Dag Tweakers en Tweakerinnen,
Ik heb het volgende probleem:
Ik wil graag een Neverwinternights server hosten. In deze server heb ik alles goed gezet en ik zie de server ook staan in de list bij Neverwinternights. Op het NWN forum heb ik gelezen dat het gebruik maakt van UDP, verder gebruikt het poort 5121.
In mijn modem (Speedtouch 510) kan ik een default server invoeren, dus ik voer m'n ip in: 10.0.0.204. Nu wordt als het goed is alle reguests naar mijn ip doorgestuurd.
Nu wil een kameraad van mij op m'n server connecten, maar deze krijgt een Connection timed out. Ik heb al probeert om in het NAT poorten toe te voegen, maar dit had geen resultaat.
Tevens heb ik probeert om een Ravenshield server te hosten, dit is echter geen probleem, en iedereen kan gewoon joinen.
Call of duty doet het ook niet, dit volgens mij omdat het op de Quake III enginge is gebouwd en deze ook UDP gebruikt.
Verder heb ik een Port scan op mezelf gedaan op http://www.dslreports.com/scan.
Het resultaat is als volgt:
monitor.dslreports.com scanning 80.x.x.x..
responds to an ICMP ping
responds to an TCP ping
does NOT respond to a UDP ping
Probing TCP ports with SYN packets
TCP probe finished
Probing UDP ports for echos
UDP probe finished
Scan complete.
Open TCP port 139 was seen
Probing for microsoft insecurities:
* No visible disks exported
* Sending a winpopup message
End of microsoft insecurities probe.
Ik heb dus Basic ADSL van Xs4all en een Speedtouch 510 Modem met ingebouwde router. Ik zit nu direct op het modem.
Heeft iemand een oplossing of tips voor mijn probleem?
Ik heb het volgende probleem:
Ik wil graag een Neverwinternights server hosten. In deze server heb ik alles goed gezet en ik zie de server ook staan in de list bij Neverwinternights. Op het NWN forum heb ik gelezen dat het gebruik maakt van UDP, verder gebruikt het poort 5121.
In mijn modem (Speedtouch 510) kan ik een default server invoeren, dus ik voer m'n ip in: 10.0.0.204. Nu wordt als het goed is alle reguests naar mijn ip doorgestuurd.
Nu wil een kameraad van mij op m'n server connecten, maar deze krijgt een Connection timed out. Ik heb al probeert om in het NAT poorten toe te voegen, maar dit had geen resultaat.
Tevens heb ik probeert om een Ravenshield server te hosten, dit is echter geen probleem, en iedereen kan gewoon joinen.
Call of duty doet het ook niet, dit volgens mij omdat het op de Quake III enginge is gebouwd en deze ook UDP gebruikt.
Verder heb ik een Port scan op mezelf gedaan op http://www.dslreports.com/scan.
Het resultaat is als volgt:
monitor.dslreports.com scanning 80.x.x.x..
responds to an ICMP ping
responds to an TCP ping
does NOT respond to a UDP ping
Probing TCP ports with SYN packets
TCP probe finished
Probing UDP ports for echos
UDP probe finished
Scan complete.
Open TCP port 139 was seen
Probing for microsoft insecurities:
* No visible disks exported
* Sending a winpopup message
End of microsoft insecurities probe.
Ik heb dus Basic ADSL van Xs4all en een Speedtouch 510 Modem met ingebouwde router. Ik zit nu direct op het modem.
Heeft iemand een oplossing of tips voor mijn probleem?