[PHP] GDlib Image met transparante background

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja, hoe??
Heb al gezocht op het forum maar kon er niets over vinden. Ik vrees dat het niet mogelijk is, maar tussen de mensenmassa van GoT is vast wel iemand die hier uitsluitsel over kan geven... :?

Vol verwachting klopt mijn hart... :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 17:04
Je wilt een met GD een image genereren die transparant is?

Ik weet wel dat je een transparante gif kan inladen met GD en dan functies erop kan loslaten. Gebruik ik zelf voor watermerken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Leuk dat je op GoT zoekt, maar wat dacht je ervan om eerst eens bij PHP zelf te kijken?
Als je het overzicht van alle Image functies van PHP bekijkt zie je de functie ImageColorTransparent die je denk ik een end op weg moet kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Ik dacht dat GIF-support afgeschaft was vanaf versie 1.2 ofzo? :?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Als er over een tijdje weer GIF ondersteuning in GD komt zal het wel weer mogelijk zijn om transparante afbeeldingen te maken. Tot die tijd zul je je waarschijnlijk moeten behelpen met een werkwijze als Lentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Kippenijzer schreef op 06 november 2003 @ 19:12:
Leuk dat je op GoT zoekt, maar wat dacht je ervan om eerst eens bij PHP zelf te kijken?
Als je het overzicht van alle Image functies van PHP bekijkt zie je de functie ImageColorTransparent die je denk ik een end op weg moet kunnen helpen...
Daar heb ik dan zeker overheen gekeken... |:(

soz!

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
PNG doet ook aan transparency, en dat kun je nu ook al gebruiken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Had inderdaad niet gezien dat je met Gif wilde werken (staat er ook niet toch)? Zelf werk ik inderdaad gewoon met png transparency :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
MisterData schreef op 06 november 2003 @ 19:45:
PNG doet ook aan transparency, en dat kun je nu ook al gebruiken hoor ;)
is het niet zo dat IE PNG Transparancy niet ondersteunt? Of is dat ondertussen ook al opgelost?

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
nee, nog niet opgelost, microsoft doet niet meer zoveel aan internet explorer. Er zitten nog zoveel bugs in (memory leaks en nog meer), maar ook na een gigantische hoeveelheid klachten willen ze niet luisteren :-( Transparantie in png wordt grijs weergegeven

• JaFFoG
http://michiel.flytava.com

PNG doet het duidelijk wel dus :9

Bla

• Lentje
  • Laatst online: 12-09 17:04
djluc schreef op 06 november 2003 @ 19:13:
Als er over een tijdje weer GIF ondersteuning in GD komt zal het wel weer mogelijk zijn om transparante afbeeldingen te maken. Tot die tijd zul je je waarschijnlijk moeten behelpen met een werkwijze als Lentje.
Je kan GIF nu nog wel gebruiken in GD, alleen niet opslaan als GIF. Dus je kan een watermerk waar transparantie inzit als gif wel inladen en dan bijvoorbeeld over een ander plaatje plakken en dan opslaan als jpg.

Verwijderd

Met andere woorden: Png zou perfect moete werke maar m$ ziet te weinig concurrentie dus steekt er geeen geld meer in. Gif is uit php gegooid toen ze een aanklacht kregen omdat er een patent opstond ofzo.

Al met al. Je kan transparantie wel gebruiken om daarna een plaatje als jpg te laten zien. Maar je zou geen transparantie afbeelding kunnen laten zien. Zelf ben ik hoogst geirriteerd want zelf ben ik er ook lang mee bezig geweest. En ze zeggen dat het met png moet werke maar.... Dat wou ook niet echt.
Pagina: 1