© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 26% gewijzigd door TomSwinnen op 06-11-2003 18:49 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Me broertje heeft er zo een gekregen en hij is erg goed. Hij was een Plantronics Audio 90 gewend, maar dees is echt beters. Wel een stukkie duurder ook (gemid. 80 euro)
Dat ding is bedoeld voor helicopters volgens de site hij is ook gewoon mono. Ik weet niet of je daar op te wachten zit.ocf81 schreef op 06 november 2003 @ 16:47:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een headset die heel stevig is. Ik heb er het afgelopen jaar al 2 versleten. Ik heb geen zin om elk half jaar naar de winkel te gaan om een nieuwe plantronics LS-1 te halen. (die gamevoice headset)
Het ding heeft een dikke kabel nodig zodat ie niet zo snel aan kabelbreuk lijdt en verder moet de boom ook stevig zijn. (Het liefst van metaal)
Nou had ik de de Sennheiser HMD 120 gespot, maar deze is dus niet voor de PC. Op zich geen probleem, totdat ik de prijs zag: ± €255. (dus daar komt weer wat boven op als ik hem ergens wil kopen, want bij sennheiser.nl kunne alleen bedrijven bestellen) Dit was via sennheiser.nl. op Ebay of marktplaats zijn ze in NL niet te krijgen.
Ik wou graag weten of iemand een goed alternatief heeft welke even stevig is. De geluidskwaliteit mag gelijk zijn aan die van de LS-1.* ocf81 is student zonder bijbaantje, en heeft daarom eigenlijk geen geld voor dit soort dingen, maar heeft er wel een nodig wantander worden zijn huisgenoten boos.
[afbeelding]
plaatje van de HMD120
Heeft ook een vreemde aansluiting U-174/U ????
Ik zou voor een office model kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 06-11-2003 19:46 ]
[ Voor 43% gewijzigd door ocf81 op 06-11-2003 21:24 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Nadeel is dat ik geen idee heb wat 'ie kost, omdat beyerdynamic dat niet op z'n website zet.The DT 109 headsets have been the standard headsets for live, remote broadcasting, studio, film, TV and language laboratory application. Rugged, field-servicable construction. The headphone transducers feature extended frequency response. Adjustable, noise-cancelling microphone provides clear, audible speech transmission.
Ik zit wel op dit moment naar een concert op dvd te kijken waar ze door de cameramensen gebruikt worden
[edit]
Je kunt een zooi kabels ervoor krijgen, met XLR pluggen, een combinatie van XLR en stereo 1/4" jack, en bare-ended, ofwel zonder pluggen.
Voor professioneel gebruik, ergo: heel stevig.
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 06-11-2003 23:04 ]
Ik houd het dus kort: AKG HSC200
Lijkt nogal op de K301 die ik nu heb (zonder mic) en die klinkt gewoon goed (voor mij dan "p). Enige winkel waarvan ik weet die hem verkoopt is Iemke Roos, maar daar ben ik nog steeds niet langs geweest en ik weet niet zeker of ze via internet verkopen. Lijkt niet stevig, maar tenzij je erop gaat liggen houdt ie het wel uit en lijkt ie me het geld waard, alhoewel ik niet weet hoe goed de mic is. Hopelijk is semi-open iets beter als "compleet open", want dat willen andere weleens horen 's nachts.
You look like I need a drink.

Frequency Response: 20-20,000 Hz
Impedance: 120 ohms
Weight: 10.6 oz
Sensitivity: 96 dB SPL/1mW
Distortion: <0.2%
Ear Cushions:
Cord: Straight, Dual Entry
Plug: 3.5 mm
Levenslange garantie op alle Koss hoofdtelefoons dus ook op deze
Ik weet alleen de prijs niet, op koss.com staat 40 dollar, dus iets meer en dan in euros zal het dan wel zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door TripleM op 07-11-2003 00:11 ]
[ Voor 19% gewijzigd door BN op 06-11-2003 23:54 ]
"Grandma was slow, but she was old....!!"
[ Voor 91% gewijzigd door ocf81 op 07-11-2003 09:37 ]
© ocf81 1981-infinity
Zeer stevig.
Alleen geen soepel materiaal. Maar dat heeft geen enkele headset denk ik.
Alleen de hoofdband is natuurlijk soepel gemaakt.
Ondersteuning is zeer goed. Dus je krijgt niet snel last van je oren of nek.
In het begin moet je wel wennen aan het model. En naar mate van gebruik vormt de headset naar je hoofd. Geluid is zeer helder. Mooi diepe bass! En je kan hem vol uit draaien zonder echt vervorming te krijgen. Er zit een dik enkel snoer aan dat aardig flexibel is. En wel tegen een stootje kan.
microfoon is volgens mij clan (via teamspeak msn etc) zeer helder en duidelijk.
Geen ruis en andere onzin dingen. Ze kunnen zo van mijn TV meeluisteren.
Hoop dat dit goede info is.
Vind het een zeer goede headset voor deze prijs. Krachtig (geluid), sterk, en kwa audio perfect.
Verwijderd
Nog 2 eurocenten........
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Over die boom:
De boom moet gewoon niet kapot kunnen. Hard plastic gaat IMO waay too easy kapot. Ik heb al 2 headsets gehad met stukken hard plastic in de boom. Bij beide was de boom binnen korte tijd versleten of kapot bij het draaipunt. Voor mij dus liever geen boom van hard plastic. Een losse mic is ook geen optie i.v.m. Track IR tracking dot welke op de mic behuizing moet worden geplaatst (naast de mic ofzo iig op zo'n manier dat de track IR mijn hoofd kan blijven tracken zonder dat de mic stopt met werken.)
De plantonics die bij de gamevoice zat was voor mij daarom ook een verandeming van degelijkheid. helaas zijn de draadjes van de plantronics nogal snel stuk in mijn huidige pit opstelling. (ik doe veel aan flightsimmen en heb daar een soort van home pit voor gebouwd) Verder is een gesloten systeem wel fijner. Als het goed is hoor ik dan minder omgevingsgeluiden.
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity