Toon posts:

Kan SATA schijven niet formateren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, in mijn nieuwe pc zitten twee maxtor 120G SATA schijven. Dit is aangesloten op een ASUS A7N8X Deluxe.
Nu ging het bij het installeren van windows al fout, de schijven konden niet geformat worden dus heb ik er maar een 1,2G ide schijfje bij gehangen en daar windows op gezet.
Als ik nu in windows de schijven wil formatten krijg ik als hij op 100% is een error dat het niet lukt. Verder kan ik de schijven ook alleen als NTFS formatten.

De SATA controller staat als goed geinstalleerd bij apparaat beheer, verder heb ik nog SATAutility geinstalled maar daar kan ik ook niet veel mee.

Heeft iemand wat tips?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien een heel domme vraag, maar al gepartitioneerd? (Vandaag al een keer eerder gezien :( )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Al andere drivers geprobeerd voor je sata controller ???

btw je kan je sata schijven best als fat32 formateren alleen moet je dan wel partities maken die max 32 gb zijn.

Maar waarom zou je geen NTFS pakken ???

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Lui: De schijven zijn nog niet gepartitioneerd, aangezien bij eigenschappen er bij bestands systeem niks staat.

Verder wil ik best de schijven als NTFS partitioneren maar dan moeten ze wel werken ;) :P
Ik zal eens naar andere drivers kijken (als die er zijn?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:23 ]

Verwijderd

Pak een opstartdiskette, dus dat je in DOS geraakt. Maak daar 1 partitie aan (of meerdere) zet de juist op active. En dan windows installatie, en die partitie pakken die je wilt gebruiken. PS: Vergeet niet F6 te drukken voor je drivers te instaleren :)

Edit: Vergeten bij te zetten, als je in DOS bent typ: FDISK

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:02 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:18:
Al andere drivers geprobeerd voor je sata controller ???

btw je kan je sata schijven best als fat32 formateren alleen moet je dan wel partities maken die max 32 gb zijn.

Maar waarom zou je geen NTFS pakken ???
hoezo mogen die partities maar 32 GB zijn? dat hoeft bij een " normale" HD toch ook niet..?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Fat32, 32Gb :?

Heb een S-ATA 80GB 2partities van 40GB en 40GB één voor windows en één voor de bestanden enzo. Allebei NTFS, en pc heeft eerst paar dagen gedraaid gewoon op 80GB 1 partitie.

edit: srry verkeerd gelezen. Mja, het beste kan je pakken NTFS als je Xp gebruikt. WinME kan dan maar weer tot fat32 aan

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:12 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:11:
Fat32, 32Gb :?

Heb een S-ATA 80GB 2partities van 40GB en 40GB één voor windows en één voor de bestanden enzo. Allebei NTFS, en pc heeft eerst paar dagen gedraaid gewoon op 80GB 1 partitie.
ja, idd, ik heb daar ook nognooit een probleem mee gehad, dus daar zal het allemaal niet aan liggen...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

wou net zeggen ja..ik heb hier een 120maxtor sata ook op a7n8x2.0..gewoon 1 partitie

mischien heeft het iets te maken met het feit dat schijven tegenwoordig dynamic zijn ipv basic..heb de mijnes ook eerst niks kunnen doen..nu is ie basic en hij werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga nu de ide schijf eruit halen en met fdisk proberen.. Jullie horen van mij..

Verwijderd

ja, gewoon Fdisk doen, daar eerst wat info vragen over de HD. Dan pak je alle partities verwijderen. Want er staat niets op éh??!!! Anders niet doen of alles kwijt :) En dan gewoon één primair DOS partitie aanmaken van 120GB zeker (weet niet meer wat je HD is) En dan die active zetten, restarten, S-ATA drivers installen, WinXP laden, en dan die partitie formateren en instaleren

Normaal zou het zo moeten werken.

Bij mij toch, heb --> A7N8X Deluxe, S-ATA HD Maxtor 80GB

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Welke Controller heb je, ik heb nl exact dezelfde problemen gehad. Of zit SATA gewoon op je moederbord?

Bij mij hielp het in ieder geval om een andere controller te gebruiken en het probleem was weg.

Mocht je het wel aan de gang krijgen, check dan wel ff of er geen files corrupt raken, dat had ik dus ook met die andere controller.

[ Voor 69% gewijzigd door Fatamorgana op 06-11-2003 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:39:
ja, gewoon Fdisk doen, daar eerst wat info vragen over de HD. Dan pak je alle partities verwijderen. Want er staat niets op éh??!!! Anders niet doen of alles kwijt :) En dan gewoon één primair DOS partitie aanmaken van 120GB zeker (weet niet meer wat je HD is) En dan die active zetten, restarten, S-ATA drivers installen, WinXP laden, en dan die partitie formateren en instaleren

Normaal zou het zo moeten werken.

Bij mij toch, heb --> A7N8X Deluxe, S-ATA HD Maxtor 80GB
Alle partities zijn verwijderd, als ik een primair DOS partitie aanmaak blijft hij hangen op 0% bij het controleren van de integriteit van de schijf..
Ik laat hem even draaien maar ik vind het maar vaag..

Verwijderd

idd vaag, zou wel wat rapper gaan normaal :) check met powermax nog is alles goed, laat de burn-in test een paar keer draaien, advanced test ook nog is. Ofwel aan je controller, ofwel je HD denk ik. Verwissel ook eens je S-ATA kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag contact gehad met de winkel :P en zij denken ook dat het aan de onboard controller ligt.

Trouwens, de platte stroom connector is toch genoeg, ze moeten toch niet allebei? Verder staan de hd's op hun zij, ze liggen niet plat.. (LianLi Rackje)
Ik ga nu maar de domst mogelijke dingen vragen gewoon :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:16 ]

Pagina: 1