijderd

_/-\o_ het is mij gelukt !
ik krijg de epg aan het werk in myhtp en showshifter
nu vroeg ik mij nog een ding af
kan je de info ook van eurotv.com halen ?
zoja kan er hier iemand een grabber maken ?
waarom ik dit wil,
om dat bij de belgische zenders alleen de programma's staan en niet de info
bv onderwerp van programma, korte inhoud film enz (omroep.nl)

Verwijderd

Er heeft vroegah op CPAN (een site waar allemaal perl scripts staan) een script gestaan waarmee eurotv omgezet kon worden in een xml bestandje, maar daar is toendertijd door de makers van eurotv een stokje voor gestoken:

http://yro.slashdot.org/a...02/07/1849243&mode=thread

Misschien dat je met een Google query nog wel wat kan vinden voor soortgelijke tooltjes, maar de copyright van eurotv verbied expliciet het gebruik van tools om de site te leechen: http://www.eurotv.com/copy.htm

• amontillado
ten eerste "even een grabber maken" doe je niet (als het dus al mag), daar gaat best wat tijd inzitten dus weet wat je vraagt.

maar anyway, met de in dit topic eerder genoemde grabber kun je van ketnet/canvas en vrt1 uitgebreide info binnenhalen (en van de anderen beperktere info)

[ Voor 32% gewijzigd door amontillado op 11-03-2004 09:22 . Reden: stond iets bots ]

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik lees hier veel positieve reacties over Showshifter en naar zoiets ben ik nu opzoek, nadat ik zojuist een Hauppauge PVR-350 heb gekocht.

Maar $59.99 voor Showshifter.... is het dit echt waard?

:?

• amontillado
met showshifter zou ik nog maar even wachten, support voor de pvr350 is in beta stadium.
BeyondTV (Snapstream), myHTPC (gratis) en SageTV zijn betere alternatieven

• 1972
amontillado schreef op 13 maart 2004 @ 22:12:
met showshifter zou ik nog maar even wachten, support voor de pvr350 is in beta stadium.
Hoezo beta stadium? Volgens de Showshifter site wordt de 350 vanaf versie 3 gewoon ondersteund. :?

Verwijderd

Je kan Showshifter van www.showshifter.com downloaden, als een 15 dagen trial, en dan kan je zelf zien of het bij je past of niet.. Toch? Daarnaast kan je BeyondTV van www.snapstream.com ook als trial downloaden, en MyHTPC is gratizz.

• amontillado
1972 schreef op 13 maart 2004 @ 22:40:
[...]

Hoezo beta stadium? Volgens de Showshifter site wordt de 350 vanaf versie 3 gewoon ondersteund. :?
Lees het showshifter forum maar eens, dan snap je waarom ik het als beta stadium betitel.
(het werkt dus in veel gevallen nog maar zeer beperkt. Andere alternatieven zijn in dit stadium veel beter geschikt voor de pvr250/350)

Overigens vind ik momenteel SageTV voor de pvr kaarten het beste programma. Is stabieler, kan gebruik maken van meerdere kaarten in 1 system, heeft eem server client interface, kan gebruik maken van alle filters van de pvr350 en zo zijn er nog wel wat redenen. Hierna is myHTPC in mijn ogen het beste alternatief heeft misschien net iets minder opties maar daar staat tegenover dat het gratis is

[ Voor 33% gewijzigd door amontillado op 14-03-2004 19:11 . Reden: toevoeging ]

• 1972
amontillado schreef op 14 maart 2004 @ 19:06:
[...]

Overigens vind ik momenteel SageTV voor de pvr kaarten het beste programma. Is stabieler, kan gebruik maken van meerdere kaarten in 1 system, heeft eem server client interface, kan gebruik maken van alle filters van de pvr350 en zo zijn er nog wel wat redenen. Hierna is myHTPC in mijn ogen het beste alternatief heeft misschien net iets minder opties maar daar staat tegenover dat het gratis is
Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen!

Verwijderd

Ik krijg sage tv niet aan de gang met de gewoon NL channels, ik kan ze niet zoeken in dat progje... iemand die weet hoe dat moet?

Verwijderd

Ik dacht aan via de epg, alleen jammer dat bij de nederlnadse zenders alleen now en next epg hebt.

Alleen erg jammer dat je geen DVB Tv kaart hebt genome, daarvoor heb je erge goed programma's.

Verwijderd

Lassekjus, bedoel je het tunen? Dat is met de meeste amerikaanse programma's een beetje problematisch. Op de site van Snapstream staat een goede uitleg hoe je NL frequenties in de Windows registry kan zetten, zodat je software goed kan tunen:

http://discuss2.snapstrea...wthread.php?threadid=9163

Je hebt toch wel een PVR250/350? Anders laat Sage hemaal niets zien. Just checking ;)

• amontillado
Er is nog een iets makkelijker manier als je het zelf niet voor elkaar krijgt. Stel met wintv2k (het bijgeleverde hauppauge programma) de kanalen in, run dan FreqCopy , en voer in sagetv handmatig gewoon kanaal 1,2,3 etc etc in. En voila

Verwijderd

Tis gelukt, ik heb de zenders nu..
Nu het volgende..
Hoe stel ik xml epg in met sage???
Zie nergens de optie daarvoor.

• amontillado
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:22:
Tis gelukt, ik heb de zenders nu..
Nu het volgende..
Hoe stel ik xml epg in met sage???
Zie nergens de optie daarvoor.
Misschien is het slimmer om speciefieke problemen met sage op het sage forum voor te leggen, is een heel actief forum en je vind je antwoorden daar sneller dan hier denk ik.

• codemann
  • Laatst online: 31-01 15:04
Zijn er ook belgen met EPG/XMLTV/... bezig? Ik lees dat VT4 EPG zou aanbieden, ik vind zelfs software die van VT4 de EPG-data van een 30-tal belgische kanalen zou halen. Ik ben nu op het werk, ik kan het straks pas in detail bekijken, maar ik vroeg me af of iemand hier al mee gewerkt had? Of is dit misschien alleen mogelijk met een abonnement of zo'n box zoals ze willen gaan aanbieden voor digitale tv?

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ter info, XP Media Center met nl epg via MC Guider: http://foto.joostblokzijl...m.php?set_albumName=xpmce

Edit: Duits moet nog even aangepast worden in Engels, maar dat is een detail. 8-)

[ Voor 27% gewijzigd door zerocool op 20-05-2004 01:20 ]

• Swinnio
zerocool schreef op 20 mei 2004 @ 01:20:
ter info, XP Media Center met nl epg via MC Guider: http://foto.joostblokzijl...m.php?set_albumName=xpmce

Edit: Duits moet nog even aangepast worden in Engels, maar dat is een detail. 8-)
Heb je die versie zelf aangepast of werkt dat standaard zo met MCE? Wat is die MC Guider en waar vind je die? In dit topic lijkt dit namelijk nogal wat problemen te veroorzaken...

[ Voor 4% gewijzigd door Swinnio op 21-05-2004 14:23 ]

• Swinnio
Bedankt! Alleen jammer dat ik er net achter kom dat MCE niet met mijn Hauppauge BT878 zal werken :'(

Pagina: 1 2 Laatste