Toon posts:

Welk merk laptop juist wel/niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mensen, ik heb ff gezocht, maar kon geen topic vinden met dezelfde vraag. Maar ik wil ff jullie mening over de volgende merken waarom juist wel of juist niet een laptop ervan.
1.Asus
2. Acer
3.Benq
4. Jewel
5. Promedion

Jullie mogen mij dus vertellen welke ik juist wel en juist niet moet kopen. _/-\o_
B.V.D.

Nick

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:40:
Ok, mensen, ik heb ff gezocht, maar kon geen topic vinden met dezelfde vraag. Maar ik wil ff jullie mening over de volgende merken waarom juist wel of juist niet een laptop ervan.
1.Asus
2. Acer
3.Benq
4. Jewel
5. Promedion

Jullie mogen mij dus vertellen welke ik juist wel en juist niet moet kopen. _/-\o_
B.V.D.

Nick
Ehm, het merk dat jouw aanstaat/betaalbaar is/etc. Iets te algemene vraag hoor ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik ben zelf niet zo'n fan van acer...

ik heb er zelf en (pas gekocht), maar vind het een beetje een gammel ding (lose onderdelen als batterij enzo zitten erg los)

daarnaast vind ik de cassing niet erg sterk (compaq heeft dat veel beter)

Ik kan er over een aantal maanden weer een kopen en dan zal het zeker geen acer zijn (Als het net anders kan dan wel, maar dan wel als tweede of derde keus).

acer is wel goed qua prestaties

Verwijderd

Topicstarter
ja snap ik ook wel, qua prijs maakt het elkaar allemaal niet zoveel, maar bedoel meer qua service van een merk, snelheid, aantal problemen.
welk merk is dus het verstandigste om te kopen, zonder naar de prijs te kijken.

Als onderdelen merk stond Asus naar mijn weten altijd hoog aangeschreven, maar is dat ook zo bij laptops?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:53 ]

Verwijderd

Ik mis Toshiba. :(

Morgen wordt mijn nieuw lappie geleverd! :)

Verwijderd

Topicstarter
ja srry, ik heb het ff voor een arme student als ik betaalbare laptops gehouden :'(

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:53
Niet helemaal duidelijk welke kant je op wil.
Zijn je verwachtingen dat iedereen hier zijn (persoonlijke) ervaringen over een fabrikant neer gaat zetten, zodat jij een conclusie eruit kunt opmaken?

Geen idee of je er wat aan hebt. Maar heb goede ervaring met Asus. L3800c was al snel ter ziele. Redelijke helpdesk, goed technisch personeel, redelijke snelle service.
Rest van de merken geen vergelijkbare ervaringen mee.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:56:
ja srry, ik heb het ff voor een arme student als ik betaalbare laptops gehouden :'(
Wat zijn je eisen dan? Wat is je budget? Toshiba is in verhouding wel iets duurder, maar als je een beetje prijsbewust shopt, hoeft het geen honderden euro's te schelen hoor.

(Mijn eerste laptop was een Toshiba, een 486DX2/50MHz. Dat waren nog een s tijden.... Doet 't nu nog steeds. Daarna een Acer P200MMX gehad, op zich prima ding, maar die voelde echt niet zo stevig aan als de oude Tosh. Nu heb ik een Packard Bell P3 700 MHz, presteert erg goed voor de prijs, maar wederom niet zo stevig/degelijk als de oude Tosh. Nu dus maar weer een Toshiba, morgen krijg ik een Sattelite Pro A10, P4M 2.2 GHz. Ex BTW net iets meer dan 1000 euro, gelukkig hoef ik niet zelf te lappen...)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:06 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik vind de Sony Vaio Z1 serie wel mooi, en ziet er ook heel stevig uit. Alleen wel prijzig ($2700). Ik zou daar dan nog de extra garantie (jaar 2 en 3) en de 'accidental damage protection' (voor 3 jaar) bij op moeten tellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Device Manager op 06-11-2003 18:01 . Reden: linkje ingevoegd ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:25

Beaves

Usque ad Finem

Is Dell niets voor je? Doordat je bijna alles zelf kan beslissen (snelle CPU met trage videokaart of andersom) kan je voor je budget een ideale notebook samenstellen. En als je zoals ik garantie een belangrijk item vindt, kies je er nog 3 jaar garantie bij.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Beaves schreef op 06 november 2003 @ 18:01:
Is Dell niets voor je? Doordat je bijna alles zelf kan beslissen (snelle CPU met trage videokaart of andersom) kan je voor je budget een ideale notebook samenstellen. En als je zoals ik garantie een belangrijk item vindt, kies je er nog 3 jaar garantie bij.
ja maar mijn mening en ervaring is dat Dell net niet die dingen kan leveren die je wil hebben in 1 laptop.

het ene model kan dit en het andere dat, maar wil je allebei dan heb je pech

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:25

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:07:
[...]

ja maar mijn mening en ervaring is dat Dell net niet die dingen kan leveren die je wil hebben in 1 laptop.

Dat klopt, ik wilde zowel een Pentium-M en Firewire en in bijvoorbeeld de D800 kon dat niet. Dus heb ik maar voor een Inspirion 8600 gekozen, die heeft zowel de Pentium-M als Firewire en daarnaast nog een hoop extra waardoor het een echte desktop replacement is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn broertje en ik hebben beide een Dell laptop, hij heeft hem nu ruimt 2 jaar.
P!!! 1Ghz, 128MB, 20GB HDD het is een Inspiron type nummer weet ik zo niet

Ik heb nu ruim een jaar de volgende config. :
(Inspiron 4150) P4 (mobile) 256MB, ATI 7500 32MB Mobility, 30GB HDD.

