[Windows NT]Driver fout?

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 23:10

evol

hello world

Topicstarter
Had een systeem waar een bestand miste, harddisk in ander nt systeem gehangen en bestand gekopieerd. Toen werkte het weer, maar was de videokaart niet geïnstalleerd. Wilde die installeren, maar blijkbaar de verkeerde driver. Nu booten levert een blauw scherm op, met de mededeling dat ie een driver niet kan laden en dat in het configuratiescherm systeemherstel gedaan moet worden....maar hoe kan je dat doen als je niet in windows komt???
Booten in VGA modus werkt ook niet, en oorspronkelijke configuratie (mbv spatiebalk tijdens loader) werkt ook niet...

Iemand een idee?

Move along people. Nothing to see here.

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Kan ik niet booten met standaard vga driver??? Ik las op internet een schakeloptie waarmee je dat kon, zou dat werken?

/edit

/basevideo, die schakeloptie bedoelde ik
Zou dat iets uithalen? Iemand ervaring ermee? Ik helaas niet :'(

[ Voor 34% gewijzigd door evol op 06-11-2003 22:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

out,

Als je zelf de laatste poster bent in dit topic, en je wilt nog iets toevoegen in 24 uur, zou je dan je bericht willen bewerken (door middel van het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje), nu "kick" je je topic de hele tijd, en dat is vast niet de bedoeling :)

• evol

evol

hello world

Topicstarter
out schreef op 06 november 2003 @ 22:50:
Kan ik niet booten met standaard vga driver??? Ik las op internet een schakeloptie waarmee je dat kon, zou dat werken?

/edit

/basevideo, die schakeloptie bedoelde ik
Zou dat iets uithalen? Iemand ervaring ermee? Ik helaas niet :'(
/edit
@elevator:
sorry :> zal t nooooooooooooooooooooit meer doen :)

aaaaaaaaaaargh, nu dus echt per ongeluk verkeerde knop geklikt! sorry!

[ Voor 10% gewijzigd door evol op 06-11-2003 23:10 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

Duinkonijn

Huh?

out schreef op 06 november 2003 @ 23:10:
[...]

/edit
@elevator:
sorry :> zal t nooooooooooooooooooooit meer doen :)

aaaaaaaaaaargh, nu dus echt per ongeluk verkeerde knop geklikt! sorry!
je mogelijkheid tot booten met vga krijg je in het begin stadia te zien
tenzij je deze in je boot.ini heb aangepast.

helaas kan ik je uit persoonlijke ervaringen mededelen dat het restoren van bestanden niet veel zin heb onder NT. in 9 van de 10 gevallen werkt het niet bij ons op me werk.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

tijdens opstarten op de spatiebalk drukken en dan kiezen voor Last Known Good Menu of in VGA mode opstarten zodat de default driver geladen wordt.

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Met ERD Commander heb ik de driver die fout geladen werd uit kunnen schakelen. Vervolgens bootte windows gewoon, in 16 kleuren en 800x600 modus. Toen goede driver gedownload en geprobeerd te installeren maar meteen een blauw scherm (geheugendump). Windows NT, ik wordt er nie echt vrolijk van.

Dus toen maar gekozen voor andere oplossing, disk als secundary master in ander systeem gehangen en met ghost de goede disk van dat systeem gecloned naar die secondary. Dit werkt goed (en snel!) :)

Iedereen weer happy, zo vlak voor t weekend...

Pagina: 1