Doorschakelen tussen ISDN Modem en ISDN Telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21331

Topicstarter
Is het mogelijk om een gesprek wat je hebt opgenomen met een isdn modem om die door te schakelen naar een isdn telefoon die net als de ISDN modem aan de NT1 is aangesloten.

evt Apparatuur :

Chicago 390 USB (Siemens M105)
Vox chicago 390 (Siemens 3071)
Chicago 330c telefoons (Siemens ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14

JdM

Humbled

Nee, dat is helaas niet mogelijk zonder tussenkomst van een centrale, de S-0 bus waar de beide toestellen op zijn aangesloten herkend namelijk geen interne doorschakelmogelijkheid omdat de signalen die daarvoor gelden niet op een normale S-0 bus zullen werken, helaas dus......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Radian schreef op 06 november 2003 @ 20:01:
Nee, dat is helaas niet mogelijk zonder tussenkomst van een centrale, de S-0 bus waar de beide toestellen op zijn aangesloten herkend namelijk geen interne doorschakelmogelijkheid omdat de signalen die daarvoor gelden niet op een normale S-0 bus zullen werken, helaas dus......... :)
Ik heb wel een centrale. Een ISDN centrale, de Chicago 390 ISDN. (siemens 3071). Via de Chicago 390 USB kan ik een ISDN verbinding tot stand brengen. Dan moet het toch mogelijk zijn om een verbinding door te verbinden naar een toestel wat ook op de centrale is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Waarschijnlijk niet inderdaad, maar ik weet nog wel dat ISDN een soort 'parkeren' stand had. Daarmee kon je het ISDN-toestel naar een andere kamer verplaatsen, en dan na het intikken van een code, het gesprek weer hervatten. Maar of het mogelijk is om die functie 'oneigenlijk' te gebruiken om met een modem door te schakelen weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Anoniem: 21331 schreef op 06 november 2003 @ 20:07:
[...]

Ik heb wel een centrale. Een ISDN centrale, de Chicago 390 ISDN. (siemens 3071). Via de Chicago 390 USB kan ik een ISDN verbinding tot stand brengen. Dan moet het toch mogelijk zijn om een verbinding door te verbinden naar een toestel wat ook op de centrale is aangesloten?
Oké, dat is iets anders dan je net zei, er stond evt. apparatuur enz. enz.

en daarvoor meldde je dat het hier een modem betrof dat net als de isdn telefoon op de nt1 was aangesloten en dat is iets anders dan alles via de centrale ;)

Maar om een lang verhaal kort te maken denk ik niet dat de software dat in zich heeft, er zal een protocol voor aangemaakt moeten worden welke het toelaat om intern te bellen naar de USB poort, ik weet geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Radian schreef op 06 november 2003 @ 20:12:
[...]

Oké, dat is iets anders dan je net zei, er stond evt. apparatuur enz. enz.

en daarvoor meldde je dat het hier een modem betrof dat net als de isdn telefoon op de nt1 was aangesloten en dat is iets anders dan alles via de centrale ;)

Maar om een lang verhaal kort te maken denk ik niet dat de software dat in zich heeft, er zal een protocol voor aangemaakt moeten worden welke het toelaat om intern te bellen naar de USB poort, ik weet geen oplossing.
Yeah sorry :(.... dat waren 2 mogelijkheden...verkeerd vermeld :P solly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Anoniem: 21331 schreef op 06 november 2003 @ 20:07:
[...]
Die centrale heeft geen interne S0-bus. Je kunt daarom dacht ik alleen maar doorschakelen van handset naar handset, of naar 1 van de analoge poorten. Ik ben bang dat je niet naar/van het modem kunt doorschakelen, dat zal de software waarschijnlijk inderdaad niet ondersteunen, maar anders zal het zeker wel in de handleiding staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Anoniem: 21331 schreef op 06 november 2003 @ 20:16:
[...]

Yeah sorry :(.... dat waren 2 mogelijkheden...verkeerd vermeld :P solly.
stupid |:( , ;) :) maarre dus ff een andere centrale regelen , een homevox ISDN 2-8 centrale met een losse ISDN kaart will do (denk ik ........ :))
Pagina: 1