Beide laptops hebben onboard NIC, modem,USB en (U)XGA schermpjes res. tot 1600x1200 kortom eigenlijk alles behalfe firewire.

En ik moet zeggen ze bevallen uitstekend... totaal geen problemen mee.
Levering is goed verlopen, behalfe dan dat ik een verkeerde Windows XP CD had het was geen NL versie maar een sweedse. Na een telefoontje met Dell had ik binnen 2 dagen een nieuwe CD in de brievenbus liggen.

Mijn mening over Dell : mooi design, uitstekende prestaties en degelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:07:
[...]

Volgens mij valt dat op het ogenblik wel mee ... als je gaat kijken zijn er nogal wat mogelijkheden ...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Ik mis toch echt de Sony VAiO`s :) heb sinds een maand eentje en ik ben er zeer over te spreken! Games lopen hier echt prima op! , zeer strak en snel. Ook een leuke extra is de Black Onyx TFT screen Echt een wereld iets :P

Kijk eens bij de media markt bij jouw in d ebuurt , VAiO`s halen de folders dan wel neit maar ze4 zijn wel in de aanbieding vantijd tot tijd :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik moet dus zeggend dat ik bij dell ook niet echt uitkwam op wat ik wilde en de prijs was toch echt wat hoger dan bij de andere merken. Daarnaast vind ik het design van dell niet zo bijzonder mooi! Bij de sony vaio's is de prijs aanzienelijk hoger dan bij de andere merken, waardoor het voor mij geen optie meer is.

Ik zit nu ff bij dell te kijken, maar het is ook al niet mogelijk om een laptop te kopen zonder OS, wat ik dus wel wil, wat als snel 80 euro scheelt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:50:
Ja ik moet dus zeggend dat ik bij dell ook niet echt uitkwam op wat ik wilde en de prijs was toch echt wat hoger dan bij de andere merken. Daarnaast vind ik het design van dell niet zo bijzonder mooi! Bij de sony vaio's is de prijs aanzienelijk hoger dan bij de andere merken, waardoor het voor mij geen optie meer is.
Kijk eerst maar even, wat voor laptop je eigenlijk zou willen hebben en wat je er aan uit zou willen geven. Zo wordt je echt niks wijzer hoor..... Als je straks gaat kopen, willen ze ook meer weten dan: "Ik wil een laptop, een Acer.". Dan gaan ze ook vragen stellen....

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 15:19

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Heb nu al een halfjaar een acer (travelmate) laptop.

toen die tijdje geleden niet meer goed werkte heb ik um opgestuurt en is die kostenloos gemaakt en terug gestuurt.

dus wel goede serves, maar het is natuurlijk wel minder dat de laptop kapot was gegaan.

Flying High!

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 21:33
Ik heb goeie ervaringen met m'n promedion D410S. Is niet té duur, voldoet toch aan al m'n eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok, ik zal ff zeggen wat mijn eisen zijn:
- Intel Pentium 4 2.6
- 512 mb ddr
- 40 GB (liefst 60, 4200 rpm is goed genoeg)
- 64 mb videogeheugen kaart erin
- dvd/cd-rw combo
- 15 "
- firewire poort
- geen OS
verder maakt het gewicht weinig uit en de duur van de batterij ook niet, dus een centrino is niet nodig.

Wat denken jullie van een Asus A2500H? P4 2.66 / 512 mb / 64 mb video/ 40 GB etc... voor minder dan 1200 euro (ex btw)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 19:20 ]

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
wil je 64mb shared of eigen geheugen ? (videokaart?)

als eigen geheugen vallen er gelijk heel veel laptops af, gros gebruikt allemaal shared.

verder zou ik gewoon voor een acer travelmate 80x gaan, heb er zelf ook een (net als het gros uit mijn klas) en het is een top-serie! ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat acer nu nog slappe/slechte laptops aflever want iedereen is meer dan tevreden en er zijn er nog meer die hem halen.

we hebben ook een paar promedium's en dell's. Leuke laptops...als je van containers houdt, verder zijn ze ook wel erg hoekig..

mijn menning: ik zou voor de acer gaan, daarnaast is het altijd leuk om ook naar de HP's en Asus laptops te kijken, die zijn zeker niet verkeerd.

note: opleiding: Academie voor Digitale Communicatie, er word echt wel wat van je laptop verwacht hier...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:01:
Nou ok, ik zal ff zeggen wat mijn eisen zijn:
- Intel Pentium 4 2.6
- 512 mb ddr
- 40 GB (liefst 60, 4200 rpm is goed genoeg)
- 64 mb videogeheugen kaart erin
- dvd/cd-rw combo
- 15 "
- firewire poort
- geen OS
verder maakt het gewicht weinig uit en de duur van de batterij ook niet, dus een centrino is niet nodig.

Wat denken jullie van een Asus A2500H? P4 2.66 / 512 mb / 64 mb video/ 40 GB etc... voor minder dan 1200 euro (ex btw)
Dan valt Toshiba al af, denk niet dat je dat gaat redden voor die prijs. Misschien toch eens gaan kijken naar die Acer dan. Zoeen bijvoorbeeld: Acer TravelMate 290LCi P-Cent 1.3GHz 512MB/30GB 15"TFT XP Pro. (Kom je alleen 10 GB harddisk tekort, heb je wel een Centrino....)

Verwijderd

Topicstarter
ja shared of eigen geheugen....
liefst natuurlijk eigen geheugen, maar dat zit niet in veel laptops. Ik neem in principe wel genoeg aan shared, er komt toch iig 512 mb intern in, dus dat hoeft niet echt een probleem te worden.

Verwijderd

Sony Vaio is echt rommel,
misschien heb ik pech gehad, maar kijk eens in dit topic...
[rml][ sony vaio] reeds geregistreerd:S[/rml]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje nutteloze kick van maand oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.