[VB6] Probleem met Windows-instelling 'Grote lettertypen'

Pagina: 1
Acties:

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
In Windows kun je instellen of je grote of kleine lettertypen wil (Configuratiescherm, beeldscherm, instellingen, geavanceerd).

Zelf heb ik deze staan op Kleine lettertypen en het programma dat ik gemaakt heb is daarop gedesignt. Nou wil mijn vader dat programma ook gebruiken, en guess what? Hij heeft grote lettertypen. Daardoor zijn zijn de objecten op het form allemaal groter, maar het form zelf niet echt, dus de layout is nogal door de war gehaald.
Hoe zorg je dat dit probleem niet bestaat, ongeacht de beeldscherminstellingen op andere computers?

Ik weet alleen dat het iets te maken heeft met twips (per inch) en wellicht met ScaleMode, maar dat zou allemaal goed moeten staan (ScaleMode van het form is 1- Twip) en daardoor zou Windows/VB zelf moeten zorgen dat de afmetingen van het form ook goed zijn, als ik de help van VB omtrend twips en pixels enzo goed begrijp. Toch is dat niet zo.

[ Voor 24% gewijzigd door muba op 06-11-2003 18:30 ]

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:52

RayNbow

Kirika <3

Ik heb het layout probleem ook wel eens met andere programmaatjes (ik gebruik Large Fonts). Ik weet niet hoe je het probleem zou kunnen oplossen, maar misschien heb je iets aan dit:

Visual Basic 6:
1
2
Debug.Print Screen.TwipsPerPixelX 'Toont normaal 15, op Large Fonts (mijn systeem) 12
Debug.Print Screen.TwipsPerPixelY 'Idem

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
RayNbow schreef op 06 november 2003 @ 20:13:
Ik heb het layout probleem ook wel eens met andere programmaatjes (ik gebruik Large Fonts). Ik weet niet hoe je het probleem zou kunnen oplossen, maar misschien heb je iets aan dit:

Visual Basic 6:
1
2
Debug.Print Screen.TwipsPerPixelX 'Toont normaal 15, op Large Fonts (mijn systeem) 12
Debug.Print Screen.TwipsPerPixelY 'Idem
Mja, dan kun je bepalen hoe de boel ingesteld staat dus. Maar... hoe kun je voorkomen dat knoppen of stukken van labels buiten het gezichtsveld vallen, bijvoorbeeld omdat ze buiten de kaders van het venster gaan of wegzakken onder een ander object?

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:52

RayNbow

Kirika <3

Hmm, anders moet je eerst ff kijken wat alle coordinaten/maten zijn van de controls en forms op beide machines?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir