[.NET] Compact Framework database sample *

Pagina: 1
Acties:

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Weet iemand waar ik een voorbeeld programma kan downloaden waarin een database wordt gekoppeld aan een programma?

En natuurlijk ook het sync. tussen de Pocket PC en de PC.

Ik heb al veel gezocht op internet, maar heb nergens een goed voorbeeld kunnen vinden, hoe ik nu een database koppel aan een listbox ofzo, of op welke manier ik nu het beste een database kan sync. Bijv. via

XML
Microsoft Active Sync.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

Ik denk dat er wel een voorbeeldje op de site van MSDN staat ;)

En dit is eigenlijk een script-request en daar doen we hier niet aan.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik vraag niet helemaal om een scriptje, maar eigenlijk de beste manier om een programma met database op mijn handheld te maken.

De bedoeling is dat er gegevens worden ingevoerd op de handheld, en dat deze later worden ge sync. met de PC.

Het moet een programma worden om kilometer standen bij te houden, en op de handheld hoeven alleen de kilometers in een tabel geplaatst te worden. Op de PC wordt er voor gezorgd dat alle andere tabellen gevuld worden.

Het programma is bedoeld voor meerdere handhelds, die allemaal gekoppeld worden aan 1 pc, (evt. meerdere, maar het moet een centrale database worden op het netwerk).

Weet iemand hier de beste manier voor ?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

voodoo202 schreef op 06 november 2003 @ 16:47:
Weet iemand waar ik een voorbeeld programma kan downloaden waarin een database wordt gekoppeld aan een programma?
voodoo202 schreef op 07 november 2003 @ 08:20:
Ik vraag niet helemaal om een scriptje, maar eigenlijk de beste manier om een programma met database op mijn handheld te maken.
Uhm ja :z

In ieder moet dit topic wel kunnen, maar dan wil ik hier dus geen kant-en-klare lappen code langs zien komen, maar gewoon een gezonde discussie over de voor- en nadelen van diverse manieren van aanpak e.d. :)

Professionele website nodig?

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
Hier kun je een voorbeeld vinden: http://smartdevices.microsoftdev.com/Learn/Articles/637.aspx.

Er zijn verschillende methodes om data van de PDA naar PC te krijgen, ieder met hun eigen voor- en nadelen:
- ActiveSync
- RAPI
- Webservices
- SQL Server CE replication
- ...

edit:

O ja, je kunt de data op een PDA dus ook op vele manieren opslaan (database, xml, etc.)

Wanneer je hier eens in graaft zul je voor jezelf de beste methode wel kunnen vinden. Probeer in ieder geval je PDA applicatie zo simpel mogelijk te houden.

[ Voor 79% gewijzigd door tijn op 07-11-2003 14:12 ]

Cuyahoga .NET website framework